Optimizare SEO a site-ului tau WordPress este cruciala daca iti doresti sa faci cat mai mult trafic. Din pacate, multe ghiduri SEO sunt mult prea tehnice pentru utilizatorii incepatori in acest domeniu.

Daca iti doresti sa vezi o crestere a traficului generat de website-ul tau, atunci va trebui sa acorzi atentie celor mai bune practici pentru optimizarea unui site WordPress in SEO.

In acest ghid, va vom impartasi tactici SEO pentru WordPress de top. Acestea va vor ajuta sa va imbunatatiti pozitiile in Google, si sa castigati mai multi clienti.

Optimizare SEO WordPress pentru incepatori

S-ar putea sa fi auzit de experti care sustin ca platforma WordPress este SEO friendly (prietenoasa SEO). Tocmai acesta este si motivul pentru care o multime de site-uri, blog-uri si magazine online sunt construite in WordPress.

In timp ce modul in care este construit WordPress se asigura ca respecta cele mai bune practici SEO, este inca loc de o multime de imbunatatiri pentru a-ti maximiza vizibilitatea in motoarele de cautare prin SEO.

Va vom prezenta cateva etape practice, pe care le puteti face pentru a va optimiza SEO siteul Worpdress.

Pentru a va fi mai usor in alegerea etapelor, puteti folosi cuprinsul de mai jos. Vezi vizualiza astfel principalele etape ale ghidului nostru avansat de optimizare SEO WordPress.

 

Introducere

Stim ca idea de a optimiza un site in WordPress poate sa va intimideze, mai ales daca nu aveti prea multe cunostinte in domeniu.

Nu va faceti insa griji ! Acest lucru nu ar trebui sa fie prea complicat. Va vom prezenta mai jos bazele optimizarii unui site in WordPress, de unde trebuie sa incepeti, si cum sa le aplicati pe website. Daca nu va descurcati, puteti apela oricand la serviciile noastre de optimizare site accesand pagina de Contact.

 

Ce este SEO ?

What is SEO

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization (Optimizarea pentru Motarele de Cautare). Implica pe scurt, o strategie folosita de catre toti posesorii de website-uri pentru a genera mai mult trafic si mai multe profituri.

Optimizarea SEO nu este despre cum sa pacalesti motoarele de cautare, cum sa trisezi ca sa ajungi mai sus pe Google. Aceste tehnici fac parte din categoria Black SEO si va vor aduce penalizari pe termen lung. Optimizarea SEO se refera la crearea unui site care are codul optimizat, fara erori si are un limbaj usor de cititi pentru motoarele de cautare.

Atunci cand clientii cauta un anumit subiect, produs ori serviciu, paginile tale care sunt optimizate vor aparea printre primele rezultate. Vei castiga astfel clienti, si incredere din parte lui Google ca site-ul tau este ceea ce utilizatorii motorului de cautare aveau nevoie.

 

De ce optimizarea SEO este importanta ?

Motoarele de cautare sunt de cele mai multe ori cele care aduc cel mai mult trafic catre un site web.

Google, si alte motoare de cautare, folosesc algoritmi avansati pentru a intelege si promova paginile web cele mai relevante. Totusi, acesti algoritmi nu sunt perfecti – au inca nevoie de ajutorul nostru pentru a deveni perfecti, adica sa-i ajutam despre ce este vorba in paginile site-ului nostru.

Daca continutul site-ului nu este optimizat, si construit astfel incat sa fie ‘citit’ cu usurinta de robotii de indexare google, afacerea ta va avea de pierdut. Daca Google nu reuseste sa inteleaga continutul, atunci nu are de ce sa-ti aduca paginile in primele cautari, pentru ca si utilizatorii reali vor avea dificultati in aceasta privinta. Vei pierde astfel foarte mult trafic pe care l-ai fi putut primit din motoarele de cautare.

Este foarte importat pentru toate companiile, ca website-ul afacerii sa fi optimizat SEO, pentru a putea castiga cat mai multi clienti.

 

Bazele optimizarii SEO unui site WordPress

Optimizarea SEO pentru WordPress poate deveni foarte tehnica si dificila. Acest lucru nu este insa obligatoriu, daca vei urmari macar sfaturile de baza, sau putem spune, cateva ‘legi SEO’ pe care orice site ar trebui sa le respecte. Acestea iti vor aduce imbunatatiri vizibile la nivel de trafic.

Nu trebuie sa fi expert in IT pentru a aplica sfaturile de mai jos. Daca deja stii sa folosesti WordPress, atunci esti la jumatatea drumului !

Haideti sa optimizam site-ul WordPress.

 

Verifica daca site-ul accepta sa fie vizibil

WordPress vine cu o functie care ii permite sa ceara motoarelelor de cautare sa nu indexeze site-ul. Scopul acestei functii este sa iti permita sa faci modificari la site, fara ca acestea sa fie vizibile publicului. Aceasta functie se aplica in prima faza de creare a site-ului de prezentare sau a magazinului online. Astfel, dezvoltatorul site-ului va face modificari care sunt vizibile numai tie, dar nu vor fi indexate de catre motoarele de cautare. Mai exista totusi posibilitatea accesarii site-ului printr-o parola, la care are acces clientul pentru vizualizarea modificarilor.

Functia prin care le refuzam accesul motoareleor de cautare, poate fi insa activata si dingreseala. Site-ul va deveni astfel inaccesibil motoarelor de cautare, si va disparea treptat de pe internet.

Daca site-ul tau nu mai apare in cautari, primul lucru pe care trebuie sa-l faci, este sa verifici ca aceasta functie este dezactivata.

Va trebui sa va logati pe site-ul afacerii, in panoul de control Worpdress ( site.ro/wp-admin ), apoi accesati : Setari >> Citire

Search engine visibility settings in WordPress

Va trebui sa faceti scroll pana la ‘Search Engine Visibility’ ( „Vizibilitatea motorului de căutare” ) si asigurati-va ca optiunea ‘Discourage search engines from indexing this site’ ( ‘Descurajeaza motoarele de cautare sa indexeze acest site’ ) nu este bifata.

 

Structurile URL care sunt prietenoase SEO contin cuvinte care explica clar continutul unui pagini web. Aceste structururi au avanteajul ca pot fi citite cu usurinta atat de motoarele de cautare, cat si de oameni.

Va prezentam mai jos cateva structuri URL care sunt ‘SEO friendly’ :

https://www.mensis.ro/optimizare-seo-worpdress/
https://www.mensis.ro/creare-site/

Obesrvati ca aceste adrese URL sunt usor de citit, si orice utilizator poate intelege ce ar trebui sa gaseasca pe acea pagina web, doar analizand textul din URL.

Cum arata adresele url pe care nu le recomandam ?

https://example.com/?p=10467
http://example.com/archives/123

Puteti observa ca aceste adrese URL folosesc numere care sunt total irelevante pentru continutul paginii. Utilizatorii nu pot sti ce vor gasi pe acea pagina, analizand structura URL.

Utilizand adrese URL care sunt SEO friendly va veti mari sansele obtinerii enui pozitii mai bune in cautari.

Va prezentam mai jos cum va puteti verifica si actualiza structura link-urilor in WordPress.

Va trebui sa accesati Setari >> Legaturi Permanente. Selectati apoi obtiunea conform careia legatura URL va primi numele dupa titlul paginii si salvati modificarile.

SEO friendly URL structure in WordPress

 

Atentie: Daca site-ul tau este activ deja de cateva luni, atunci nu este recomandat sa schimbati aceste setari.

Schimband denumirea URL-urilor deja existente, veti pierde toata autoritatea pe care au castigat-o anumite pagini, prin distribuiri pe alte site-uri ori retele de socializare.

Este oricum recomandat ca actiunea de schimbare a URL-urilor in altele SEO friendly sa se intample cat mai curand, pentru a nu mai rata clienti. Pentru asta va trebui insa sa apelati la o agentie seo cu experienta, precum Mensis.

 

Website cu WWW. sau fara ?

Daca doar ce ai creat site-ul WordPress, atunci va trebui sa alegi daca doresti ca acesta sa fie afisat in varianta cu www (http://www.example.com) sau fara www (http://example.com).

Motoarele de cautare considera ca aceste doua variante sunt doua website-uri diferite. De aceea va trebui sa alegeti o varinata, si sa pastrati acea alegere.

Pentru a seta cum vreti sa fie afisat site-ul, accesati Setari>>General, iar apoi adaugati varianta preferata. Varianta va trebui adaugata in ambele campuri, „Adresă WordPress” și „Adresă site” precum in poza de mai jos.

Non-www or www in WordPress URLs

Chiar daca unele persoane afirma ca o varinata cu sau fara WWW este mai buna, din punct de vedere SEO nu exista nici o diferenta.

 

Cele mai bune module SEO pentru WordPress

Cea mai buna parte in privinta platformei WordPress, este ca exista un modul pentru absolut orice. Printre acestea enumaram urmatoarele functinoalitati: magizin online, forum, platforma socializare, platforma multilanguage, email marketing si altele. Modulele pentru optimizarea SEO nu fac o exceptie. In fapt, exista mii de astfel de variante pentru optimizarea unui site WordPress. Existenta a atat de multe optiuni va face dificila alegerea unui solutii potrivite pentru incepatori.

Decat sa instalati module separate care sa realizeze optimizari SEO individuale, este recomandat sa alegeti un modul de top, care le poate reliaza pe toate, si pe deasupra este si 100% gratuit. Mai jos va vom oferi cateva solutii eficiente.

 

Alegerea unui plugin SEO pentru WordPress

Choosing the best WordPress SEO plugin

Atunci cand alegeti un plugin pentru optimizare SEO a unui site Worpdress, cel mai probabil va veti orienta spre cele mai populare solutii: Yoast SEO, All in One SEO Pack ori Rank Math.

Pe Mensis.ro folosim Yoast SEO, de aceea vom veni cu exemple pentru optimizarea site-ului WordPress folosind acest modul.

 

Adauga o harta XML in WordPress

Add XML sitemap in WordPress

O harta XML, este un fisier special construit care afiseaza toate paginile de pe site-ul tau. Acest lucru va facilitata procesul de citire al motoarelor de cautare, pentru a gasi tot continutul site-ului.

Adaugarea unei harti XML nu va propulsa automat site-ul in primele cautari, dar va ajuta motoarele de cautare sa gasesca mai rapid paginile cu produse si servicii ale site-ului, pentru a le face vizibile pe internet.

Daca folositi Yoast SEO, atunci acesta va crea in mod automat o harta XMLL pentru tine. Pentru a vedea aceasta harta, poti vizita acest url:

http://example.ro/sitemap_index.xml

Nu uita sa inlocuiesti domeniul din URL cu cel personal.

Incepand cu WordPress 5.5, aceasta harta va fi disponibila in mod automat inca de la crearea site-ului fara a mai fi nevoie de plugin-uri suplimentare. Yoast SEO insa va poate oferi functii mai avansate in configurarea acestei liste de URL-uri interne.

Mai jos va vom prezenta cum puteti adauga harta XML in Google Search Console ( fostul Google Webmasters ) pentru a va asigura ca toate paginile vor fi citite si indexate de cel mai mare motor de cautare, Google.

Adauga site-ul in Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console, cunoscut inainte drept Google Webmaster Tools reprezinta un set de unlte oferite de Google pentru a ajuta moderatorii de site-uri sa inteleaga cum este perceput website-ul pe care il administreaza, din perspectiva motorului de cautare.

In Search Console, putem gasi rapoarte si informatii pentru a intelege cum apara paginile noastre in rezultatele de cautari. Puteti afla de asemea ce cuvinte cheie au folosit clientii pentru a ajunge pe site, cum este afisata fiecare pagina in cautari, si cat de des au fost accesate in cautari.

In Google Search Console putem de asemena sa primim avertizari si alerte cand ceva este in neregula pe site. De exemplu atunci cand robotii de indexare intampina anumite probleme in citirea site-ului, cand este gasit continut duplicat, ori cand primiti penalizari.

Pentru un Audit SEO complet, rezolvarea erorilor si optimizarea corespunzatoare este insa recomandat sa apelati la servcii profesionale de optimizare SEO Wordpres, precum cele oferite de agentia Mensis.

O data ce ati reusit sa va adaugati site-ul pe Google Search Console, faceti click pe Sitemap si adaugati harta XML din pasul anterior (urmariti poza de mai jos).

Adding sitemap in Google Search Console

Salvati setarile pentru a va asigura ca harta a fost incarcata.

Google va folosi accesa aceasta harta si o va verifica periodic. Acest pas va ajuta motorul de cautare Google sa-ti gaseasca mai usor articolele si produsele noi, acestea aparand acum mai rapid in cautarile Google cand le ve crea.

Dupa ce harta a fost adugata, procesul va aparea ca fiind in asteptare. Va dura putin timp pana Google va verifica fisierul si il va citi. Dupa cateva ore ar trebui ca harta ta sa fie citita, si sa iti regasesti paginile noului site in rezultatele Google. De asemenea iti va arata in Search Console cate pagini au fost gasite, cate au fost indexate, cate imagini au fost indexate si alte statistici.

Va recomandam sa verificati Consola Google cel putin o data pe luna, pentru a intelege cat de sanatos este site-ul in fata competitiei si care sunt aspectele SEO care trebuiesc imbunatatite.

 

Optimizeaza articolele si postarile pentru SEO

De multe ori, perosanele incepatoare fac greseala de a crede, ca daca au instalat un plugin SEO pentru WordPress, acesta isi va face in mod automat treaba, fara nici o alta interventie. Optimizarea SEO in WordPress, ca in orice alt website, este un proces continuu, daca se urmaresc rezultate de durata.

Toate modulele SEO de top te vor ajuta: sa adugi un Titlu, o descriere paginii, sa setezi cuvintele cheie urmarite pe fiercare pagina ori postare. Iti va arata de asemenea o previzualizare a ce vor vedea utilizatorii finali, pe Google.

Va recomandam sa va optimizati Titlul si descrierea fiecarei pagini, pentru a obtine rezultate maxime

Atunci cand va redactati paginile, incercati sa urmariti sfaturile SEO oferite de aceste module. Incercati sa atingeti cat mai multe din obiectivele SEO recomandate.

Yoast SEO blog post settings

 

Analiza Cuvinteleor Cheie pentru Website

Foarte multi incepatori incearca sa ghiceasca care subiecte sunt cele mai cautate, pentru a stii ce articole ori produse sa mai adauge pe blog ori website.

Este ca si cum ai arunca o sageata in intuneric, si astepti sa vezi daca ai prins ceva. Nu este nevoie sa faci acest lucru, cand poti folosi statistici reale pentru cuvintele cheie cele mai cautate de catre oameni.

Analiza cuvintelor cheie este o tehnica folosita in copywriting si de catre expertii SEO in promovarea paginilor unui site web. Te ajuta sa descoperi cuvintele cheie pe care utilizatorii le folosesc atunci folosesc motoarele de cautare, pentru a cauta diferite produse ori servicii din nisa in care activezi.

Este recomandat sa folosesti aceste cuvinte cheie, sinonime si grupuri de cuvinte relevante cu nisa in care activezi, pentru a strange cat mai mult trafic organic.

Exista o multime de unelete pentru analiza cuvintelor cheie pe care le poti folosi. Pentru utilizatorii mai putin avansati recomandam unealta gratuita Google Trends iar pentru cei mai avansati SEMRush. Ambele unelte te vor ajuta sa descoperi cele mai folosite cuvinte cheie, volumul lor lunar, si cum se pozitiioneaza competitia ta.

 

Optimizare SEO WordPress – cele mai bune practici

Daca ai urmarit pasii anteriori pentru optimizarea SEO de baza a unui site WordPress, si folosesti deja un plugin WordPress pentru SEO, atunci esti deja in fata competitiei.

Totusi, daca iti doresti rezultate si mai bune, atunci va trebui sa urmaresit pasii urmatorii pasi mai avansati pentru optimizarea SEO WordPress.

Acesti pasi nu sunt foarte tehnici. Incercam sa va oferim avantajul de a nu folosi linii de cod complicate pentru a realiza aceste optimizari complexe, ci doar module SEO WordPress mai avansate. Modificarile urmatoare vor aduce o diferenta vizibila in eforturile noastre SEO.

Vom detalia mai jos cativa pasi mai avansati pentru optimizarea SEO a unui site WordPress. Acestia insa reprezinta doar o parte din pasii pe care agentia noastra de marketing ii va utiliza in cadrul unui abonament de optimizare SEO. Daca va doriti o optimizare SEO profesionala, atunci va recomandam sa apelati la expertii SEO ai agentiei Mensis.

 

Utilizarea corespunzatoare a Categoriilor si Etichetelor in WordPress

Category vs Tag

WordPress iti permite sa sortezi articolele de pe blog in categorii si etichete. Acest lucru te avantajeaza atunci cand doresti sa sortezi postarile dupa subiect, si de asemea ajuta clientii sa gaseasca mai rapid continutul pe care il doresc

Categoriile si etichetele ajuta de asemenea si motoarele de cautare, facandu-le sa inteleaga structura site-ului si continutul acestuia.

Deseori, persoanele incepatoare nu inteleg cum sa foloseasca categoriile si ethichetele la potentialul lor maxim. Dupa ce am explicat aceste aspecte multor clienti, vom incerca sa le definim cat mai usor si precis.

Categoriile sunt folosite pentru a grupa articolele si postarile. Daca blogul tau ar fi fost o carte, atunci categoriile ar fi fost cuprinsul.

De exemplu, pe un blog personal puteti avea categorii precum: muzica, retete, calatorii si altele. Categoriile pot avea la randul lor subcategorii.

Pe de alta parte, etichetele sunt cuvinte cheie mai specifice, care definesc continutul unei postari individuale. De exemplu, o postare de pe blog din categoria ‘retete’ poate avea etichete precum: salata, mic dejun etc.

Folosind categoriile si etichetele, utilizatorii pot naviga mai usor pe site. Fiind mai usor pentru utilizatori, va fi deoptriva mai usor si pentru motarele de cautare.

 

Construiti link-uri interne

Adding internal links in WordPress

Motoarele de cautare atribuie fiecarei pagini de pe site-ul dumneavoastra un anumit scor. Algoritmul precis dupa care paginile primesc acest scor este secret, pentru a nu exista persoane care sa abuzeze de acest sistem. Totusi, cel mai comun semnal este reprezentat de link-urile cu autoritate.

De aceea este important ca paginile tale sa primeasca link-uri din alte surse.

Ar trebui sa va faceti un obicei din a castiga link-uri din alte surse de incredere. Acest lucru va va creste vizibilitatea si  mai multe persoane vor ajunge pe site. Google va vedea traficul generat si il va percepe ca pe un semnal de calitate. In utlima instanta, acest lucru va face ca motoarele de cautare sa va ridice in cautari.

 

Optimizati comentariile din articole

Optimize WordPress comments

Comentariile pot fi un idicator puternic despre cat de implicati sunt utilizatorii pe site-ul tau. Aceasta implicare a utilizaotorilor insemnea in general ca vei primi mai multe referinte, mai mult trafic si mai multe rezultate SEO.

Totusi, trebuie sa te asiguri ca aceste comentarii nu sunt doar unele automate, de tip spam. Spamerii creeaza in general texte cu programe automate, si includ de obicei link-uri daunatoare, care pot afecta si chiar ruina imaginea afacerii tale.

De aceea, recomandam folosirea modulului Akismet. Este unul din cele 2 module care vine preinstalat in fiecare site WordPress. Acest modul te ajuta sa previi comentariile spam, imbunatatind astfel eforturile tale de optimizare site WordPress.

Este de laudat daca aveti articole ce strand foarte multe comentarii naturale. Cu timpul insa, s-ar putea ca acestea sa ingreuneze incarcarea paginii, care va afecta de asemenea si eforuturile SEO.

Pentru a-ti pregati site-ul sa suporte mai multi clienti, si paginile incarcate, atunci va trebui sa-ti algegi cu grija serverul pe care faci gazduirea. Un alt sfat este sa imparti comentariile pe mai multe pagini.

 

Link-urile NoFollow externe in WordPress

Asa cum am mentionat mai sus, link-urile ajuta motoarele de cautare sa decida care pagini sunt mai importante. Atunci cand dumneavoastra faceti referire la un site, atunci pasati o parte din autoritatea site-ului, catre cel la care faceti referinta. In termeni SEO, spunem ca pasati “link juice”.

Pentru rezultate cat mai bune in cautari, trebuie sa va asigurati ca primiti cat mai multe link-uri de calitate din alte surse. In general este bine aveti o proportie mai mare de link-uri primite.

Adaugand atributul “nofollw” la link-urile externe (link-uri catre alte site-uri) instruiesti motoarele de cautare sa nu urmeze acele link-uri. Acest aspect te ajuta sa salvezi “link juice” (adica sa pastrezi din autoritatea paginii).

Un link normal (“dofollw”), analizat in HTML va arata asa:

<a href="http://example.com">Example Website</a>

Un link extern, cu atributul nofollow va arata in felul urmator:

<a href="http://example.com" rel="nofollow">Example Website</a>

In mod normal, WordPress nu are o functie incorporata pentru a crea link-uri nofollow. Totusi, acestea se pot modifica manual.

Urmariti pasii de mai jos pentru a edita codul sursa, si a transoforma un link intr-unul nofollow.

Edit as HTML

Editiand in codul HTML veti putea vedea link-urile asa cum au fost specificate mai sus. Adaugand atributul rel=”nofollow” link-ul nu va mai pasa autoritate.

Manually adding nofollow attribute to a link

 

Articole Intregi, Rezumate sau Extrase

Full posts vs summary or excerpts

WordPress face mentionari ale articolelor de pe blog in diferite moduri. Spre exemplu, mentioneaza toate aceste articole in mai multe locuri: trimiteri de pe homepage, din arhve, etichete, sortari dupa data publicarii, paginil de autor, etc.

In mod automat, aceste articole sunt afisate intregi pe toate aceste pagini. Aceste aspect poate afecta eforuturile noastre SEO. Motoarele de cautare pot percepe toate acele articole ca fiind continut duplicat. Articolele intregi, va face de asemenea ca paginile sa se incarce mai greu.

Afisand articolele intregi peste tot, poate de asemenea sa infulenteze vizitatorii. Spre exemplu, utilizatorii care de exemplu si-au facut un abonament prin RSS vor putea sa vada aritcolul intreg fara a mai fi nevoie sa viziteze website-ul tau.

Cea mai simpla solutie este sa afisati rezumate ori extrase in locul aritcolelor intregi.

Puteti realiza acest lucru accesand Setari >> Citire si selectand rezumat.

Viteza si Securitate pentru Optimizarea SEO WordPress

Chiar daca veti urmari toate sfaturile si recomandarile de mai sus, daca site-ul dumenavoastra este lent, ori este corupt de un hacker, nu vei mai aparea in primele cautari.

Va prezentam mai jos cum puteti preveni securitatea slaba, si cum sa va imbunatatiti viteza site-ului.

 

Optimizare Viteza Site WordPress si imbunatatire Perfomanta

Optimize your WordPress site's speed and performance

 

Cercetarile arata ca in era internetului, atentia unui om este mai mica decat a unui pestisor. (sursa)

Expertii in analiza internetului, considera ca utilizatorii decid daca vor sau nu sa ramana pe un site web inca de la primele secunde de la accesare.

Acest lucru inseamna, pentru un administrator de website, ca aveti la dispozitie doar cateva secunde pentru a va prezenta continutul si a convinge utilizatorii. Nu doriti sa pierdeti timp pretios facand utilizatorii sa astepte pana cand site-ul se incarca. Motoarele de catuare precum Google favorizeaza in caturari site-urile web care se incarca rapid.

 

Optimizeaza imaginile pentru a creste eforturile SEO in WordPress

Imaginile captiveaza mai mult utilizatorii decat textul. De asemenea, imaginile pot necesita mai mult timp pentru a se incarca. Daca nu acorzi atentie dimnesiunilor si calitatii acestora, poti avea de pierdut.

Trebuie sa te asiguri ca imaginile pe care le folosesti sunt optimizate si se incarca rapid. Poti folosi un plugin pentru optimizarea automata, sau o solutie CDN pentru a reda imaginile de pe alt server mai rapid.

Alt truc pe care il poti folosi pentru a-ti optimiza imaginile pentru motoarele de cautare este sa folosesti un titlu si un text alternativ. Aceste etichete ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine despre ce este vorba in imaginile incarcate. Acest lucru va ajuta de asemenea si persoanele care au dificultati de vedere si folosesc cititoare audio de ecran pentru redarea continutului. Aceste cititoare pot reda textul alternativ.

WordPress iti ofera posibilitatea sa adaugi cu usurinta titlul si texul alternativ atunci cand incarci imagini noi.

Adding alt text and title to images in WordPress

Daca esti un fotograf si adaugi o multime de imagini pe website-ul tau WordPress, atunci iti va fi mai convenient sa folosesti un plugin.

Va recomandam Envira Gallery. In testele noastre de viteza, acesta este unul dintre cele mai rapide module WordPress pentru redarea de galerii. Este de asemenea adaptiv (pozele se adapteaza la diferite marimi de ecran) si prietenos SEO.

 

Securizarea si Protejarea Site-ului WordPress

WordPress security

In fiecare saptamana, Google penalizeaza in jur de 20.000 de website-uri pentru malware si in jur de 50.000 pentru tentative de phishing. Cand un website este penalizat, nu va mai aparea deloc in caturi.

Acest lucru insemana ca securizarea unui site WordPress este esentiala pentru rezultate bune in motoarele de cautare. Nu iti doresti ca toate eforturile tale de optimizare SEO pentru site-ul WordPress sa fie compromise de hackeri.

Vestea buna este ca, exista cateva module care te iti pot proteja site-ul precum un antivirus. Acestea insa  nu reprezinta protectia suprema. Serverul pe care este gazduit site-ul poate fi compromis, plugin-urile neactualizate si piratate pot de asemenea zadarnici eforturile unui antivirus. Vei avea nevoie apoi sa aplezi la servicii profesionale de devirusare website.

 

Folositi un certificat SSL (HTTPS)

A site secured by SSL and HTTPS

SSL (Secure Sockets Layer) este o tehnologie care cripteaza conexiunea dintre browser-ul clientului si serverul la care se conecteaza. Aceasta optiune adauga un plus de securitate site-ului tau WordPress.

Site-urile care sunt securizate SSL au in dreptul adresei URL un simbol cu lacat. Asta inseamna ca site-ul tau este de incredere. Acest lucru este obligatoriu daca ai un magazin online ce foloseste WordPress, si procesezi informatii sensibile precum plati cu cardul si date personale.

Toate companiile mari de hosting ofera gratuit certificate SSL prin Let’s Encrypt.

Daca iti doresti un certificat premium SSL, va trebui sa platesti mai mult, insa nu exista mari diferente intre acestea.

Pe de alta parte, bancile, ori organizatiile mai mari, au nevoie de o siguranta mai sporita, si de aceea folosesc certificate SSL mai avansate.

Pentru mai multe informatii despre certificatele SSL, poti accesa acest articol.

Speram ca acest articol te-a ajutat sa optimizezi SEO site-ul tau WordPress. Daca implementati macar cateva din aceste sfaturi, ar trebui sa vedeti o imbunatatire a traficului. Este posibil sa dureze si cateva saptamani, pana Google se asigura ca imbunatatirile sunt permanante, si nu doar o coincidenta.

 

 

Optimizare SEO site WordPress – Intrebari frecvente si Raspunsuri

  1. De ce sa-mi optimizez site-ul WordPress ?

Orice afacere care isi doreste sa ajunga in primele rezultate pe motoarele de cautare, va avea nevoie sa-si optimizeze SEO, site-ul creat in WordPress.

 

  1. Cat de dificila este optimizarea WordPress ?

Puteti urmari si implementa chiar dumnoavoastra pasii pe care noi i-am enumerat. Puteti insa apela oricand la serviciile agentiei Mensis pentru servicii de optimizare SEO WordPress complete.

 

  1. Acestia sunt toti pasii pentru optimizarea SEO WordPress ?

Lista optimizarilor pe care noi le efectuam pe un website este mult mai complexa si cuprinzatoare. Am prezentat doar pasii cei mai usor de aplicat, din perspectiva unui incepator.

 

  1. In cat timp se vad rezultatele optimizarilor ?

Google trebuie sa aiba garantia ca site-ul tau chiar a fost optimizat. Pentru ca traficul sa creasca, pot trece si cateva saptamani de la implementare.

.

 

 

Sursa foto:  WpBeginner