Ce este considerat a fi cloaking-ul în SEO?

Cloaking-ul este una dintre metodele SEO, în care robotul de căutare și utilizatorul văd un conținut diferit pe aceeași pagină. Este considerată o încălcare a Ghidurilor pentru webmasteri Google, deoarece oferă utilizatorilor rezultate diferite decât se așteptau. Dacă site-ul dvs. folosește tehnologii la care motoarele de căutare au dificultăți în accesare, cum ar fi JavaScript, imagini sau Flash, consultați recomandările Google pentru a face acel conținut accesibil motoarelor de căutare și utilizatorilor fără a a ascunde anumite părți din conținut.

 

Cloaking-ul în SEO este considerat a fi black cat si white cat, în funcție de cum este adaptat. Mai jos aveți câteva exemple, în care „cloaking-ul” este considerat a fi acceptat:

 

  • Protejați conținutul de furt. Codul pe care proprietarul site-ului îl folosește pentru a se proteja de furt sau care protejează împotriva copierii conținutului, nu este vizibil utilizatorilor.
  • Redirecționați utilizatorii către o altă versiune lingvistică a site-ului web, în funcție de adresa IP.

 

Cum funcționează verificarea împotriva cloaking-ului?

Pentru a verifica dacă un website folosește această tehnică, este necesar să parcurgeți anumiți pași.

În primul rând, pagina web trebuie indexată prin diferite motoare de căutare (Googlebot și Yandexbot) de două ori. Apoi, trebuie comparate cele două versiuni ale paginii. Dacă conținutul lor diferă, instrumentul de verificare va marca pagina ca fiind cea care folosește tehnica de black SEO, denumită cloaking. Puteți verifica astfel de pagini, la următoarea adresă: https://sitechecker.pro/cloaking-checker/

Sursa: Sitechecker