Cum vă puteți îmbunătăți perfomanța SEO de pe site?
Dorești cât mai mulți vizitatori pe site-ul tău, chiar dacă obiectivul este de a-i informa într-un mod captivant, de a-ți promova afacerea, de a vinde produse și servicii sau de a oferi cel mai bun site gazdă din lume. Oricum ar fi, cu cât vei avea mai mulți vizitatori, cu atât va fi mai ușor să construiești un public pe care să poți conta.
Dar de unde sau cum poți începe? Există o mulțime de modalități de a controla traficul pe site, însă optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este una dintre cele mai eficiente. SEO reprezintă o multitudine de strategii și tehnici menite să ajute paginile tale să se ridice mai mult în rezultatele motoarelor de căutare. Acest lucru crește vizibilitatea site-ului și te ajută să îți crești o afacere aflată la început.
Așadar, cred că, puteți înțelege de ce a-ți îmbunătăți performanța SEO de pe site reprezintă calea spre succes.
Mai mult, există o mulțime de moduri simple de a îmbunătăți această performanță SEO pe WordPress, chiar dacă ești la început. În acest articol, vom discuta despre 13 tehnici pe care poți să le utilizezi imediat!
O introducere în SEO
Gandește-te la asta: Când stai și cauți ceva pe internet, există un singur lucru în care te întorci și de care ai nevoie: un motor de căutare. Asta înseamnă că, dacă vrei să îți lansezi site-ul, trebuie să te asiguri că acesta apare în căutările pe Google. Și cel mai important, vei dori ca site-ul tău să apară cât mai sus în lista de căutări.
Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin SEO, care reprezintă o gamă largă de strategii și activități bazate pe ceea ce știm despre modul în care motoarele de căutare determină clasamentul site-urilor. Există multe avantaje pentru optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare, precum:
Un site care se clasează foarte bine în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERPs) are o vizibilitate mai mare și șanse mai mari la un trafic crescut și care pare mai de încredere.
Vei prezenta vizitatorilor informații mai utile și mai relevante, deoarece SEO tinde să se concentreze pe producerea de conținut de calitate.
Daca ești un începător în ceea ce privește SEO, nu este nevoie să te panichezi. Prin crearea unui site WordPress, ai făcut deja un mare pas, deoarece platforma este bine optimizată pentru motoarele de căutare. În plus, există o mulțime de moduri simple și potrivite pentru începători.
Când am organizat lista de strategii SEO, am plecat de la premiza că ești mai mereu ocupat. Deci aceste tehnici sunt cele pe care le poți implementa chiar acum (nu este necesar un angajament pe termen lung). Evident, există o mulțime de alte tehnici, dar acesta este un loc minunat pentru a începe. Și nu uita: nu trebuie să le utilizezi pe toate, chiar și câteva ar trebui să ofere site-ului tău WordPress un impuls în SERP-uri.
De asemenea, ne vom concentra, în special, pe sfaturile folositoare pentru Google, deoarece este de departe cel mai popular motor de căutare și lansează cea mai mare informație despre algoritmii săi. Acestea fiind spuse, multe dintre aceste strategii te poate ajuta și pe alte site-uri, cum ar fi Yahoo Search sau Bing.
- Alegeți site-ul gazda cu atenție!
Este adevărat: furnizorul de hosting pe care îl alegi este vital pentru SEO.
Deoarece Google ține cont de viteză atunci când clasează site-urile, o gazdă bună vă poate ajuta să vă clasați în partea de sus a SERP-urilor. Gazda afectează, de asemenea, cantitatea de timp de inactivitate pe care site-ul tău o înregistrează și distanța fizică dintre servere și vizitatori – ambii fiind factori de clasificare. Nu în ultimul rând, din moment ce Google oferă site-urilor HTTPS un mic avantaj, vei dori să beneficiezi și de asta. La Mensis Host, este gratuit pentru orice tip de site sau afacere.
Dacă încă nu ți-ai creat site-ul, o să vrei să alegi o gazdă care să fie de încredere și să aibă o reputație excelentă. Chiar și pentru un site existent, poate dorești să iei în considerare comutarea gazdelor dacă furnizorul actual nu îndeplinește aceste criterii.
Un mod inteligent de a merge este cu un plan de găzduire WordPress.
- Alegeți o temă optimizată pentru motoarele de căutare
Tema este una dintre cele mai importante alegeri pe care le vei face pentru site-ul WordPress. Aceasta determină aspectul site-ului, oferă funcționalități noi și, de asemenea, joacă un rol în SEO. De exemplu, tema poate afecta viteza site-ului – ceea ce (după cum am discutat deja) este vital. Modul în care a fost dezvoltată o temă contează, de asemenea, deoarece codul oferă site-ului cea mai bună șansă în SERP-uri.
Prin urmare, atunci când alegi o temă, vei dori să optezi pentru una construită cu SEO. Aceste teme sunt adesea denumite „SEO-friendly”. De asemenea, este posibil să cauți o temă care să ofere funcții special concepute pentru a vă îmbunătăți SEO, cum ar fi opțiunile noi pentru etichete (tags). Din fericire, există o mulțime de teme disponibile acum.
- Utilizați un plugin dedicat SEO
Daca ești nou la WordPress, este posibil să nu fii încă familiarizat cu plugin-urile. Acestea sunt mici piese de software pe care le poți instala, care adaugă noi funcții și funcționalități site-ului. Există un plugin care ajută site-ul să facă aproape orice, inclusiv să urce o poziție mai sus în motoarele de căutare. De fapt, există multe plugin-uri concepute special pentru a îmbunătăți SEO-ul site-ului tău.
Aceste plugin-uri pot oferi funcții mici, dar bine direcționate, cum ar fi crearea unui site map. Pentru rezultate și mai bune, poți opta, de asemenea, pentru un plugin SEO complex, cum ar fi Yoast SEO, care va adăuga o întreagă suită de funcții axate pe optimizarea site-ului.
- Schimbă structura „Permalink”
Permalink-urile sunt adresele URL permanente care indică postările, paginile și alte conținuturi ale site-ului tău. Sunt ceea ce utilizează oamenii pentru a face referințe și pentru a face legătura la site, iar aspectul lor contează. Link-uri clare, concise, care descriu conținutul lor, sunt mai ușor de înțeles pentru motoarele de căutare pentru a înțelege și a obține o îmbunătățire a clasamentului.
WordPress oferă o serie de opțiuni de permalink automate:
Câteva sunt bazate pe numere (cum ar fi opțiunile Simplu și Numeric), ceea ce nu este ideal, deoarece transmit puține informații utile motoarelor de căutare. Cea mai bună alegere este “Post Name”, deoarece comunică clar despre ce este vorba în conținut. Poți modifica cu ușurință structura de legătură permanentă, vizitând partea din spate a site-ului și navigând în Settings > Permalink.
- Creați o hartă a site-ului
Un sitemap este o listă a tuturor paginilor și a altor conținuturi de pe site-ul web, de obicei organizate într-o ierarhie. Oferă o modalitate rapidă de a vedea cum este pus site-ul și ce include. În timp ce aceste sitemap-uri au fost odată concepute pentru a ajuta utilizatorii să navigheze pe site-uri, scopul lor principal este acum să comunice informații către motoarele de căutare (cunoscute și sub numele de crawler).
Deși adăugarea unei hărți de site nu îmbunătățește în mod direct clasamentul motorului de căutare, este totuși un instrument SEO valoros. Acesta permite crawler-ilor să vadă toate paginile de pe site-ul tău și să înțeleagă cum se raportează între ele. Acest lucru face mai ușor pentru motoarele de căutare să îți indexeze site-ul și să prezinte conținut relevant în căutările utilizatorilor. Adăugarea unei hărți de site la WordPress este simplă – puteți face acest lucru cu un plugin vizat, cum ar fi Google XML Sitemaps sau printr-un instrument SEO complet, cum ar fi Yoast SEO.
- Utilizează etichete pentru titlu
Chiar daca o hartă de site este utilă pentru a ajuta crawler-urile motoarelor de căutare să vadă cum este organizat site-ul tău, nu le ajută să înțeleagă conținutul individual. Pentru aceasta, va trebui să folosești etichete de antet. Acestea sunt opțiuni de formatare pe care le puteți aplica la rubricile secțiunilor din pagini și postări.
Utilizarea acestor rubrici pentru a vă structura conținutul, ajută la două lucruri. Oferă un beneficiu vizual, prin despărțirea textului și îl face ușor de citit. De asemenea, crawler-ele acordă multă atenție rubricilor, folosindu-le pentru a înțelege cum este organizat conținutul dvs. și despre ce este vorba. Prin urmare, atunci când creați postări și pagini, nu uitați să utilizați opțiunile de titlu.
- Creează-ți conținutul în jurul cuvintelor cheie
Este posibil să fi întâlnit, până acum, conceptul de cuvinte cheie. Acestea sunt fraze scurte care descriu subiectul conținutului tău. De exemplu, poți alege cuvântul cheie „rețele ușoare” pentru o postare pe un blog cu rețele pentru începători. Făcând acest lucru, este mult mai probabil, ca o mulțime de oameni să introducă fraza într-un motor de căutare, atunci când caută acest tip de postare.
Alegerea unui cuvânt cheie pentru fiecare postare sau pagină și utilizarea acestuia în diverse locuri – cum ar fi titlul, rubricile și conținutul în sine – este o modalitate comună de a comunica subiectul tău cu crawler-ele pentru motoarele de căutare și de a crește șansele de a urca site-ul în căutări.
Evită „umplerea cuvintelor cheie” sau folosirea unui singur cuvânt cheie în prea multe locuri, altfel site-ul tău va părea nenatural sau spam.
- Utilizează link-uri interne și externe
Google și alte motoare de căutare analizează cât de bine este conectat un site, atât intern, cât și extern cu alte site-uri. Folosind o mulțime de link-uri de-a lungul postărilor și paginilor spune crawler-elor cum se raportează la un conținut similar.
De asemenea, încurajează alte persoane să se conecteze la site-ul tău.
Ca și în cazul cuvintelor cheie, aceasta este o strategie pe care trebuie să o folosești cu atenție. Dacă introduci prea multe link-uri în conținut sau utilizezi o mulțime de link-uri care indică pagini irelevante sau există doar pentru promovarea produselor, probabil că, și locul paginii tale în clasamentele motoarelor de căutare, va avea de suferit.
Caută să inserezi link-uri unde se potrivesc în mod natural și orientează cititorii către site-uri web de înaltă calitate, care deja se clasifică extrem de bine în SERP-uri. Utilizarea inteligentă a legăturilor interne și a linkurilor externe este esențială pentru obținerea celor mai bune rezultate SEO posibile.
- Utilizați designul receptiv pe site-ul dvs.
Multe persoane folosesc dispozitive mobile pentru a naviga pe Internet. Acest lucru înseamnă că, site-ul trebuie să arate și să funcționeze la fel de bine pe orice tip de dispozitiv pe care un vizitator îl utilizează. Poți asigura acest lucru urmând strategia de proiectare receptivă – cu alte cuvinte, proiectarea site-ului astfel încât acesta să reacționeze și să se adapteze la dispozitivul fiecărui utilizator.
Designul este atât de important, încât Google îl folosește ca factor de clasare. Dacă site-ul răspunde la aceste cerințe, șansele sale de a apărea la SERP-uri vor fi mult mai promițătoare. Pentru utilizatorii WordPress, cea mai bună metodă de a începe cu designul receptiv este de a alege o temă.
Nu uitați să consultați și celelalte funcții SEO ale fiecărei teme!
- Optimizează-ți imaginile
Imaginile sunt importante pentru aproape orice site web. Acestea oferă un cadru vizual plăcut, ajută la descifrarea textului si îl fac mai lizibil. După cum probabil ați ghicit, acestea pot avea, de asemenea, un impact asupra performanței SEO.
În primul rând, calitatea și dimensiunea imaginilor pot afecta viteza de încărcare a paginilor, care este un factor de clasare.
În al doilea rând, crawler-ele vor vedea anumite informații atașate imaginilor – cum ar fi numele fișierelor și textul alternativ– atunci când încearcă să indexeze și să înțeleagă site-ul dumneavoastră.
Abordarea acestor două probleme ajută mult la îmbunătățirea performantei SEO.
Așadar, asigură-te că optimizezi imaginile și alte suporturi media, astfel încât acestea să aibă un impact cât mai mic asupra performanței site-ului dvs. Apoi, acordați fiecărei imagini un nume de fișier descriptiv și text alternative.
- Compune texte lungi, atunci când este posibil
Când algoritmii Google decid cum să clasifice conținutul, aceștia acordă o atenție deosebită lungimii acestuia. Asta nu înseamnă că, un conținut mai scurt nu se clasează la fel de bine.
Cu toate acestea, conținutul mai lung are un avantaj, deoarece motoarele de căutare consideră că este mai probabil să fie util. În plus, cu cât conținutul este mai cuprinzător, cu atât mai bine își poate comunica subiectul crawler-elor prin intermediul cuvintelor cheie, rubricilor și așa mai departe.
Conținutul mai lung este, de asemenea, valoros pentru cititori, vă poate crește credibilitatea percepută și încurajează vizitatorii să petreacă mai mult timp pe site-ul dvs. Așadar, atunci când creați un conținut, încercați să-l faceți cât mai bun și relevant. Există multe modalități de a face acest lucru, dar „tehnica zgârie-nori” – îmbunătățirea conținutului existent, făcând-o pe a ta mai bună și mai cuprinzătoare – este o metodă de verificat.
- Adaugă și actualizează frecvent postările
Pe lângă dimensiunea conținutului, algoritmii Google iau în considerare frecvența postării de conținut, atunci când decid cum să-ți clasifice paginile. Astfel, ii se va acorda un impuls mai mare conținutului mai nou, „proaspăt”, care este mai probabil să fie considerat relevant pentru utilizatori.
Prin urmare, dacă vrei ca site-ul tău să funcționeze constant în SERP-uri de-a lungul timpului, vei dori să adaugi conținut nou în mod regulat. De asemenea, nu neglija postările și paginile mai vechi. Actualizarea conținutului existent solicită roboților de căutare să-l reevalueze și să-i acorde o atenție mai mare decât paginile care nu se schimbă niciodată. Poți apela la serviciile noastre de copywriting, ori poți căuta o persoană potrivită pe un site de anunțuri precum Jobsora.
- Conținut de calitate
Atunci când Google și alte motoare de căutare creează algoritmi complexi pentru clasarea site-urilor web, scopul lor este de a ajuta site-urile cele mai relevante sa obțină un scor ridicat. De aceea trebuie să te concentrezi pe crearea de conținut de calitate!
Am discutat deja despre textele lungi și despre cum reprezintă o modalitate solidă de a crește calitatea postărilor și paginilor tale. Cu toate acestea, există o mulțime de alte modalități de realizare a acestui obiectiv. De exemplu, ia în considerare ceea ce doresc sau au nevoie cel mai mult de vizitatorii site-ului tău și concentrează-te pe furnizarea conținutului acelor lucruri. De asemenea, nu uita să verifici cu atenție tot ce adaugi pe site – detaliile contează și fac diferența!
Deplasarea SERP-urilor
SEO cuprinde o gamă largă de strategii și tehnici. Din fericire, nu trebuie să devii un expert SEO pentru a-ți ajuta site-ul să se plaseze mai sus în SERP-uri. Dacă vrei să începi să vezi rezultate excelente, tot ce trebuie să faci este, să urmezi aceste sfaturi simple.
Desigur, alegerea WordPress ca platforma gazdă este primul pas perfect pentru crearea unui site bine optimizat. Alege o temă potrivită și ia în considerare plugin-urile vizate. Implementând aceste strategii, vei putea îmbunătăți vizibilitatea și traficul site-ului tău.