Definiția Mixului de Marketing

Mixul de marketing este un instrument de marketing care combină o serie de componente pentru a consolida marca unui produs și pentru a ajuta la vânzarea produsului sau a serviciului.

Marketing Mix Definition

Companiile au nevoie de strategii puternice pentru a-și vinde produsele, iar venirea cu un mix de marketing este una dintre ele.

Termenul de „mix de marketing” a apărut pentru prima data la sfârșitul anilor 1940. Marketerul E. Jerome McCarthy a venit cu prima dintre teoriile pentru mixuri de marketing.

Aceasta a fost numită “Cei 4P”, reprezentând produsul, prețul, promovarea și locul (amplasarea). [Varianta în engleză: Produc, Price, Promotion, Place]

În anii 1990, însă, definiția mixului de marketing a devenit cei patru C.

Acești 4C variază, dar se bazează fie pe teoria lui Lauterborn (consumator, cost, comunicare, comoditate), fie pe teoria lui Shimizu (marfă, cost, comunicare și canal).

Cel mai recent, a fost propusă o nouă teorie: oameni, procese, programe și performanță.

Toate aceste componente sunt considerate parte a teoriilor mixului de marketing, deoarece acestea sunt considerate a fi lucruri pe care companiile trebuie să le ia în considerare atunci când își comercializează produsul sau serviciul.

De exemplu; în cei 4P, atunci când este vorba despre „produs”, compania trebuie să ia în considerare tipul de produs, ciclul de viață și să aibă un mix de produse.

Cât despre „preț”, compania trebuie să se uite la valoarea percepută a produsului sau a serviciului și să își adapteze prețurile pentru a se potrivi cu piața țintă.

4C sunt similari cu 4P, “locul” fiind corespunzător cu “comoditatea” (distribuirea produsului, unde și cum este vândut) și “promovarea” fiind corespunzătoare “comunicării”.

Promovarea/comunicarea este locul în care vânzătorul creează un dialog cu clienții prin reclame, comunicate de presă, vânzare personală, direct mail etc.

Pentru a utiliza orice mix de marketing, tot ce trebuie să faceți este să luați în considerare criteriile în legătură cu produsul sau serviciul, compania, și clienții dvs.

De exemplu; când vorbiți despre Promovare, întrebați-vă unde și când vă puteți promova produsul?

Cum vă puteți maximiza acoperirea? Cum își promovează concurenții produsele?

Acest lucru este valabil pentru toate mixurile de marketing.

Importanța unui mix de marketing este că, vi se amintește că există o mulțime de factori care trebuie luați în considerare pentru a avea succes în afaceri.

Nu este suficient doar să promovați produsul respectiv.

Ar trebui să vă asigurați că produsul este de bună calitate, este vândut la un preț care se potrivește cu piața și publicul sa țintă și că este ușor de achiziționat.

De exemplu; dacă doriți să vă promovați produsul online, ar trebui să îl puteți cumpăra și online.

După ce realizați acest mix de marketing, consultați-vă clienții despre planuri dvs., în mediul online, prin sondaje de opinii.

De asemenea, nu uitați să evaluați rezultatele din când în când pentru a menține totul actual, corespunzător și interesant pentru clienți.

Ce este Mixul de Marketing?

Totul în viață este legat de sincronizare. La fel este și în cazul mixului de marketing.

Puteți avea toate piesele de puzzle potrivite, dar dacă sunt executate la un moment nepotrivit, este inutil.

Conceptul de marketing are la bază regula care pune produsul potrivit la locul potrivit, cu prețul potrivit și la momentul potrivit.

Se schimbă puțin când este definit ca cei patru P. Aceștia devin; produs, loc, promoție și preț.

Produsul trebuie să servească o anumită populație de oameni. De exemplu, o rochie florală și elegantă va viza femeile cărora le plac acest stil de îmbrăcăminte.

Dorința persoanelor rspective de a cheltui, este cea care va determina prețul pentru care poate fi vândut produsul.

Prețul ar putea reflecta valoarea pe care o percep ele pentru rochia respectivă.

O altă idee este că, eforturile de marketing au succes dacă pot găsi potențiali clienți într-un moment în care sunt dispuși și capabili să cumpere produsul oferit de dvs.

  • Cercetarea pieței de consum

Cu toate acestea, mai important decât orice altceva este cercetarea intensivă pentru a determina exact locul, promoția, produsul și prețul atunci când clienții cumpără.

Următoarea provocare, este de a determina cum veți produce produsul la prețul pe care consumatorii sunt dispuși să îl plătească.

  • Diferența dintre Mixul de Marketing și cei 4P

Definiția exactă a mixului de marketing devine puțin confuză, atunci când devine clar că acesta este diferit față de cei 4P.

Ce este atunci mixul de marketing? Este o modalitate generală de a defini deciziile reale privind modul de aducere a unui produs pe piață.

Cei 4P se orientează mai mult spre proces, în sensul că definesc în mod colectiv ce trebuie să se întâmple.

Există anumite întrebări care trebuie puse atunci când doriți să definiți mixul de marketing.

De exemplu, în ceea ce privește produsul, puteți întreba, ce dorește clientul să facă produsul pentru el. Cu alte cuvinte, ce nevoi satisface?

În plus, ce caracteristici vor furniza pentru nevoile produsului? O altă regulă este să adăugați produsului dvs. caracteristici care costă foarte mult sau sunt inutile, deoarece clientul nu le va folosi.

În cursul cercetării, aflați cum utilizează clientul produsul, precum și unde. Obțineți și o imagine bună a modului în care vor experimenta produsul.

Trebuie să vă decideți ce marcă îi veți atribui și cum o veți numi. În plus, acest lucru necesită stabilirea modului în care va arăta produsul, de la ce culoare, la ce dimensiune va avea.

Cunoașteți întotdeauna concurența și ce caracteristici oferă și astfel, trebuie să descoperiți modul în care produsul dvs. oferă o valoare mai mare.

De asemenea, aflați de cine aveți nevoie pentru a vă ajuta să vă vindeți produsul. Întrebați-vă dacă ar fi util să participați la târguri din industrie sau să mergeți la conferințe.

  • Modelele de preț

Dacă supraestimați produsul, ar putea afecta vânzările. Chiar și o mică scădere a prețului poate face un produs mai accesibil pentru milioane de clienți în plus.

Asigurați-vă că faceți cercetări, efectuați comparații cu prețul concurenților și obțineți prețul corect.

  • Promovare

Modul în care ajungeți la publicul țintă provine din promoții.

Astăzi, clienții online sunt pe tot Internetul, pe întreaga rețea social media și partajând conținut cu prietenii și urmăritorii lor.

Nu contează în ce ordine definiți cei patru P în scopul mixului de marketing, fiindcă aceștia sunt elementele de bază ale definirii mixului de marketing.

  • Aspecte suplimentare ale mixului de marketing

Desigur, de-a lungul anilor, alte sfaturi ușor de reținut au fost folosite pentru a ajuta la mixul de marketing. Există, de asemenea, conceptele precum cei 7P sau mixul extins de marketing.

Practic, se bazează pe cei 4P inițiali, la care se adaugă oamenii, aspectul fizic și procesele.

Cu toate acestea, cei 4C ai lui Lauterborn sunt un alt stil de a privi mixul de marketing, de data aceasta din perspectiva cumpărătorului. Accentul său se pune pe costuri, nevoile clienților, comoditate și comunicare.

Găsirea elementelor de bază ale mixului de marketing este importantă pentru oricine învață despre marketing sau urmează să pregătească un produs pentru lansarea pe piață. Poate fi abordat fie din partea clientului, fie din perspectiva marketingului.

Cei 4P includ prețul, promoția, locul și produsul. Varianta extinsă include încă trei puncte, precum aspectul fizic, oamenii și procesele.

Cealaltă modalitate este de a folosi punctele Lauterborn care includ comunicarea, costurile, nevoile clienților și comoditatea. Acestea sunt principalele puncte.

Exemple de mix de marketing

O simplă înțelegere a marketingului înseamnă, practic, a lua produsul potrivit, și să îl plasezi la locul potrivit, la prețul corect, exact la intervalul de timp potrivit.

La început, s-ar putea să pară simplu și fără să necesite mare efort, dar este nevoie de multă muncă și cercetare.

Dacă unul dintre elementele menționate mai sus nu respectă întocmai criteriile specifice, compania poate acumula multe pierderi.

Utilizarea unui mix de marketing este cel mai bun mod de a garanta toate cele patru elemente menționate mai sus.

Este un instrument important care vă ajută să înțelegeți avantajele produsului dvs., precum și cum să planificați în avans planurile pentru beneficiile viitoare.

Un mix de marketing bun urmează de obicei cei 4P, care sunt locul, promoția, prețul și produsul.

  • Elemente ale unui mix de marketing

https://marketingmix.co.uk/content/uploads/marketingmix-elements.jpg

1. Produsul

Acesta este fie un serviciu, fie un bun care a fost fabricat pentru a satisface nevoile sau cerințele specifice ale clienților.

În timpul dezvoltării, produsele urmează un anumit ciclu de viață și de aceea este important ca specialiștii în marketing să planifice produsul la fiecare pas.

Acest lucru începe prin a înțelege ce fel de problemă încearcă să rezolve produsul. Clienții potențiali și țintă trebuie să fie identificați și înțeleși pentru ca produsul să aibă succes.

2. Prețul

Aceasta este suma pe care consumatorul trebuie să o plătească pentru utilizarea produsului. Prețul unui produs va avea un impact semnificativ asupra modului în care produsul se vinde pe piață.

Practic, este valoarea percepută a oricărui produs pentru un client, mai degrabă decât să pună orice preț pe acesta și să se aștepte ca acesta să se vândă.

În majoritatea cazurilor, dacă produsul are un preț în funcție de valoarea clientului, acesta s-ar putea vinde chiar mai mult decât valoarea sa evidentă.

Pe de altă parte, dacă produsul este subevaluat de clienți, prețul trebuie să fie mai mic pentru ca produsul să fie vândut.

Alți factori care afectează prețul global al unui produs includ costurile lanțului valoric, majorările, planurile de distribuție și, de asemenea, prețurile concurenților.

3. Promovare

Aceasta implică toate tehnicile și strategiile de marketing care există. Acestea includ promoții de vânzare, publicitate, relații publice, oferte speciale etc.

Fiecare canal de marketing utilizat trebuie să fie potrivit pentru produs, prețul produsului, precum și consumatorul către care este comercializat produsul.

Practic, promovarea este partea de comunicare implicată în întreaga ecuație de marketing.

4. Locul

Acesta se referă la modul în care produsul este utilizat consumatorului final. Un element cheie al plasării este distribuția produsului.

O strategie bună de plasare vă va ajuta să evaluați cel mai potrivit canal pentru a fi utilizat pentru produs.

În funcție de modul în care un client accesează produsul, se va determina, de asemenea, întreaga strategie de marketing.

  • Un exemplu de mix de marketing

Desigur, toți termenii de mai sus s-ar putea să nu fie ușor de înțeles, dacă nu aveți un mix de marketing, pe care să îl studiați.

Acest articol va trece printr-un exemplu de mix de marketing al unei companii populare de frumusețe și îngrijire a pielii.

La început, compania a vizat persoanele în vârstă care trebuie să-și păstreze pielea mai tânără pentru totdeauna.

Cu toate acestea, după o cercetare intensă, ei au descoperit mai târziu că și tinerii trebuie să fie îngrijiți.

Aceasta a dus la dezvoltarea unui produs de înfrumusețare și îngrijire a pielii destinat tinerilor.

În conformitate cu toate elementele strategiei de marketing mix, compania a identificat produsul, i-a atribuit un preț corect, a realizat promoții eficiente și l-a oferit clienților.

Un exemplu de acest tip de mix de marketing aparține mărcii Gerovital, una dintre cele mai renumite companii din România, din nișa de înfrumusețare și îngrijire a pielii.

Logo-Gerovital-by-Farmec • City Park Mall

https://marketingmix.co.uk/content/uploads/marketing-mix-example-nivea.jpg

Un alt exemplu de acest tip, în aceeași nișă este Nivea, brand recunoscut global și iubit de întreaga lume.

Cercetarea pieței

Market Research

Cercetarea pieței este pilonul principal pentru a beneficia de utilizarea mixului de marketing sau a celor patru (4) instrumente principale pentru a vă comercializa produsele sau serviciile.

Este ceea ce vă va determina să identificați informațiile esențiale și critice de care aveți nevoie pentru a utiliza cei 4P – produs, preț, promovare și loc/plasare (consumator, cost, comunicare și comoditate). Prin urmare, este mai bine să investiți în cercetarea de marketing.

Iată 8 mari motive pentru care ar trebui să investești în cercetarea pieței:

  1. Cercetarea despre piața dvs. potențială sau existentă vă permite să vă identificați consumatorul sau să înțelegeți ce produs ar aduce companiei dvs. profituri mari.

Veți putea afla ce produs are nevoie sau dorește piața dvs. țintă sau cine sunt clienții potențiali. Dacă afacerea dvs. este deja în funcțiune, veți afla din cercetările de marketing toate informațiile pentru a identifica limitările sau defectele produsului sau produselor dvs. sau așteptările clienților dvs.

  1. Prin cercetarea pieței, veți afla cel mai bun preț pentru produsele dvs. sau costul cu care ați avea profit.

Vă poate oferi informații cheie despre concurența dvs., astfel încât să vă puteți stabili prețul în mod rezonabil și competitiv. De asemenea, puteți utiliza rezultatele cercetării pentru a reduce costurile și pentru a vă lărgi marja de profitabilitate.

  1. Scădeți riscurile și luați cele mai bune decizii folosind datele analizate din cercetarea pieței dvs.

Deciziile bazate pe instinct sunt acceptabile, dar există anumite decizii care necesită o modalitate științifică de a ajunge la ele și de a preveni pierderile.

  1. Investiția în cercetarea de piață vă permite să realizați strategii bune pentru a ajunge la publicul țintă. Veți putea să vă promovați afacerea sau să comunicați cu clienții dvs. mai eficient.

Pentru a vă crea strategia de promovare a afacerii dvs., aveți nevoie de profilul demografic al publicului țintă. Puteți obține aceste informații prin cercetări, cum ar fi sondaje, chestionare online și interviuri telefonice sau personale.

  1. Succesul în utilizarea plasării produselor ca instrument sau strategie eficientă de marketing depinde în mare măsură de cercetare.

Promovarea produsului (produselor) dvs. utilizând metode neconvenționale devine rentabilă atunci când colectați datele necesare prin cercetare.

  1. Găsiți oportunități prin cercetare. Lumea afacerilor este dinamică și fiecare moment care trece poate aduce oportunități. De ce să permiteți aceste oportunități să treacă atunci când puteți decide să investiți în cercetări de marketing?

Prin date și statistici colectate și analizate din cercetare, veți cunoaște preferințele pieței dvs. țintă. De asemenea, puteți anticipa care sunt nevoile sau dorințele lor viitoare și puteți crea soluția potrivită pentru acestea. Veți putea să vă desprindeți sau să vă îndepărtați de competiție în acest fel.

  1. În cercetarea pieței dvs., veți depăși provocările de care veți da, obținând răspunsuri corecte. Răspunsurile vă vor servi drept cheie pentru a crea soluții potrivite pentru aceste provocări.

Cercetarea pieței vă poate oferi soluțiile de care aveți nevoie pentru a aborda provocările precum:

a. Cum influențează tendințele actuale compania ta,

b. Cum să vă creșteți cota de piață,

c. Cum își iau clienții sau piața potențială deciziile de cumpărare sau achiziționare,

d. În ce măsură serviciul dvs. pentru clienți se compară cu cel al concurenței dvs.,

e. Cum puteți atrage și obține noi clienți,

f. Care este cea mai bună strategie de marketing pentru a ajunge la publicul dvs. și pentru a crește profitabilitatea afacerii dvs.

  1. Aveți nevoie de cercetare pentru a obține fondurile necesare pentru afacerea dvs.

Indiferent dacă începeți o afacere mică sau vă extindeți afacerea existentă, aveți nevoie de informațiile și statisticile pe care le puteți obține din cercetarea pieței pentru a vă crea planul de afaceri.

Scopul fiecărei afaceri este de a obține o rentabilitate a investiției lor. Acest lucru îl puteți face prin luarea unor decizii de afaceri înțelepte. Perspectivele de care aveți nevoie, precum și statisticile și datele pentru a vă sprijini deciziile, le puteți obține din investițiile în cercetarea pieței.

Strategia mixului de marketing

Marketingul este acțiunea întreprinderilor pentru a vinde produsele sau serviciile care contribuie la cifra lor de afaceri. Este important pentru fiecare afacere, mică sau mare, să înțeleagă și să implementeze strategia potrivită de mix de marketing, care îi poate ajuta în vânzarea articolelor pe care le realizează sau le vând.

Există patru domenii de marketing care contribuie la mixul de marketing și sunt considerate cei patru P ai marketingului. Sunt:

  • Produs
  • Preț
  • Loc
  • Promovare

Fiecare dintre acești factori are propriile variabile și, odată ce sunt definiți corect, vă oferă o modalitate de a comercializa produsul sau serviciul dvs.

Însă, în primul rând, trebuie ca produsul sau serviciul pe care îl vindeți trebuie să fie corect definit. Caracteristicile sale, precum și modul în care este ambalat trebuie să fie clare și apoi trebuie să fie identificate beneficiile pe care clienții le pot obține din utilizarea lor..

Prețul este următorul aspect al strategiei dvs. de mix de marketing care trebuie definit, deoarece acesta are un rol foarte important în imaginea pe care o va avea produsul dvs. și în brandingul pe care îl va crea.

Acest lucru poate fi destul de dificil și este necesar să se ia în considerare o mulțime de factori, iar acest lucru devine cu atât mai dificil dacă există o mulțime de variabile, în industria în care vă ocupați.

Trebuie să aveți o strategie de stabilire a prețurilor, atât pentru comerțul cu ridicata, cât și cu amănuntul, și dacă vă aflați în poziția de a oferi reduceri pentru a asigura loialitatea clienților.

Distribuția produsului este determinată de modul în care intenționați să distribuiți produsul. Puteți configura un sistem pentru a vinde direct clienților sau trebuie să aplelați la magazinele cu amănuntul?

De asemenea, trebuie să decideți în această etapă, cum veți stoca inventarul, procesarea comenzilor și căile pe care le veți utiliza pentru a vă asigura că produsul dvs. este disponibil în zonele către care doriți să vă comercializați produsul.

Aceste trei articole, produs, preț și loc trebuie să fie cercetate complet, înainte de a trece la aspectul de promovare în strategia dvs. de marketing mix.

Fiecare dintre acestea, inclusiv promovarea, trebuie să fie coordonată cu cealaltă și poate influența, în propria măsură efortul de marketing. Promovarea unui produs trebuie cercetată la fel de bine, astfel încât clienții potențiali să afle despre disponibilitatea articolului de la afacerea dvs.

Acest lucru poate necesita o serie de strategii și utilizarea diferitelor canale, iar strategiile care pot fi utilizate pentru acest aspect al marketingului sunt atât de variate și de numeroase, încât necesită o conștientizare constantă a efectului oricărei strategii adaptate, asupra vânzărilor finale.

Poate fi necesar să revizuiți în mod constant succesul fiecărei strategii și să găsiți altele noi pentru a spori constant vânzările. Relațiile publice și modul în care afacerea dvs. este percepută de clienți și de piață în general, pot juca, de asemenea, un rol în implementarea unor activități promoționale adecvate, care să aibă success garantat.

Toate aceste patru aspecte ale unui mix de marketing trebuie să fie în mod constant revizuite și îmbunătățite, deoarece pot aduce o contribuție substanțială la cifrele finale de vânzări și la rezultatele finale. Un produs poate fi întotdeauna îmbunătățit pentru a-i oferi acel element unic, pe care alți concurenți îl găsesc cu greu.

Activitățile promoționale pot fi schimbate în mod constant și fiecare abordare de promovare a produsului trebuie să se concentreze asupra diferitelor aspecte ale produsului, pe care feedback-ul clienților îl poate ajuta să identifice.

Cercetarea adecvată a piețelor potențiale și puterea de cumpărare a diferitelor secțiuni ale societății, care au nevoie de produsul dvs., pot ajuta la concentrarea eforturilor de marketing, astfel încât acesta să aibă mixul corect pentru a permite creșterea și extinderea afacerii.

Mixul de promovare

Promovarea produselor este esențială pentru fiecare afacere, datorită impactului durabil pe care îl are promovarea asupra clienților. Mixul de promovare este, în esență, ceea ce presupune promovarea, precum și modul în care promovarea este realizată în mod eficient. Acesta cuprinde 5 aspecte critice pentru asigurarea succesului: vânzarea personală, publicitatea, relațiile publice, promovarea vânzărilor și marketing-ul direct. Folosirea amestecului corect al mixului promoțional asigură faptul că, o companie va continua să câștige clienți și să obțină succes atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

1. Vânzare personală

Aceasta este, de obicei, instrumentul cel mai costisitor, dar este unul dintre cele mai eficiente instrumente din mixul promoțional. Este eficient, deoarece construiește o relație pe termen lung între client și angajat, care îl va face să revină. Acest lucru este de mare beneficiu, mai ales atunci când aveți de-a face cu clienți care doresc să cheltuiască o sumă mare de bani sau să achiziționeze în cantități mari. Cultivarea acestei relații va crește șansele de oportunități viitoare, dacă așteptările sale sunt îndeplinite.

Cu toate acestea, această metodă implică unele riscuri. Clientul poate decide că nu mai are nevoie de servicii sau produse, determinând astfel pierderea companiei. Companiile investesc mult în această metodă și își asumă un risc mai mare, deoarece acestea depind de cultivarea unei relații cu un client care ar putea să rămână un client fidel, în cele din urmă. Marketing-ul direct este comparabil cu vânzarea personală.

2. Marketing direct

Marketing-ul direct utilizează tehnologia pentru a viza clienții individual, prin diferite mijloace: apeluri telefonice, aplicații, e-mail și cataloage. Marketing-ul direct este util, deoarece se adresează persoanelor care cheltuiesc sume mici de bani în momente diferite, deoarece nu doresc să cheltuiască atât de mulți bani, la fel de des.

Diferite companii folosesc e-mail pentru a trimite promoții și oferte către clienți. Unele companii precum Amazon folosesc achizițiile anterioare pentru a oferi recomandări. Alții trimit recomandări tuturor celor de pe lista lor de distribuție. Marketingul direct este excelent mai ales atunci când faceți marketing pentru masă, dar personalizați mesajul pentru fiecare destinatar.

3. Relații publice

Fiecare afacere are nevoie de relații publice, dar multe companii deseori o ignoră, deoarece, de obicei, o asociază cu gestionarea unor situații negative care pot afecta o companie.

Un bun manager de relații publice pentru o afacere ar trebui să fie dinamic pentru a face față atât situațiilor pozitive, cât și a celor negative.

În ceea ce privește aspectul pozitiv, o campanie de relații publice este implementată prin buletine informative, rețele sociale, comunicate de presă, evenimente mari de deschidere. Social media este un instrument deosebit de util pentru relațiile publice, deoarece majoritatea persoanelor le folosesc și le adoră.

Pe partea negativă, gestionarea acestor situații negative este un lucru pe care un director de relații publice ar trebui să îl poată gestiona efficient și să poate soluționa acele probleme.

4. Reduceri promoționale

Acestea oferă o modalitate excelentă de a determina clienții să cumpere un anumit serviciu sau produs.

  • Factorul de atracție

Reducerile promoționale sunt deosebit de utile în industria serviciilor, deoarece mulți oameni nu sunt dispuși sau nu își pot permite să plătească prețul integral pentru un anumit produs. Cu toate acestea, odată ce obțin o promoție de 20% reducere, aceștia devin imediat atrași de ofertă. Restaurantele pot folosi, de asemenea, reducerile pentru a spori vânzările, aducând mai mulți oameni în restaurant. Aceste reduceri pot fi applicate în orice industrie și domeniu. De exemplu, puteți găsi magazine care oferă reduceri de 20% la articolele selectate sau diferite saloane care oferă 15% reducere la pachetele selecționate.

  • Pachete promoționale

Veți găsi, de asemenea, companii care grupează oferte. De exemplu, puteți găsi un restaurant care oferă două mese complete, un aperitiv și desert la un preț fix. Cel mai bun lucru în acest sens este că prețurile meniului nu trebuie să se schimbe din cauza promoției. În mod similar, puteți găsi magazine care grupează articole diferite la același preț, cum ar fi o sticlă de suc care vine cu un pahar cadou la același preț. Aceasta înseamnă că gruparea este aplicabilă în diferite industrii.

5. Publicitate

Publicitatea joacă un rol cheie atunci când vrei să promovezi o afacere. Ziarele, radio-ul, televizorul și publicitatea din rețelele sociale joacă un rol important în determinarea modului de direcționare a clienților și a modului în care vor răspunde la mesajul publicitar.

  1. Marketing prin social media

Rețelele sociale preiau, în present, locul formelor tradiționale de publicitate. Concentrarea pe rețelele sociale este esențială mai ales atunci când comunicați cu clienții. Din acest motiv, Facebook este unul dintre cele mai vizitate site-uri web la nivel mondial în fiecare zi. În plus, este instantaneu. De îndată ce o companie postează ceva pe pagina sa de Facebook, aceasta devine imediat disponibilă pentru toată lumea. În plus, Facebook oferă opțiunea de a viza utilizatorii în funcție de interesele lor, precum sex, locație, vârstă și orice alte date demografice la care vă puteți gândi. În secolul 21, marketingul pe rețelele sociale este calea cea mai sigură de urmat.

Concluzie

Mixul promoțional este un element esențial pentru succesul unei afaceri, întrucât toate întreprinderile doresc în mod natural să genereze mai multe venituri prin creșterea și promovarea lor. Folosind instrumente promoționale, companiile pot câștiga clienți suplimentari și îi pot încuraja să revină prin furnizarea de servicii de înaltă calitate. Urmați sfaturile de mai sus și cu siguranță, eforturile dvs. vor avea succes.

Cei 4P ai Marketing-ului

Marketing-ul este o funcție a afacerii care determină nevoile consumatorului. De asemenea, identifică piețele țintă și aplică servicii și produse potrivite pentru astfel de piețe.

În plus, implică promovarea serviciilor și produselor pe piață.

Persoanele care intenționează să lanseze o afacere, indiferent cât de mari sau mici ar trebui să învețe despre marketing.

Marketing-ul este crucial pentru succesul unei afaceri, punând accentul pe satisfacția clienților, calitatea și valoarea consumatorului.

Mixul de Marketing este una dintre cele mai utilizate strategii. Combină variabile integrale împreună pentru a obține rezultate ideale. Este compus din patru variabile denumite cele 4 Ps ale marketing-ului:

  1. Produs

Un produs este un bun sau un serviciu pe care un proprietar de companie îl oferă spre vânzare pe piața sa țintă. Când vine vorba de dezvoltarea unui produs, ar trebui luate în considerare proiectarea, calitatea, ambalarea, caracteristicile, serviciul post-vânzare și serviciul pentru clienți.

Dacă doriți să începeți o afacere, trebuie să știți ce veți vinde. Cei 4P ai marketing-ului pot părea ușori, dar pot fi dificili dacă nu știți despre ce este vorba.

S-ar putea să credeți că puteți vinde orice produs care credeți că va atrage publicul țintă. Cu toate acestea, trebuie să cercetați și să studiați piața înainte de a vă da seama, de fapt, ce să vindeți.

Ar trebui să vă gândiți cu atenție la ceea ce veți oferi. Nu uitați să definiți caracteristicile serviciului dvs. și să vă asigurați că îndepliniți cerințele și nevoile clienților dvs.

Este important să rețineți că garanția, service-ul și asistența sunt foarte importante.

  1. Plasare

Acest lucru se referă la locație, distribuire și modalități de livrare a produsului către client.

Locul poate include locația afacerii dvs., distribuitorii, fața magazinului, posibila utilizare a internetului și logistica.

Este important pentru dvs. să înțelegeți bine strategia din spatele poziționării sau a locului.

Rețineți că poziționarea se referă la crearea unei imagini frumoase a modului în care doriți să vă fie văzut produsul de către clienții dvs.

  1. Preț

Prețul este suma de bani pe care clienții trebuie să o plătească pentru a achiziționa produse sau pentru a beneficia de servicii. Există mai mulți factori pe care trebuie să îi luați în considerare atunci când vine vorba de preț.

Acestea includ reducerea, stabilirea prețului, colectarea creditului și achizițiile în numerar și card.

Înainte de a investi într-o nouă afacere, asigurați-vă că ați definit cu atenție cei 4P ai marketing-ului.

În caz contrar, nu veți putea obține rezultate strălucitoare.

Puteți avea un sondaj către public sau puteți trimite chestionare pentru a vă ajuta să determinați prețul. Cu toate acestea, însă, nu ar trebui să vă setați prețul prea mic sau prea mare.

Dacă prețul dvs. este prea scăzut, este posibil să pierdeți clienții potențiali care sunt suspicioși la prețurile avantajoase, iar dacă prețul dvs. este prea mare, este posibil să nu atrageți clienți cu buget.

Prin urmare, ar trebui să vă bazați prețurile pe gama de servicii pe care le oferiți, precum și pe nivelul dvs. de pregătire și expertiză.

  1. Promovare

Promovarea este legată de comunicarea valorilor și beneficiilor produselor dvs. clienților dvs.

Aceasta implică utilizarea diferitelor metode, cum ar fi marketing-ul direct, promovarea vânzărilor, publicitatea și vânzarea personală pentru a convinge clienții de afacerea dvs.

Dacă doriți să economisiți bani, ar trebui să luați în considerare auto-promovarea. De asemenea, atunci când vine vorba de crearea unei promoții pentru afacerea dvs., ar trebui să vă motivați piața țintă.

Puneți-vă în locul lor, astfel încât să puteți afla cum vă privesc afacerea. Rețineți că publicitatea, promovarea și relațiile publice vă vor menține serviciul sau produsul în fața concurenței.

Toți acești factori fac parte din promovare.

Acești 4P de marketing sunt foarte utili atunci când vine vorba de începerea unei afaceri. Trebuie să aveți cunoștințele și abilitățile necesare pentru a avea succes într-o anumită întreprindere.

Produsul

Marketing Mix Product

O afacere începe cu o nevoie. Compania ar trebui să ofere soluția acestei nevoi ale unei piețe specifice.

Această soluție este un produs sau un serviciu pe care compania are resursele să îl ofere.

Produsul este unul dintre P-urile menționate în mixul de marketing enumerat în teoriile de bază ale marketing-ului.

Companiile trebuie să acorde timp dezvoltării unui produs de calitate care să răspundă nevoilor pieței țintă dorite.

De asemenea, trebuie să fie relevant, accesibil și convenabil pentru piața lor.

  1. Ce constituie un produs?

Un produs poate fi tangibil sub formă de bunuri sau intangibil sub forma unui serviciu.

Mărfurile pot fi, de asemenea, clasificate în trei grupe. Acestea sunt bunuri de conveniență, bunuri de cumpărături și produse de specialitate.

Bunurile de conveniență sunt cele care sunt ușor disponibile și nu necesită mult timp sau efort pentru ca consumatorii să ia o decizie de cumpărare.

Necesitățile de bază pot intra în această categorie.

Bunurile pentru cumpărături, pe de altă parte, sunt acele produse, asupra cărora consumatorii au tendința să petreacă mai mult timp pentru a se decide.

Acestea sunt produse cu implicare ridicată care necesită timp și efort pentru cercetare înainte ca clienții să poată lua o decizie de cumpărare în cunoștință de cauză.

În cele din urmă, există bunuri de specialitate care răspund nevoilor unui segment restrâns al pieței de consum.

  1. Cum iau naștere produsele?

Practic sunt 7 pași implicați în dezvoltarea unui nou produs.

Acestea sunt următoarele: dezvoltarea strategiei, generarea de idei, screening și evaluare, analiza afacerii, dezvoltarea produselor, testarea pieței și comercializarea.

Deși urmarea acestor pași este ideală, realitatea este că dezvoltarea de noi produse tinde să fie mai complicată.

Mai degrabă decât un proces pas cu pas, companiile tind să meargă înainte și înapoi între aceste etape.

  1. Dezvoltarea strategiei

Înainte de a se gândi la crearea unui nou produs, o companie trebuie să își constituie propria strategie.

La urma urmei, dezvoltarea unui nou produs necesită cheltuieli uriașe și scopul final ar trebui să fie care să creeze profit pentru companie.

  1. Generarea de idei

Ideile nu vin doar de la partide interne sau de la conducerea la nivel superior.

Ideile pot veni din diferite departamente. Poate apărea ca răspuns la cererea pieței sau pot veni ca o sugestie de la un angajat obișnuit.

În cele din urmă, compania trebuie să decidă în ce idee merită să investească.

  1. Screening și evaluare

Există o mulțime de idei grozave care pot părea potrivite, dar unele nu sunt fezabile.

Ideile excelente nu pot fi luate în considerare din simplul motiv că, nu se amestecă bine cu competențele de bază ale companiei.

Validarea ideilor de produse noi prin cercetări de piață este, de asemenea, o idee foarte bună.

  1. Analiza afacerii

După determinarea ideilor care sunt în concordanță cu competențele de bază ale companiei și determinarea fezabilității, este necesară o evaluare și o analiză suplimentară a modului în care produsul poate ajuta compania să își atingă obiectivele de afaceri.

Factori precum riscurile, dimensiunea potențială a pieței, proiecțiile profitului și posibilul răspuns competitiv, printre altele, trebuie luate în considerare în mod corespunzător.

  1. Dezvoltare de produs

Pe baza caracteristicilor identificate ale „celui mai bun” produs pentru a satisface nevoile clienților, o echipă de experți ar trebui să poată veni cu un design de produs.

Procesul de dezvoltare a produselor diferă de la o industrie la alta.

Indiferent de ce industrie aparține companiei, totuși, procesul de dezvoltare a produsului va trebui să se conformeze standardelor de calitate ale industriei.

Prototipul sau eșantioanele din dezvoltarea produsului vor trebui apoi să treacă prin testarea pieței, pentru a determina calitatea acestuia.

  1. Testarea pieței

Pentru a vă asigura că produsul va fi bine primit de piața țintă a companiei, este necesar să efectuați teste de piață.

În comparație cu testele inițiale ale produsului efectuate în laboratoare sau în sediile companiei, acest test se efectuează pe o piață specifică.

Unele firme fac eșantioane în punctele de vânzare cu amănuntul și solicită feedback consumatorilor, însă există o mulțime de alte metode de testare a pieței.

  1. Comercializare

În funcție de rezultatul testării pieței, o companie poate decide să își extindă distribuția și să lanseze produsul pe o piață mai largă, fie la nivel național, fie la nivel internațional.

Cum este produsul dvs. mai bun față de cel al concurenței?

Una dintre provocările acestui element de mix de marketing este de a putea să te remarci printre mărcile concurente.

Piața de consum este plină de numeroase produse din aceeași categorie care luptă pentru atenția clienților.

Pentru a obține cât mai mult interes și cote de piață, un produs trebuie să-și găsească factorul diferențiator.

O analiză SWOT vă poate ajuta în acest caz.

SWOT semnifică Puncte tari, Puncte slabe, Oportunități și Amenințare. Punctele tari și punctele slabe pot veni sub formă de caracteristici și beneficii și se pot baza și pe preț.

Oportunitățile se referă la posibilități în ceea ce privește îmbunătățirea produsului sau creșterea veniturilor.

Amenințările, pe de altă parte, includ orice lucru care ar putea împiedica modul în care produsul este primit de piață sau generează venituri pentru companie.

Cel mai bun mod de a diferenția un produs de altul este de a le privi din perspectiva clienților.

Este important să știm de ce clienții preferă o marcă, în comparație cu alta și ce alte caracteristici caută într-un produs.

Cu aceste informații, companiile își pot îmbunătăți produsele și le pot face mai potrivite pentru clienții lor.

Opinia clientului, privind ce anume face ca un produs să iasă în evidență, față de restul, este foarte importantă.

În ceea ce privește produsul și toate celelalte elemente ale mixului de marketing, obiectivul final pentru o comercializare cât mai eficientă este satisfacerea nevoilor clientului.

Prețul

Marketing Mix Price

Prețul este suma de bani pe care clienții dvs. trebuie să o plătească în schimbul produsului sau serviciului oferit de dvs.

Determinarea prețului potrivit pentru un produs poate fi puțin dificilă.

O strategie comună pe care întreprinderile aflate la început o abordează este, crearea unei impresii de preț avantajos, prin stabilirea unui preț mai mic decât cel al concurenței lor.

Deși acest lucru poate crește vânzările inițiale, prețul scăzut echivalează de obicei cu o calitate scăzută și este posibil ca acest lucru să nu fie ceea ce clienții doresc să vadă în produsul dvs.

Strategia dvs. de stabilire a prețurilor ar trebui să reflecte poziționarea produsului dvs. pe piață, iar prețul rezultat ar trebui să acopere costul per produs și marja de profit.

Prețurile scăzute împiedică dezvoltarea afacerii dvs., în timp ce prețurile ridicate vă elimină din competiție.

Există o serie de strategii de stabilire a prețurilor pe care le puteți urma. Unele strategii pot necesita metode complexe de calcul, iar altele pot fi decizii intuitive.

Selectați o strategie de stabilire a prețurilor bazată pe produsul în sine, mediul competitiv, cererea clienților și alte produse pe care le oferiți.

  • Adaos de preț

Adaosul de preț sau Cost Plus înseamnă a prelua costul de producție și a adauga un anumit procent de profit. Suma rezultată va fi prețul produsului.

Trebuie să luați în considerare costurile de producție variabile și fixe pentru această metodă de stabilire a prețurilor.

  • Bazat pe valoare

În loc să utilizați costul de producție ca bază, luați în considerare percepția clientului asupra valorii produsului.

Percepția cumpărătorului depinde de calitatea produsului și reputația companiei, pe lângă factorii de cost.

  • Competitiv

Faceți un sondaj al prețurilor implementate de concurenții dvs. pentru un produs similar pe care încercați să îl comercializați și apoi decideți dacă doriți să îi atribuiți produsului un preț mai mic, la fel sau mai mare decât al competitorilor..

    • Rată de creștere

Această strategie de stabilire a prețurilor este mai frecventă în mediile de vânzare în care companiile controlează prea puțin sau deloc prețul pieței. Acordați un preț produsului, în funcție de rata creștere continuă a produselor similare

    • Scădere

Introduceți un produs de înaltă calitate, îi puneți un preț și vizați clienții cu un buget mai mare. Când piața a scăzut, atunci scădeți prețul în consecință.

    • Reducere

Cel mai frecvent utilizat pentru stocurile de produse vechi sau în momentul în care vă clarificați inventarul. Luați prețul anunțat și reduceți suma acestuia. Un bun exemplu este un cupon de reducere.

    • “Loss Leader”

Luați prețul de producție și puneți prețul produsului și mai mic. Ideea este să atrageți clienții în magazinul dvs., unde aceștia pot fi convinși să vă cumpere și alte produse.

    • Psihologic

Este posibil să fi observat că rareori vedeți prețurile rotunjite la cel mai apropiat număr întreg. Aceasta este o strategie psihologică de stabilire a prețurilor. 5,99 lei arată mult mai bine decât 6,00 lei, deși economisiți doar un singur ban.

Banii efectivi pe care îi veți primi ca plată pentru produsul dvs. pot fi determinați de anumiți factori de preț, astfel încât să puteți primi mai mult sau mai puțin decât prețul anunțat.

Pentru a veni cu prețul adecvat aveți nevoie să stabiliți:

  • Perioada de plata

Aceasta este perioada de timp înainte de a primi plata.

  • Contribuție

Oferiți o parte din prețul anunțat comerciantului cu amănuntul în schimbul activităților promoționale, cum ar fi afișajul în magazin, care prezintă produsul dvs.

  • Reduceri sezoniere

Reduceți prețul anumitor produse comandate în timpul sezoanelor reduse de vânzare pentru a atrage clienții să cumpere în perioadele mai slabe de vânzări.

  • Pachete de produse / servicii

Puneți împreună produse similare sau chiar și diferite și le vindeți ca pachet la un preț redus

  • Reduceri comerciale

Oferiți reduceri de preț ca plăți către canalele dvs. de distribuție pentru realizarea unor sarcini precum stocarea pe raft și depozitarea produselor dvs.

  • Flexibilitatea prețului

Permiteți revânzătorului sau vânzătorului să modifice prețul, în conformitate cu un interval convenit.

  • Reduceri de volum

Oferiți reduceri pentru persoanele care cumpără în cantități mai mari.

  • Termen de plată

Permiteți consumatorilor să plătească pentru produsele dvs. la o dată ulterioară.

Bazați-vă strategia de stabilire a prețurilor pe metodele menționate mai sus pentru a veni cu prețul adecvat pentru produsul dvs.

De asemenea, trebuie să știți că, Prețul este singurul P din „cei 4P ai Marketing-ului” care generează, de fapt, profit pentru dvs., restul sunt factori care implică costuri.

Promovarea

Advertising, Communication & Promotion - Point Blank Consulting

Promovarea este partea de marketing în care se folosește publicitatea pentru a vă comercializa produsul, cunoscută și ca strategie promoțională.

Prin intermediul acesteia, îi anunțați pe potențialii clienți ce anume vindeți.

Pentru a-i convinge să cumpere produsul dvs., trebuie să explicați ce este, cum să îl utilizeze și de ce ar trebui să îl cumpere.

Trucul în promovare este să-i lăsați pe consumatori să simtă că nevoile lor pot fi satisfăcute de ceea ce vindeți.

Un efort de promovare eficient conține un mesaj clar care se adresează unui anumit public și se realizează prin canale adecvate.

Clienții țintă sunt oamenii care vor folosi, influența sau decide asupra deciziei achiziției produsului.

Identificarea acestor persoane este o parte importantă a cercetării de piață.

Imaginea de marketing pe care încercați să o proiectați trebuie să corespundă mesajului reclamei.

Ar trebui să atragă atenția clienților vizați și fie să-i convingă să cumpere, fie cel puțin să-și expună părerea despre produs.

Metoda de promovare pe care o alegeți pentru a transmite mesajul clienților țintă poate implica probabil mai multe canale de marketing.

  • Publicitate

Este o strategie de promovare cheie și se poate realiza prin următoarele:

  • Radio

Relativ ieftin, dar foarte eficient, reclama radio este o modalitate excelentă de a ajunge la clienții locali și de a-i informa despre afacerea și produsele dvs. Cea mai bună zi pentru difuzarea unui anunț radio este de miercuri până duminică.

  • Televiziune

Dacă doriți ca reclama dvs. să ajungă la clienți la nivel regional sau național, televiziunea este calea de urmat, deși poate fi mai costisitoare decât celelalte opțiuni.

  • Reclamă tipărită

Reclama tipărită poate fi distribuită prin poștă directă sau prin materiale tipărite care includ ziare, pliante, reviste comerciale etc. De asemenea, puteți trimite scrisori, concursuri, fișe informative, broșuri și cupoane clienților actuali sau potențiali din întreaga țară. Reclamele tipărite permit oamenilor să știe ce, unde, când și de ce ar trebui să cumpere produsul dvs.

  • Electronic

De asemenea, puteți face publicitate electronică prin intermediul site-ului web al companiei dvs. și astfel, puteți furniza informații importante și relevante clienților și consumatorilor. Puteți proteja unele părți ale site-ului dvs. web prin parole și puteți oferi acces clienților membri. De asemenea, puteți trimite reclame prin e-mail direct, ca parte a strategiei dvs. promoționale.

  • Reclama vorbită

Se spune că cei mai buni agenți de publicitate sunt niște clienți mulțumiți și acest lucru este valabil și invers. Atunci când clienților le plac sau nu le plac produsele dvs., le vor spune, cu siguranță și altora despre asta.

  • Generic

Acest tip se referă la publicitatea care nu menționează sau promovează un anumit brand, ci întreaga industrie. Este posibil să fi văzut reclame generice pentru carne de vită, porc și lapte.

  • Relații publice sau PR

Relațiile publice se axează de obicei pe construirea unei imagini favorabile a afacerii dvs.

Puteți face acest lucru făcând ceva bun pentru cartierul în care locuiți sau comunitatea dvs., cum ar fi organizarea unui eveniment deschis sau implicarea în activități comunitare.

Puteți interacționa cu mass-media locală și puteți susține conferințe de presă ca parte a strategiei dvs. promoționale.

  • Vânzare personală

Puteți angaja vânzători pentru a vă promova și vinde produsele ca parte a planurilor de comunicare de afaceri.

Acești vânzători joacă un rol important în construirea relațiilor cu clienții printr-o comunicare adaptată.

Vânzarea personală poate fi un pic costisitoare, totuși, pentru că va trebui să angajați oameni profesioniști în vânzări pentru a face promovarea pentru dvs.

Dar, bine făcut, din toate punctele de vedere, profitul obținut ar putea depăși costul.

  • Promoții de vânzări

Această strategie promoțională se realizează prin oferte speciale cu un plan pentru a atrage oamenii să cumpere produsul dvs.

Promoțiile de vânzări pot include cupoane, eșantioane gratuite, concursuri, premii, programe de loialitate și reduceri.

De asemenea, puteți face promoții de vânzări prin afișarea produselor în timpul unui eveniment public sau prin socializarea la întâlnirile de afaceri sau civice.

În present, comerțul nu mai este exact cum obișnuia să fie. Astfel, s-au descoperit noi metode de promovare și comercializare, dând naștere acestui termen de “e-commerce”.

Comerțul electronic a schimbat, de asemenea, modul în care companiile și clienții fac afaceri.

Site-urile de rețele sociale precum Facebook ajung la un public foarte larg și publicarea de reclame prin intermediul acestora poate duce la creșterea numărului de clienți, dar există o mulțime de alte canale prin care vă puteți promova produsele, cum ar fi Google AdSense.

Locul

Marketing Mix - Place

Locul se referă la modul de distribuire a produsului sau metodele și locația pe care le utilizați pentru ca produsele sau serviciile dvs. să fie ușor accesibile clienților țintă.

Produsul sau serviciul dvs. dictează modul în care acesta ar trebui distribuit.

  1. Vânzare directă

Vânzarea directă poate fi un bun punct de plecare, mai ales dacă oferta de produse este limitată sau vindeți doar produse sezoniere.

Un avantaj al vânzării directe a produselor dvs. este că, obțineți un sentiment mai personal al pieței, deoarece interacționați direct cu clienții, astfel încât vă puteți adapta cu ușurință la schimbări.

Un alt lucru este că controlați prețurile produsului dvs. și metodele prin care acesta ar trebui să fie vândut.

Metodele de distribuție pot include: din ușă-în-ușă (door-to-door), comerț cu amănuntul, comerț electronic, comandă prin poștă sau pe site.

Puteți vinde fie electronic, fie personal.

Dacă această cerință nu este potrivită pentru dvs., poate va fi nevoie să luați în considerare vânzarea prin intermediul unui revânzător (distribuitor) sau al unui intermediar.

  1. Vânzarea prin intermediul unui distribuitor

Dacă doriți să aveți o distribuție mai largă pentru produsul dvs., îl puteți vinde prin intermediul unei terțe părți, fie un comerciant cu amănuntul, fie un angrosist, care va revinde produsul către clienții lor.

Această strategie de distribuție reduce, de asemenea, presiunea de a efectua un sistem de distribuție.

Vânzările distribuitorilor reduc, de asemenea, spațiul de stocare necesar stocurilor de produse.

Cu toate acestea, veți pierde contactul personal și chiar identitatea companiei, în unele cazuri, cu clienții, deoarece vor vorbi, din acel moment, doar cu distribuitorii dvs.

Unii revânzători pot solicita ca produsul dvs. să fie vândut sub propria marcă.

Dar dacă sunteți de acord cu acești termeni, ați putea lua în considerare vânzarea prin intermediari ca strategie de distribuție.

  • Acoperirea pieței

Acoperirea pieței se referă la cât de larg sau variat doriți ca produsele dvs. să fie distribuite.

Acest lucru se aplică fie vânzărilor directe, fie prin intermediari. Există trei tipuri de acoperire a pieței pe care poate doriți să le adoptați.

  • Distribuție intensivă

Acest lucru asigură cea mai largă distribuție posibilă pentru produsul sau serviciul dvs.

Prin această metodă vindeți produsele dvs. în cât mai multe locații sau piețe posibil. Și, uneori, trebuie să vă reduceți prețurile.

Aceasta este metoda cea mai frecvent utilizată de marile companii sau producători pentru a ajunge la clienți la nivel național sau chiar la nivel global.

Exemple de produse distribuite în mod eficient utilizând această strategie de distribuție sunt produsele uzuale sau lucrurile pe care le cumpărăm regulat, cum ar fi bomboane sau gumă de mestecat.

  • Distribuție selectivă

Poate vreți să vindeți doar câtorva companii sau unor clienți selectați.

Aceasta se numește distribuție selectivă și este strategia utilizată în mod obișnuit pentru vânzarea produselor de lux și este vândută de revânzătorii care se ocupă doar de produse de înaltă calitate.

Este mai ușor să stabiliți relații cu consumatorii folosind această strategie de distribuție în comparație cu distribuția intensivă.

  • Distribuție exclusivă

Această strategie restricționează distribuția produsului dvs. la un singur distribuitor.

Revânzătorul va avea drepturi exclusive de a vinde produsul sau serviciul dvs. și, în schimb, ați putea fi singurul furnizor.

Acest lucru funcționează mai eficient cu produse de specialitate pe care le puteți promova ca prestigioase, deoarece sunteți singurul furnizor, iar intermediarul este singurul revânzător.

  • Alți factori de luat în considerare

Volumul vânzărilor de produse și caracteristicile sale vor influența stocurile pe care ar trebui să le mențineți și, de asemenea, modul în care produsele ar trebui transportate.

Puteți opta pentru livrarea în volume mari în mai multe țări sau să o faceți cu amănuntul către persoane fizice.

Fiecare dintre strategiile de distribuție are propriile sale caracteristici, avantaje și dezavantaje.

Important este să alegeți una care se aplică cel mai bine produsului și afacerii dvs.

Noii 4P

Am mai vorbit despre conceptul de cei 4P ai Marketing-ului și v-am mai explicat ce înseamnă fiecare.

De peste 60 de ani, conceptul de preț, loc, produs și promovare a ajutat directorii de marketing.

Oamenii au fost mai mult decât fericiți să împărtășească toate detaliile lor private – dar mergem până astăzi și este cu totul un joc de minge cu totul diferit.

Vechile concepte de 4P ale mixului de marketing

Dacă nu ați auzit sau ați uitat de cei 4P originali, iată o reîmprospătare rapidă.

  • Preț

Prețul este cel mai adesea unul dintre cele mai importante considerente pe care le va avea un consumator atunci când intenționează să cumpere un produs.

Echivalând acest lucru cu mixul de marketing, este responsabilitatea echipei de marketing a companiei să observe și să cerceteze punctele de preț stabilite în industria lor și să efectueze analize competitive pentru a determina un punct de preț care este atât competitiv, cât și corect pentru consumator.

  • Produs

Nu vă puteți aștepta să vindeți un produs similar cu o sută de alte produse, de aceea specialiștii în marketing trebuie să cerceteze modul în care produsul dvs. poate ieși din mulțime.

Acest proces prevede o evaluare constantă a experienței clientului, colectând date despre modul în care clientul va folosi produsul pentru a-l prelucra și perfecționa.

  • Loc

Unde vă plasați produsul este la fel de important ca și cât de bun este produsul în sine!

Așezați-l într-un loc greșit și veți crește riscul de a vă pierde clienții țintă care nici măcar nu vă vor vedea produsul.

  • Promovare

Aceasta este cea care conduce industria publicității. Anunțuri, panouri publicitare, televiziune, radio, ziare – aceste mijloace media au existat în același timp cu marketing-ul modern.

De-a lungul deceniilor, mass-media s-a îndreptat spre adoptarea fronturilor digitale, dar conceptul principal de promovare rămâne același – fii văzut și auzit unde poate fi găsită piața ta țintă!

  • Noii 4P ai mixului de marketing

Odată cu progresul vine schimbarea, iar schimbarea este adesea inevitabilă.

Cei 4P anteriori ai mixului de marketing au fost adoptați ca pilon de-a lungul deceniilor și, din motive întemeiate, au funcționat.

Dar acum, sunt mai mulți oameni decât oricând pe platformele digitale precum Facebook, Twitter și Instagram – și fiecare dintre aceste platforme oferă fiecărei persoane o voce capabilă să ajungă în fiecare colț al globului prin retweets sau distribuiri.

Iată noii 4P ai mixului de marketing:

1: Proces

Datorită puterii internetului, conceptul de piață globală a devenit o realitate absolută.

Aceasta înseamnă că șefii departamentelor de marketing au fost supuși unei presiuni din ce în ce mai mari pentru a furniza atunci când vine vorba de creșterea renumelui mărcii – care a devenit unul dintre factorii cheie pentru clientul digital atunci când alege un brand de sprijinit.

2: Platforme

Succesul afacerii moderne se bazează pe stabilirea unor relații loiale cu clienții dvs. de cea mai bună valoare.

Pentru a încuraja aceste relații în mod eficient, specialiștii în marketing trebuie să aleagă instrumentul potrivit – un CRM (customer relationship management) care îi poate ajuta să gestioneze datele consumatorilor și să transmită mesajul potrivit la momentul potrivit, către segmentul de clienți potrivit din baza lor de date.

Cu toate acestea, conform unui sondaj realizat de Harvard Business Review, 55% din toate proiectele CRM nu produc rezultate.

Aceasta înseamnă că alegerea unei platforme care nu se potrivește cu afacerea dvs. ar putea deveni o greșeală foarte costisitoare, așa că este nevoie să vă efectuați cercetările și să alegeți înțelept!

3: Oameni

Este de la sine înțeles că, consumatorul modern tânjește după această conexiune umană și, cel mai adesea, se așteaptă ca mărcile să ofere clienților lor această conexiune sub forma unei experiențe personalizate a clientului.

Este evident că, mesajele în masa sau adresate la modul general nu funcționează la fel de bine ca înainte.

Potrivit studiilor, consumatorii au 80% mai multe șanse să cumpere un articol atunci când un brand oferă o experiență personalizată.

4: Performanță

KPI-urile (indicatorii de performanță) s-au schimbat față de valorile din trecut, la momentul actual, datele care contează sunt: implicarea clienților, timpul de răspuns, ratele de conversie, loialitatea clienților și implicarea, în mod activ, despre un anumit subiect pe platformele sociale.

O lume hiper conectată înseamnă doar că potențialii clienți așteaptă răspunsuri rapide și chat live ori de câte ori au o întrebare despre serviciul sau produsul dvs. de afaceri.

  • Concluzie

Nu este nici o îndoială că tehnologia a schimbat cu siguranță piața, de la nașterea conceptului original 4P cu peste 60 de ani în urmă – dar când vine vorba de relațiile clienți-afaceri, principiile de bază au rămas cam aceleași.

Clienții doresc să se simtă apreciați de companii și, la rândul lor, vor sprijini companiile care oferă valoare vieții lor cu produsele sau serviciile lor.

Conectând conceptele tehnologice progresive ai noilor 4P și strategiile testate în timp ai celor 4P originali, veți putea redescoperi relațiile dintre client și afacere în anii următori.

Cei 4C ai Mixului de Marketing

Marketing Mix 4cs

Modelul de marketing cu cei 4C a fost dezvoltat de Robert F. Lauterborn în 1990. Este o modificare a modelului cu cei 4P.

Nu este o parte de bază a definiției mixului de marketing, ci mai degrabă o extensie.

Acestea sunt componentele acestui model de marketing:

  1. Comunicare

Potrivit lui Lauterborn, „promovarea” este manipulativă în timp ce comunicarea este „cooperativă”. Specialiștii în marketing ar trebui să urmărească crearea unui dialog deschis cu potențialii clienți pe baza nevoilor și dorințelor acestora.

  1. Nevoile consumatorilor

O companie ar trebui să vândă doar un produs care să răspundă cererii consumatorilor. Deci, specialiștii în marketing și cercetătorii în afaceri ar trebui să studieze cu atenție dorințele și nevoile consumatorilor.

  1. Confort

Produsul ar trebui să fie ușor disponibil consumatorilor. Marketerii ar trebui să plaseze strategic produsele în mai multe puncte de distribuție vizibile.

  1. Cost

Potrivit lui Lauterborn, prețul nu este singurul cost suportat la achiziționarea unui produs. Costul conștiinței sau costul oportunității fac parte, de asemenea, din costul deținerii produsului.

Indiferent dacă utilizați cei 4P, 7P sau 4C, planul dvs. de mix de marketing joacă un rol vital.

Este important să concepeți un plan care să echilibreze profitul, satisfacția clienților, recunoașterea mărcii și disponibilitatea produsului.

Înțelegând conceptul de bază al mixului de marketing și al extensiilor sale, veți fi siguri că veți obține succes financiar, indiferent dacă este propria afacere sau dacă vă sprijiniți succesul în afaceri la locul de muncă.

Scopul final al afacerilor este de a face profit și acesta este un mod sigur, dovedit, de a atinge acest obiectiv.

Comunicarea

Știți deja despre cei 4P a marketing-ului: produsul, prețul, promovarea și locul sau distribuția.

Însă, de-a lungul anilor, aceste concepte au evoluat spre cei 4C: ​​consumator, cost, comoditate și comunicare. În cazul acestui mix de marketing, nu se începe cu produsul, ci se concentrează pe consumator și nevoile acestuia.

Mai exact, în loc să dezvolte produsul și apoi să încerce să-l potrivească pentru client, o companie realizează produsul pe baza nevoilor acestuia.

Al doilea C, Costul, înlocuiește Prețul. Costul este un factor important al utilizării produsului.

Nu înseamnă doar cât se va vinde pe piață, ci vorbește și despre inconvenientele clientului în procesul de trecere la noul produs comercializat.

Al treilea C ar reprezenta comoditatea. Acesta este procesul de a face produsul companiei accesibil sau convenabil pentru consumator.

Asta înseamnă că aceasta este partea planului de marketing în care compania trebuie să planifice unde să își plaseze produsul, în așa fel încât să fie convenabil pentru client sau consumator să îl cumpere.

Și C-ul final, și probabil cel mai important, ar fi comunicarea.

Acesta este procesul prin care compania ajunge la publicul său nu numai prin promovare unidirecțională, ci ascultă și feedback sau sfaturi despre cum să îmbunătățească mai mult produsul.

De ce este atât de importantă?

În primul rând, comunicarea este un proces bidirecțional. În loc de mixul obișnuit de marketing care implică doar promovare, acesta implică nevoia de a asculta cerințele și nevoile clientului și de a veni cu un mesaj pe care să-l trimită despre modul în care produsul le îndeplinește nevoile.

În loc de modul în care promoțiile trimit pur și simplu sloganuri sau campanii și nu le pasă cu adevărat cum se primesc mesajele lor de către public, comunicarea implică încercarea de a asculta modul în care mesajul inițial este primit de către public.

Acest lucru ar putea fi posibil prin feedback-uri, sondaje sau chiar interviuri personale.

Astfel, în felul acesta, o companie poate arunca o privire mai profundă asupra modului în care produsul lor este primit de public și cum se compară cu concurenții săi.

Un alt motiv fundamental pentru care este important este faptul că face din promovarea sau comercializarea produsului un proces în creștere, pragmatic și în continuă schimbare.

Având în vedere modul în care este primit un produs, se poate forma și schimba corect mesajul de fiecare dată, astfel încât mesajul, marca și reputația produsului să se transforme într-un mesaj care este bine primit și în cele din urmă, într-un produs de încredere în ochii oamenilor.

În al treilea rând, promovează îmbunătățirea produsului în sine. Luând de exemplu cazul unui fast-food care lansează un nou burger, prin sondaje și feedback-uri, acest poate afla ce anume este în neregulă cu acesta și să modifice rețeta, în consecință, pentru a-l îmbunătăți.

Marketingul este mereu în continuă schimbare și mereu dinamic. Iar cel mai bun mod de a aborda marketingul nu este doar prin forțarea produsului cu un singur sens către client, ci și transformarea acestuia într-un proces bidirecțional.

Comunicarea este un instrument eficient în acest sens. Acesta deschide ușa nu numai pentru ca o companie să asculte și să vadă cum merge produsul lor, ci și să vadă cum se pot îmbunătăți produsele lor.

Consumator

Marketing Mix Consumer

În zilele noastre, specialiștii în marketing încep să găsească mai multe metode de a pune nevoile consumatorilor pe primul loc și de a face abordarea lor de marketing mai orientată spre consumator.

  • Cine sunt consumatorii?

Mai mult decât oricare dintre celelalte aspecte ai celor 4C de marketing, clientul este cel care joacă cel mai mare rol. Consumatorii sunt cei care vă vor achiziționa produsele și vă vor menține afacerea pe linia de plutire. Ca atare, este esențial să găsiți modalități de a satisface dorințele și nevoile lor.

Principala dificultate cu o astfel de idee, din punctul de vedere al omului de afaceri, este faptul că vor fi mereu focusați doar pe dorințele clienților lor.

Vedem mereu produse lansate, similare cu alte sute de produse sau firme, însă pentru a putea ieși din mulțime și a fi cel care ajunge primul la consummator, aveți nevoi de idei inovatoare și de produse unice.

Pentru a obține un profit pe o astfel de piață centrată pe client, o companie va trebui să cunoască preferințele exacte ale pieței sale pentru a spori posibilitatea de a fi selectată de către cumpărător.

  • Puterea consumatorului

Abordarea anterioară de marketing era centrată pe produs, însă, real, cei mai importanți sunt consumatorii, ei fiind cei pentru care produsul este destinat, până la urmă.

Piața actuală este deja plină de o mulțime de produse care sunt, fără îndoială, excelente, dar nu au, însă, niciun scop anume. Pentru a eficientiza producția, companiile trebuie să aloce suficient timp și cercetări pentru a înțelege bine comportamentul consumatorilor.

Orice produs dezvoltat pentru piața actuală ar trebui să fie personalizat în funcție de nevoile consumatorului și dezvoltat în conformitate cu rezultatele cercetării de piață efectuate.

  • Cum vă puteți găsi piața țintă

Cel mai simplu mod de a reuși pe o piață orientată spre client este identificarea clară a clientului țintă sau a pieței țintă.

Principalii factori de care va trebui să țineți cont pentru a vă determina piața țintă sunt valoarea reală a produsului sau serviciului, avantajul său competitiv pe piață și poziția sa pe piață.

  • Determinați valoarea produsului

Factorul final care va determina soarta produsului dvs. este valoarea pe care clienții dvs. o vor acorda asupra acestuia. Nu veți avea puterea de a manipula produsul și, în schimb, veți depinde în totalitate de valoarea sau părerea pe care clienții dvs. o vor percepe despre acesta.

  • Găsiți-vă poziția pe piață și avantajul pieței

Având în vedere nevoile și dorințele clienților dvs., ar trebui să li se acorde cea mai mare prioritate dacă doriți să obțineți o rentabilitate maximă. Unui produs sau serviciu i se va oferi o șansă mai mare de a atinge interesul și vizibilitatea pieței dacă este capabil să satisfacă pe deplin ceea ce își doresc cumpărătorii dvs.

La fel ca în orice alegere pe care o faceți pe o piață axată pe client, clientul dvs. va fi cel care va conduce produsul și nu invers.

  • Importanța cunoașterii clientului

Pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor, marketingul trebuie să se afle în continuu flux și evoluție. Este o lume în care numai cei care sunt capabili să țină pasul cu schimbările vor putea supraviețui.

Astăzi, consumatorul a înlocuit produsul ca fiind cel mai important aspect al lumii comerțului și industriei.

Consumatorii au acum posibilitatea de a alege nu numai ce sau unde doresc să execute o achiziție, dar au și puterea de a selecta timpul real și metoda de achiziție și comunicare.

  • Aplicarea în viața reală a abordării de marketing centrată pe consumator

Pe o piață care pune pe primul loc nevoile clientului, un produs nu va mai fi fabricat fără o anumită piață țintă, către care este destinat. În schimb, companiile se vor pune în locul consumatorilor lor și vor viza să se gândească ce ar putea cumpărătorii lor percepe, ca fiind de dorit și valoros.

Consumatorii pun multă valoare în autenticitate și cu cât ești mai diferit și unic cu ideea produsului sau serviciul tău, cu atât vor crește șansele de succes în nișa aleasă.

În cele din urmă, ideea conceptului “consumator”, din cei 4C, este de a pune nevoile clienților în fața produsului și de a vedea lucrurile din punctul de vedere al acestora.

Comoditatea/conveniența

Marketing Mix Convenience

În marketing, există un amestec strategic numit cei patru C, care reprezentați de consumator, cost, comunicare și comoditate.

Cei patru C se concentrează pe consumator și sunt cei mai potriviți pentru marketingul de nișă.

În caz că nu ați aflat încă despre aceste concepte, iată o scurtă recapitulare:

„Consumator” are obiectiv principal persoana (clientul) care folosește produsul sau serviciul.

„Costul” este echivalent cu prețul, dar are factori suplimentari de luat în considerare.

„Comunicarea” se referă la interacțiunea dintre vânzător și cumpărător, care include promoții, plus publicitate, relații publice, vânzare personală și publicitate virală.

În cele din urmă, „Comoditatea” este similară locului („Place”din cei 4P), dar nu se referă exact la magazinul sau locul propriu-zis, ci mai degrabă la cum poți ajunge acolo . De asemenea, acordă importanță ușurinței de a cumpăra articolul, de a găsi informații și chiar de a instala produsul dacă există o astfel de nevoie.

  • Importanța comodității în mixul de marketing

În stilul de viață pe repede-înainte și ocupat din zilele noastre, este important să luați în considerare modul în care consumatorii pot afla și obține produsul dvs. după bunul plac.

De aceea, comerțul electronic are atât de mult succes, prin modul în care permite consumatorilor să cumpere cu doar un click, fără să fie nevoie să meargă într-un magazin propriu-zis.

În plus, Internetul a oferit consumatorului o mulțime de opțiuni disponibile de pe tot globul.

Elementul cheie în aspectul „Comoditate” din cei patru C este de a facilita obținerea produsului de către client. Iată câteva lucruri la care să te gândești atunci când te gândești să faci achiziționarea produsului dvs., mai convenabilă pentru oricine.

  • Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să faceți o listă a barierelor care ar putea împiedica clienții să afle despre produsul sau serviciul dvs. și să îl cumpere.

Pentru fiecare obstacol, încercați să găsiți o soluție pentru acesta.

Puteți încerca să vedeți dacă, crearea unui site web și a unui magazin online vă poate ajuta să vă creșteți prezența pe piață și chiar vânzările sau dacă disponibilitatea în magazinele fizice este adecvată pentru a rezolva această problemă.

  • Apoi, întrebați-vă: în legătură cu disponibilitatea online și/sau în magazine, creșterea distribuitorilor sau a punctelor de vânzare la nivel național ar fi rentabilă pentru a ajunge la acele zone care nu au internet sau la acele piețe potențiale care încă nu au aflat despre produsul dvs.?
  • De asemenea, ar fi bine să aveți un sistem de răspuns rapid pentru orice întrebări despre produs și să oferiți servicii pentru clienți, în funcție de articol.

Experții citează exemplul Amazon.com ca model pentru comoditate, deoarece acest site web a acordat prioritate confortului pentru client mai presus de toate celelalte.

Acesta include oferte de „livrare gratuită în două zile”, „poți cumpăra cu un singur click” și „politica de returnare fără întrebări”. În acest fel, există o satisfacție completă din partea clienților, cu privire la servicii.

În concluzie, este bine de știut că, acest concept de Confort sau Comoditate acoperă toate aspectele unei vânzări – de la înaintea procesului de vânzare, în timpul acesteia, până la finalizarea unei vânzări.

Cost

Marketing Mix Costs

 

Este important ca firmele să își vadă produsele din unghiul clienților actuali și potențiali pentru a putea elabora și executa strategii de preț cât mai eficiente.

  • Conceptul de cost al clientului și importanța acestuia

Costul, în noul mix de marketing, are în vedere suma totală de care are nevoie un client pentru a putea deține un produs sau pentru a beneficia de un serviciu.

Acest lucru este evaluat în raport cu deținerea de produse sau înlocuitori competitivi pe piață și cu bugetul clientului (adică cât își poate permite clientul să cheltuiască).

Implicit, prețul perceput de companie este doar o parte din această sumă totală pentru un client. Acest concept mută accentul pe profit și pe costul producerii produsului către dorința și capacitatea de plată a clientului.

De exemplu; Este posibil ca o firmă de bijuterii să ofere o pereche de cercei la 20 lei, dar dacă durează 2 săptămâni pentru ca comanda să fie livrată, clientul ar putea să nu fie dispus să aștepte atât de mult sau să nu mai aibă nevoie de acel produs, astfel există un cost al timpului în plus față de prețul produsului de 20 lei.

În afară de costurile de transport, așteptare și schimbare, prețul de proprietate poate include costuri psihologice și de mediu, taxe, întreținere, depozitare, dobânzi și eliminare.

Un vânzător care cunoaște prețul total de proprietate al clientului și capacitatea acestuia de a plăti, poate atribui un preț corect produselor sale pentru a genera vânzări și a crește profitul.

În mod similar, un vânzător ar putea să taxeze o persoană mai mult decât inițial pentru anumite produse, din cauza disponibilității extinse a acestei persoane de a plăti și a costului psihologic de a menține un anumit stil de viață sau de a fi în pas cu moda.

În mod clar, necunoașterea costului total de proprietate al clienților poate fi dezastruoasă sau dezavantajoasă (cel puțin) pentru rentabilitatea unei companii.

  • Cazuri special: produse de bază

Restaurantele cu servicii rapide precum McDonalds sau KFC și producătorii de articole de uz casnic precum Lenor se pot baza pe alți factori precum ambalarea, imaginea și gustul (sau parfumul, în cazul Lenor) pentru a gestiona valoarea percepută a produselor lor.

Cu toate acestea, pentru produsele de bază, cum ar fi cartofii și merele, care nu pot fi diferențiate efectiv de aceleași articole vândute de un alt furnizor, concurența se bazează în mare parte pe prețuri.

Prin urmare, un vânzător de mărfuri ar trebui să fie mai atent la alte costuri legate de transport, asigurare și prelucrare pentru a le atribui prețuri produselor, în mod corespunzător.

Întrebări pe care le puteți pune în evaluarea costurilor clienților:

  • Care sunt celelalte costuri ale deținerii produsului meu în timpul achiziției, utilizării sau depozitării și eliminării?
  • Cât adaugă aceste cheltuieli la prețul pe care îl percep?
  • Cât poate plăti clientul și cât este dispus să plătească clientul?
  • Cât taxează concurenții pentru același produs sau un produs similar?

Cei 7P ai Mixului de Marketing

Modelul cu cei 7P este un model de marketing care îl modifică pe cel cu 4P sau mai degrabă, adaugă câteva concepte la acesta.

Cei 7P sunt utilizați în general în industriile de servicii.

Iată elementele suplimentare care fac tranziția celor 4P la modelul de marketing cu cei 7P.

Marketing Mix 7ps

  • Cel de-al 5-lea P al Mixului de Marketing – Oamenii

https://marketingmix.co.uk/content/uploads/marketing-mix-people.png

Atât piața țintă, cât și persoanele sunt legate direct de o afacere.

Cercetarea aprofundată este importantă pentru a descoperi dacă există destui oameni pe piața dvs. țintă care ar fi interesați de anumite tipuri de produse și servicii.

De asemenea, angajații companiei sunt importanți în marketing, deoarece ei sunt cei care furnizează serviciul.

Este important să angajați și să instruiți persoanele potrivite pentru a oferi servicii superioare clienților, indiferent dacă aceștia conduc un birou de asistență, servicii pentru clienți, redactori, programatori, fiecare persoană din companie are un rol.

Când o afacere găsește oameni care cred cu adevărat în produsele sau serviciile pe care le creează o anumită afacere, este foarte probabil ca angajații să fie cât mai motivați și să dea cel mai bun randament.

În plus, aceștia vor fi mai deschiși la feedback-ul onest despre afacere și își vor introduce propriile gânduri și pasiuni pentru a dezvolta afacerea.

  • Cel de-al 6-lea P al Mixului de Marketing – Procesele

https://marketingmix.co.uk/content/uploads/marketing-mix-process.png

 

Sistemele și procesele organizației afectează execuția serviciului.

Deci, trebuie să vă asigurați că aveți un proces bine adaptat pentru a minimiza costurile per total.

Acesta ar putea fi fie întregul proces de vânzări, un sistem de plată, un sistem de distribuție și alte proceduri și pași sistematici pentru a vă asigura că o afacere funcționează eficient.

  • Al 7-lea P al Mixului de Marketing – Dovezile fizice

What is Physical Evidence? | Red Bike Marketing

Dovezile fizice se referă și la modul în care o companie și produsele sale sunt percepute pe piață.

Este dovada fizică a prezenței și stabilirii unei afaceri.

Un concept în acest sens este branding-ul, de exemplu; când te gândești la „fast-food”, cel puțin la nivel național, te gândești la McDonalds sau KFC.

Când te gândești la sport, îți vin în minte numele Nike și Adidas, poate și Puma și știți imediat care este prezența lor pe piață.

În general, sunt lideri de piață și au stabilit dovezi fizice și psihologice în marketingul lor.

Ei și-au manipulat percepția consumatorului atât de bine până la punctul în care mărcile lor apar ca primă variantă, atunci când un individ este rugat să „denumească o marcă” în nișa sau industria lor.

Oamenii (People)

În mixul de marketing, oamenii sunt, de asemenea, foarte importanți. De fapt, fără ei, produsele nu ar exista. Fără ei, nimeni nu ar fi responsabil pentru vânzarea și scoaterea acelor produse pe piață.

Cu toate acestea, de cele mai multe ori, importanța oamenilor în marketing este neglijată.

Acest lucru se datorează faptului că nu toată lumea știu ce fel de comportament ar trebui să aibă față de clienții lor.

De câte ori ați văzut unitățile cum eșuează din cauza oamenilor care le conduc?

Atât piața țintă, cât și persoanele sunt direct legate de afacerea dvs.

De aceea, există câteva aspecte care v-ar putea ajuta să găsiți cele mai bune persoane pentru echipa dvs.

  • Formarea este esențială

Potrivit expertului în Marketing Mix People, Jim Collins, o afacere ar putea fi gândită ca un vehicul blocat pe un drum și care nu poate merge mai departe, din cauza excesului de bagaje.

Acum, pentru a merge mai departe, trebuie să începeți să lăsați persoanele potrivite să rămână în vehicul și să lăsați persoanele greșite – excesul de bagaje – să iasă.

Angajații companiei sunt importanți în marketing, deoarece ei sunt cei care furnizează serviciul.

De aceea, este important să angajați și să instruiți persoanele potrivite pentru a oferi servicii superioare clienților, indiferent dacă aceștia conduc un birou de asistență, servicii pentru clienți, redactori, programatori etc., fiecare persoană are rolul său în orice companie.

  • Serviciu adecvat pentru clienți

Vorbind despre relațiile cu clienții, trebuie să rețineți că o companie excelentă este una care are cel mai bun serviciu pentru clienți disponibil.

Întotdeauna trebuie să aveți în vedere faptul că, trebuie să încercați să vă mulțumiți clienții și să vă asigurați că se merită să achiziționeze de la firma dvs.

În cazul în care ajung să aibă probleme cu produsele dvs., trebuie să simtă că aveți grijă să fie soluționate și că personalul dvs. de servicii pentru clienți este dispus să le răspundă nevoilor.

Când aveți un serviciu pentru clienți uimitor, oamenii vor vorbi cu siguranță despre compania dvs. – în maniera corectă – și astfel veți putea câștiga mai mulți clienți în viitor!

  • Procesul de vânzare

Și, probabil, cel mai mare motiv pentru care oamenii sunt importanți în marketing și în orice tip de afacere este faptul că pot ajuta la vânzarea și promovarea produselor dvs.

Practic, există două tipuri de vânzători: cel care „primește ordine”, care, așa cum sugerează și numele, este responsabil de cunoașterea a ceea ce își doresc clienții și de asigurarea faptului că ajunge să fie îndeplinite.

Apoi, există cel care livrează, cel care trebuie să se asigure că acele produse sunt livrate sau ajung la cumpărători.

Trebuie să vă asigurați că acești doi „vânzători” funcționează împreună, astfel încât eforturile dvs. de marketing să fie mai eficiente. De asemenea, trebuie să vă asigurați că aceștia devin cât mai creativi, atunci când vine vorba de a informa oamenii despre produsele dvs.

Oamenii creativi cu siguranță pot schimba lumea – și dacă aveți o afacere, veți putea să demonstrați acest lucru.

Este important să păstrați alături de dvs. persoanele potrivite, iar afacerea dvs. va fi pe drumul cel bun.

Procesele

Sistemele și procesele organizației afectează execuția serviciului.

Deci, trebuie să vă asigurați că aveți un proces bine adaptat pentru a minimiza costurile.

Ar putea fi întregul proces de vânzări, un sistem de plată, un sistem de distribuție și alte proceduri și pași sistematici pentru a asigura o afacere care funcționează eficient și corect.

Diferite tipuri de procese

Procesul mixului de marketing se referă la diferitele tipuri de procese pe care le puteți folosi pentru a vă comercializa cât mai bine produsele. Acestea includ:

• Procesele electronice

Acestea includ utilizarea codurilor de bare, a chitanțelor și a altor forme sau elemente grafice sau sigle, precum și informațiile despre un produs sau o companie care vin cu acestea. Acestea pot include, de asemenea, utilizarea acelor coduri pe care le puteți scana folosind o aplicație de pe telefon.

• Procesele tehnologice

Acest lucru pare vast, dar practic este vorba despre procesul de creare a produselor care sunt tangibile – pe care clienții dvs. ar putea să le simtă cu adevărat. Nu numai că producătorul ar trebui să creeze produse pe care și le dorește, ci trebuie să țină cont și de faptul că produsele pe care le produce ar trebui să fie cele care ar satisface nevoile clientului.

• Activitățile directe

În principal, este vorba despre reacțiile clienților pe măsură ce aceștia testează produsele dvs. și despre modul în care vă simțiți cu privire la ceea ce au de spus. Gândiți-vă la timpul prezent. Atunci se întâmplă activități directe.

• Activitățile indirecte

Între timp, activitățile indirecte vorbesc despre sprijinul care se întâmplă înainte, în timpul sau după ce serviciul a fost dat. Pe scurt, acest proces este lung – poate dura toată viața.

Dar, dacă ajungeți să realizați aceste procese în mod corect, puteți fi siguri că:

  • Veți putea satisface diverse nevoi sau dorințe a cât mai multor persoane. Pe scurt, acoperirea publicului dvs. va fi mai mare și veți putea obține mai multe venituri în timp. Și, desigur, dacă aveți deja un public numeros, veți știi că tacticile dvs. de marketing au funcționat!
  • Va exista un anumit sentiment de loialitate. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că, atunci când oamenilor le plac produsele dvs., le-ar dori mai mult și astfel ar rămâne o perioadă pe piață. Când există o cerere mare pentru produsele dvs., veți știi că ați făcut ceea ce trebuie. La urma urmei, cererea ar trebui să depășească întotdeauna oferta, în loc de cealaltă.
  • Veți primi feedback. Și feedback-ul este bun și util. Vă poate ajuta să modificați ceea ce trebuie schimbat și vă poate ajuta să vă transformați afacerea în bine!
  • Livrați produsele potrivite și țineți oamenii la îndemână. Atunci când există un proces de afaceri adecvat și eficient, celelalte lucruri vor urma. Și când se va întâmpla acest lucru, afacerea dvs. va prospera cu siguranță.

Dovezile fizice (Physical Evidence)

Cel mai adesea, alegeți să cumpărați sau să alegeți produse, bazându-vă doar pe ceea ce vedeți, pe aspectul fizic al acestora.

Rareori, oamenii cercetează informații, în prealabil, despre produsele pe care doresc să le cumpere.

Așadar, imaginea contează foarte mult!

Gândiți-vă, de exemplu, ce impact au brandurile de renume asupra tuturor oamenilor.

Ați auzit de termenul de branding corporativ?

Ei bine, practic, este vorba despre crearea unei anumite fețe (a unei imagini) pentru marca dvs.

În acest fel, atunci când oamenii aud numele companiei dvs. sau al produselor și serviciilor pe care le oferiți, un logo sau o imagine a mărcii dvs. le-ar veni cu ușurință în minte.

Un concept în acest sens este branding-ul unor firme cunoscute la nivel global, de exemplu; când te gândești la „fast-food”, te gândești la McDonalds sau KFC.

Când te gândești la sport, îți vin în minte numele Nike, Adidas sau Puma.

Ei și-au manipulat percepția consumatorului atât de bine, până în punctul în care mărcile lor apar ca primă variantă atunci când un individ este rugat să „denumească o marcă” din nișa sau industria lor.

În general, sunt lideri de piață și au oferit, de-a lungul timpului, dovezi fizice și psihologice în marketingul lor.

La asta ar trebui să aspiri și pentru compania ta.

Asta înseamnă că, dacă doriți ca oamenii să-și amintească despre compania dvs., trebuie să fiți coerent cu siglele și imaginile sau cu modelele de culoare pe care le utilizați pentru ambalaj și materiale promoționale.

Acestea includ:

  • Bannere
  • Logo-uri
  • Prelate
  • Pagini Web/Site-uri Web
  • Uniformele angajaților (unde ete cazul)
  • Hârtii de ambalare
  • Cărți de vizită

Cu alte cuvinte, pentru a stimula interesul clienților sau potențialilor clienți, trebuie să vă asigurați că nu respectați regulile și că rămâneți pe loc, ca ceilalți.

Nu spun că nu trebuie să respectați regulile întocmai, dar trebuie să puteți să faceți ceva diferit.

Nicio companie nu a avut succes, doar încercând să fie ceea ce toată lumea se aștepta să fie, nu?

Deci, trebuie să depuneți un efort suplimentar – și să demonstrați că puteți impresiona oamenii și puteți obține venituri, în același timp.

Întrebări frecvente

  • Ce este mixul de marketing?

Mixul de marketing se referă la setul de acțiuni sau tactici pe care o companie le folosește pentru a-și promova imaginea sau produsul pe piață. Acest mix este constituit dintr-o clasificare de 4 termeni, numiți cei 4P: produs, preț, loc (plasare) și promovare.

  • Ce înseamnă cei 4P?

Cei 4P sunt termenii folosiți pentru a caracteriza elementele de bază ale mixului de marketing: produsul, prețul, locul și promovarea.

  • Ce înseamnă cei 7P?

Cei 7P reprezintă elemente cheie ale unui mix de marketing efectuat corect.

Mai exact, se adaugă încă 3 elemente la cei 4P de bază, cunoscuți deja.

Cei 7P sunt: produsul, prețul, locul, promovarea, oamenii, procesele și dovezile fizice.

  • Ce este o analiză SWOT?

Analiza SWOT este o metodă folosită în mediul de afaceri, pentru a ajuta la proiectarea unei viziuni de ansamblu asupra firmei. SWOT semnifică Puncte tari (Strengths), Puncte slabe (Weaknesses), Oportunități (Opportunities) și Amenințări (Threats).

  • De ce este important mixul de marketing?

Pentru o afacere profitabilă și de succes, este necesar să identificați și să compuneți elementele mixului de marketing. Aceste decizii ajută o afacere să:

– își dezvolte punctele tari și să își testeze limitele, precum și punctele slabe

– să devină mai competitivă și să se adapteze la nivelul pieței.