Doresti cat mai multi vizitatori pe site-ul tau, chiar daca obiectivul este de a-i informa intr-un mod captivant, de a-ti promova afacerea, de a vinde produse și servicii sau de a oferi cel mai bun site gazda din lume. Oricum ar fi, cu cat vei avea mai multi vizitatori, cu atat va fi mai usor sa construiesti un public pe care sa poti conta.

De unde incepi? Exista o mulțime de modalități de a controla traficul pe site, insa optimizarea motoarelor de cautare (SEO) este una dintre cele mai eficiente. SEO reprezinta o multitudine de strategii si tehnici menite sa ajute paginile tale sa se ridice mai mult în rezultatele motoarelor de căutare. Acest lucru creste vizibilitatea site-ului si te ajuta sa iti cresti o afacere aflata la inceput.

Mai mult, exista o multime de moduri simple de a îmbunatati SEO-ul pe WordPress, chiar daca esti la inceput. In aceast articol, vom explora 13 tehnici pe care poti sa le utilizezi imediat!

O introducere în SEO

Gandeste-te la asta. Cand stai si cauti ceva pe internet, exista un singur loc in care te intorci: un motor de cautare. Aceasta inseamna ca daca vrei sa iti lansezi site-ul, trebuie să te asiguri ca acesta apare în cautarile pe Google. Si cel mai important, doresti ca site-ul sa apara cat mai sus in lista de cautari.

Cel mai bun mod de a face acest lucru este prin SEO, care reprezinta o gama larga de strategii si activitati bazate pe ceea ce stim despre modul in care motoarele de cautare determina clasamentul site-urilor. Exista multe avantaje pentru optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare, precum:

Un site care se claseaza foarte bine in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (SERPs) are o vizibilitate mai mare si sansa la un trafic crescut si pare mai de incredere.

Vei prezenta vizitatorilor informatii mai utile si mai relevante, deoarece SEO tinde sa se concentreze pe producerea de continut de calitate.

Daca esti un incepator SEO total, nu apasa butonul de panica. Prin crearea unui site WordPress, ai  facut deja un mare pas, deoarece platforma este bine optimizata pentru motoarele de cautare. In plus, exista o multime de moduri simple si prietenoase pentru incepatori.

Cand am organizat lista de strategii SEO, am plecat de la o presupunere: ești ocupat. Deci aceste tehnici sunt cele pe care le poti implementa chiar acum (nu este necesar un angajament pe termen lung). Evident, exista o mulțime de alte tehnici, dar acesta este un loc minunat pentru a incepe. Si nu uita: nu trebuie sa le folosesti pe toate, chiar si cateva ar trebui sa ofere site-ului WordPress un impuls in SERP-uri.

De asemenea, ne vom concentra pe sfaturile folositoare pentru Google, deoarece este de departe cel mai popular motor de cautare si lanseaza cea mai mare informatie despre algoritmii sai. Acestea fiind spuse, multe dintre aceste strategii te ajuta si pe alte site-uri, cum ar fi Yahoo Search sau Bing.

 

  1. Alegeti site-ul gazda cu atenție!

Este adevarat: furnizorul de hosting pe care il alegi este vital pentru SEO.

Deoarece Google tine cont de viteza atunci cand claseaza site-urile, o gazda buna va poate ajuta sa va impingeti in partea de sus a SERP-urilor. Gazda. afecteaza, de asemenea, cantitatea de timp de inactivitate pe care site-ul tau o inregistreaza si distanta fizica dintre servere si vizitatori – ambii fiind factori de clasificare. Nu in ultimul rand, din moment ce Google ofera site-urilor HTTPS un avantaj mic, vei dori si asta. La Mensis Host este gratuit pentru orice tip de site sau afacere.

Daca inca nu ai creat site-ul, o sa vrei sa alegi o gazda care sa fie de incredere sis a aiba o reputatie excelenta. Chiar si pentru un site existent, poate doresti sa iei in considerare comutarea gazdelor daca furnizorul actual nu indeplineste aceste criterii.

Un mod inteligent de a merge este cu un plan de gazduire WordPress.

 

  1. Alegeti o tema optimizata pentru motoarele de cautare

Tema  este una dintre cele mai importante alegeri pe care le vei face pentru site-ul  WordPress. Determina aspectul site-ului, ofera functionalitati noi și, de asemenea, joaca un rol în SEO. De exemplu, tema poate afecta viteza site-ului – ceea ce (după cum am discutat deja) este vital. Modul în care a fost dezvoltata o tema conteaza, de asemenea, deoarece codul  oferă site-ului cea mai bună șansă în SERP-uri.

Prin urmare, atunci când alegi o tema, vei dori să optezi pentru una construită cu SEO. Aceste teme sunt adesea denumite „SEO-friendly”. De asemenea, este posibil să cauti o temă care să ofere funcții special concepute pentru a vă îmbunătăți SEO, cum ar fi opțiunile noi pentru etichete (tags). Din fericire, există o mulțime de teme disponibile acum.

 

  1. Utilizați un plugin SEO dedicat

Daca esti nou la WordPress, este posibil să nu fii încă familiarizați cu pluginurile. Acestea sunt mici piese de software pe care le poti instala, care adaugă noi funcții și funcționalități site-ului. Există un plugin care ajuta site-ul să facă aproape orice, inclusiv sa urce o pozitie mai sus în motoarele de căutare. De fapt, există multe plugin-uri concepute special pentru a îmbunătăți SEO-ul site-ului tau.

Aceste plugin-uri pot oferi funcții mici dar bine direcționate, cum ar fi crearea unui sitemap. Pentru rezultate și mai bune, poti opta, de asemenea, pentru un plugin SEO cuprinzător, cum ar fi Yoast SEO, care va adăuga o întreagă suită de funcții axate pe optimizarea site-ului.

 

  1. Schimbă structura „Permalink”

Permalink-urile sunt adresele URL permanente care indică postările, paginile și alte conținuturi ale site-ului tau. Sunt ceea ce utilizează oamenii pentru a face referințe și pentru a face legătura la site, iar aspectul lor contează. Link-uri clare, concise, care descriu conținutul lor, sunt mai usor de inteles pentru motoarele de căutare pentru a înțelege și a obtine o îmbunătățire a clasamentului.

WordPress oferă o serie de opțiuni de permalink automate:

Cateva sunt bazate pe numere (cum ar fi opțiunile Simplu și Numeric), ceea ce nu este ideal, deoarece transmit puține informatii utile motoarelor de căutare. Cea mai buna alegere este  “Post Name”, deoarece comunică clar despre ce este vorba in continut. Poti modifica cu ușurință structura de legătură permanenta vizitând partea din spate a site-ului și navigând în Settings > Permalink.

  1. Creați o „Sitemap”

Un sitemap este o lista a tuturor paginilor și a altor conținuturi de pe site-ul web, de obicei organizate într-o ierarhie. Oferă o modalitate rapidă de a vedea cum este pus site-ul și ce include. În timp ce aceste sitemap-uri au fost odată concepute pentru a ajuta utilizatorii să navigheze pe site-uri, scopul lor principal este acum sa comunice informatii catre motoarele de căutare (cunoscute și sub numele de crawler).

Deși adăugarea unei hărți de site nu imbunatateste în mod direct clasamentul motorului de căutare, este totuși un instrument SEO valoros. Acesta permite crawlerilor să vadă toate paginile de pe site-ul tau sis a inteleaga cum se raporteaza intre ele. Acest lucru face mai ușor pentru motoarele de căutare să îți indexeze site-ul sis a  prezinte continut relevant in cautarile utilizatorilor. Adaugarea unei harti de site la WordPress este simplă – puteți face acest lucru cu un plugin vizat, cum ar fi Google XML Sitemaps sau printr-un instrument SEO complet, cum ar fi Yoast SEO.

  1. Utilizeaza etichete pentru titlu

Chiar daca o hartă de site este utilă pentru a ajuta crawler-urile motoarelor de căutare să vadă cum este organizat site-ul tau, nu le ajuta sa inteleaga continutul individual. Pentru aceasta, va trebui să folosesti etichete de antet. Acestea sunt optiuni de formatare pe care le puteți aplica la rubricile sectiunilor din pagini si postari.

Utilizarea acestor rubrici pentru a va structura continutul ajuta la doua lucruri. Ofera un beneficiu vizual, prin despartirea textului și il face usor de citit. De asemenea, crawlerele acorda multa atentie rubricilor, folosindu-le pentru a intelege cum este organizat conținutul dvs. și despre ce este vorba. Prin urmare, atunci cand create postari si pagini, nu uitati sa utilizati optiunile de titlu.

 

  1. Creează-ți conținutul în jurul cuvintelor cheie

Este posibil să fi intalnit conceptul de cuvinte cheie. Acestea sunt fraze scurte care descriu subiectul conținutului tau. De exemplu, poti alege cuvântul cheie „retele usoare” pentru o postare pe un blog cu retele pentru incepatori. Facand acest lucru, prezici că o mulțime de oameni vor introduce fraza într-un motor de căutare atunci când caută acest tip de postare.

Alegerea unui cuvânt cheie pentru fiecare postare sau pagină și utilizarea acestuia în diverse locuri – cum ar fi titlul, rubricile și conținutul în sine – este o modalitate comună de a comunica subiectul tau. cu crawler-urile pentru motoarele de cautare si de a creste sansele de a urca site-ul in cautari.

Evita „umplerea cuvintelor cheie” sau folosirea unui singur cuvântul cheie în prea multe locuri, astfel site-ul tau o paranenatural sau spamat.

  1. Pune link-uri interne si externe utile in texte

Google și alte motoare de căutare analizează cât de bine este conectat un site, atât intern, cât și extern cu alte site-uri. Folosind o mulțime de link-uri de-a lungul postarilor și paginilor spune crawlerilor cum se raportează la un conținut similar. De asemenea, încurajează alte persoane să se conecteze la site-ul tau.

Ca și în cazul cuvintelor cheie, aceasta este o strategie pe care trebuie sa o folosesti cu atenție. Dacă introduci prea multe link-uri in continut sau utilizezi o mulțime de link-uri care indica pagini irelevante sau există doar pentru promovarea produselor, probabil că clasamentele motorului tau de căutare vor suferi.

Cauta sa inserezi link-uri unde se potrivesc în mod natural și orienteaza cititorii către site-uri web de înaltă calitate, care deja se clasifică extrem de mult în SERP-uri. Utilizarea inteligentă a legăturilor interne și a linkurilor externe este esențială pentru obținerea celor mai bune rezultate SEO posibile.

  1. Utilizați designul receptiv pe site-ul dvs.

Multe persoane folosesc dispozitive mobile pentru a naviga pe internet. Acest lucru înseamnă că site-ul trebuie să arate și să funcționeze la fel de bine pe orice tip de dispozitiv pe care un vizitator îl utilizează. Poti asigura acest lucru urmând strategia de proiectare receptivă – cu alte cuvinte, proiectarea site-ului astfel încât acesta să reacționeze și să se adapteze la dispozitivul fiecărui utilizator.

Designul este atat de important incat Google il foloseste ca factor de clasare. Daca site-ul răspunde, sansele sale de a aparea la SERP-uri vor fi mult mai promitatoare. Pentru utilizatorii WordPress, cea mai bună metodă de a începe cu designul receptiv este să alegeți o temă .Nu uitați să consultați și celelalte funcții SEO ale fiecărei teme!

 

 

  1. Optimizează-ți imaginile

Imaginile sunt importante pentru aproape orice site web. Acestea oferă un cadru vizual placut, ajuta la spargerea textului si il fac mai lizibil. Dupa cum probabil ati ghicit, acestea pot avea, de asemenea, un impact asupra SEO. Pentru unul, calitatea și dimensiunea imaginilor pot afecta viteza de incarcare a paginilor, care este un factor de clasare. De asemenea, crawler-ii vor privi anumite informatii atasate imaginilor – cum ar fi numele fisierele si textul alternativ– atunci cand incearca sa indexeze si sa inteleaga site-ul dumneavoastra.

Abordarea acestor două probleme ajuta mult la imbunatatirea performantei SEO. În primul rând, asigura-te ca optimizezi imaginile și alte suporturi media, astfel încât acestea să aibă un impact cât mai mic asupra performanței site-ului dvs. Apoi, acordați fiecărei imagini un nume de fișier descriptiv și text alternative.

 

  1. Scrie texte lungi cand este posibil

Când algoritmii Google decid cum să clasifice conținutul, aceștia acordă o atenție deosebită lungimii sale. Asta nu înseamnă că un conținut mai scurt nu se clasează foarte mult. Cu toate acestea, conținutul mai lung are un avantaj, deoarece motoarele de căutare consideră că este mai probabil să fie util. În plus, cu cât conținutul este mai cuprinzător, cu atât mai bine își poate comunica subiectul crawler-urilor prin intermediul cuvintelor cheie, rubricilor și așa mai departe.

Conținutul mai lung este de asemenea valoros pentru cititori, vă poate crește credibilitatea percepută și încurajează vizitatorii să petreacă mai mult timp pe site-ul dvs. Așadar, atunci când creați conținut, încercați să-l faceți cât mai în bun si relevant. Există multe modalități de a face acest lucru, dar „tehnica zgârie-nori” – îmbunătățirea conținutului existent, făcând-o pe a ta mai bună și mai cuprinzătoare – este o metodă de verificat.

  1. Adauga si actualizeaza frecvent postarile

Pe langa lungime, algoritmii Google iau în considerare frecvența conținutului atunci când decid cum să-ți clasifice paginile. Continutului mai vechi, de înaltă calitate, ii se va acorda un impuls conținutului mai nou, „proaspat”, care este mai probabil să fie relevant pentru cautatori.

Prin urmare, daca vrei ca site-ul tau sa functioneze constant in SERP-uri de-a lungul timpului, vei dori să adaugati continut nou în mod regulat. De asemenea, nu neglija postările și paginile mai vechi. Actualizarea conținutului existent solicită crawler-urilor să-l reevalueze și să-i acorde un rol mai mare decât paginile care nu se schimbă niciodată.

 

  1. Continut de calitate

Atunci cand Google si alte motoare de cautare creeaza algoritmi complexi pentru clasarea site-urilor web, scopul lor este de a ajuta site-urile cele mai relevante sa obtina un scor ridicat. De aceea trebuie sa te concentrezi pe crearea de conținut de calitate!

Am discutat deja despre textile lungi si despre cum reprezinta o modalitate solidă de a crește calitatea postărilor și paginilor tale. Cu toate acestea, există o mulțime de alte modalități de realizare a acestui obiectiv. De exemplu, ia în considerare ceea ce doresc sau au nevoie cel mai mult de vizitatorii site-ului tau si concentreaza-te pe furnizarea continutului acelor lucruri. De asemenea, nu uita sa verifici cu atentie tot ce adaugi pe site – detaliile conteaza si fac diferenta!

 

 

Deplasarea SERP-urilor

SEO cuprinde o gama larga de strategii si tehnici. Din fericire, nu trebuie sa devii un expert SEO pentru a-ți ajuta site-ul să se plaseze mai sus în SERP-uri. Daca vrei sa incepi sa vezi rezultate rezultate, tot ce trebuie sa faci e sa urmezi aceste sfaturi simple.

Desigur, alegerea WordPress ca platforma gazda este primul pas perfect pentru crearea unui site bine optimizat. Alege o tema potrivita si ia in considerare pluginurile vizate. Implementand aceste strategii vei putea imbunatati vizibilitatea si traficul site-ului tau.

 

Sursa foto