Marea majoritate, a noilor companii ieșite pe piață, nu reușesc să aibă succes pe termen lung, deoarece nu cunosc diferite strategii de marketing si promovare online.

Un studiu arată că rata de eșec a companiilor nou venite pe piață este de aproximativ 50% după cinci ani, dar poate ajunge și la 75% în mai mulți ani.

Însă, nu trebuie să vă descurajați. Dacă cunoașteți elementele de bază ale unui business efectuat corect, tot ce mai aveți de făcut este să învățați din greșeli pentru a nu le mai repeta.

Pentru a vă poziționa pe drumul cel bun, există anumite strategii care vă pot ajuta:

Găsiți-vă piața țintă potrivită

Multe companii eșuează chiar înainte de a se lansa, deoarece nu știu exact în ce direcție să se îndrepte.

Pentru a vă putea crea o imagine cât mai bună asupra firmei dvs., aveți nevoie de clienți, însă este important să știți către ce public vă adresați și să creați conținut corespunzător.

Deci, înainte de a putea vorbi despre utilizarea strategiilor și a tacticii pentru a vă extinde afacerea, trebuie să vă asigurați că sunteți pe piața potrivită, mai întâi.

Nici nu trebuie să vă gândiți momentan la canalele de distribuție sau cum veți ajunge la aceștia, ci doar să descoperiți ce fel de public doriți să atrageți.

Un truc pentru a vă ajuta să vă găsiți piața țintă potrivită, este de a căuta pe motoarele de căutare diferite subiecte, industrii de care ați fi interesați, pentru a vedea cât trafic sau câte căutări au aceste comunități.

Apoi veți ști că există deja o piață pentru ceea ce aveți de oferit. Următorul truc este să vă dați seama cum veți face produsul sau serviciul dvs. să iasă în evidență din acea concurență.

 

growing a brand growing a team 29 728.jpgcb1286406263

Practic, ideea este să vă asigurați că nu veți concura cu o mulțime de alți oameni care oferă același lucru (altfel riscul de eșec crește).

Deci, puteți să vă întrebați următoarele:

  1. Este ușor de înțeles și de lansat valoarea produsului sau serviciului dvs. pentru potențialii clienți?
  2. Cum veți schimba caracteristicile, prețurile și alți factori pentru a fi singura persoană care ia decizile în această situație?
  3. Vă aflați într-o tendință în care piața crește?

 

1H1R1p2Gk9ymfRqKw8 piQg

Nu trebuie să vă dați seama, la început, ce fel de strategie doriți să abordați, deoarece nu cred că există niciodată un moment, în care să poți spune că ți-ai dat seama de toate.

În schimb, este un proces constant în timpul căruia vă puteți modifica strategia pe baza feedback-ului pentru a continua să mergeți în direcția corectă.

Ideal ar fi să fiți flexibil la anumite schimbări sau modificări, însă multe companii aleg să nu se schimbe sau să evolueze în timp, din pură încăpățânare.

„Folosiți-vă” de platformele altor persoane

Companiile noi aflate pe piață (sau orice altă companie) au mult de pierdut atunci când stagnează sau se „mișcă” prea lent.

Dar, este și mai rău în cazul firmelor noi, deoarece la început, nimeni nu știe cine ești sau cu ce anume vii pe piață, ceea ce înseamnă că încă nu vor avea încredere în tine și cu siguranță nu se vor interesa de marca ta.

Așadar, cea mai bună strategie este, pur și simplu, să vă afișsați conținutul pe platformele altor persoane.

Avem exemplul companiei Airbnb, care a început complet necunoscută. Cu toate acestea, au acceptat acest lucru și au căutat locuri unde se aflau deja clienții lor.

Când au început aceștia, oamenii încă foloseau Craigslist pentru a găsi clieți în orașele în care doreau să călătorească, pentru a le oferi camere de închiriat sau, chiar locuințe.

Așadar, Airbnb a început, mai întâi, urmărind persoanele care listau proprietăți pe Craigslist.

airbnb craigslist email

Însă asta nu era de ajuns, pentru a atrage și mai mulți utilizatori.

Așa că, aceștia s-au gândit la o tactică foarte inteligentă, dar și puțin neortodox.

Airbnb a luat informațiile de contact ale utilizatorilor de pe Craigslist și le-a trimis tuturor mesaje în care să îi invite pe platforma lor:

airbnb craigslist outreach 800x433

Strategia pe care ei au folosit-o nu a fost chiar cea mai corectă, așa că nu trebui neapărat să procedați la fel.

Folosiți-vă și de știrile sau lansările altor persoane

O să luăm exemplul lansării noului logo GAP din 2010, atunci când a fost anunțat inițial.

image 195

Toată lumea era de părere că nu este cel mai reușit logo al lor, ba unele persoane chiar au scris, în mod public, cât de rău este design-ul acestuia.

O companie de creare de logo-uri, a văzut oportunitatea și a intervenit.

Aceștia având obiectivul principal de creare și oferirea de sfaturi în crearea de logo-uri, au putut foarte ușor să întoarcă această situație în favoarea lor.

De altfel, profitând de acest scandal cu GAP, au creat și o competiție în care puteai să creezi un nou logo pentru GAP.

image 192

Astfel, o mulțime de oameni le-au accesat site-ul sau, cel puțin, le-au căutat numele pe Internet, datorită subiectului care era destul de cunoscut de toată lumea.

Alegeți abordarea în persoană a potențialilor clienți

Oamenilor le place să facă afaceri în persoană, deoarece în acest fel, este mult mai ușor să câștigi încrederea cuiva și să ai o discuție eficientă în jurul poziționării companiei dvs.

Puteți lua exemplele multor firme care, la început, participau la întâlniri locale, evenimente sociale, pentru a afla mai multe despre interesul comunității în care se afla și nu numai.

Apoi, puteți extinde această abordare, invitând cât mai mulți oameni să participe la evenimentele dvs. proprii și să fie dispuși să revină.

Este aceeași strategie de bază foloistă și la punctele 2 și 3 de mai sus, dar este o tactică offline îb care puteți întâlniți oameni în persoană.

De asemenea, acest tip de strategie vă ajută să ieșiți în evidență.

Într-o lume în care abordarea clienților cea mai des folosită este e-mailul, fii tu cel care decide să întâlnească și să abordeze oamenii în mod personal!

Recomandarea „din vorbă-în-vorbă” este cea mai eficientă

Nu aveți nevoie neapărat de sume uriașe pentru promovarea mărcii dvs., nu aveți nevoie nici măcar de alte persoane au companii care să facă asta. Tot ce trebuie să faceți este, să fiți ingenioși cu reclamele pe care doriți să le realizați.

Dropbox este o companie care a abordat o strategie incredibil de simplă, dar care a ajutat compania să atingă obiectivul propus ș i să dezvolte mult mai ușor și rapid.

image 194

Un alt exemplu, este ReferralCandy, care lucrează cu companii de comerț electronic pentru a face ceva similar cu Dropbox.

De fiecare dată când cineva ajută compania să câștige un client nou, va fi recompensat cu un mic bonus.

howitworks 4 reward

Este o tactică foarte simplă, eficientă și nu te costă nimic.

Această strategie vă ajută să evitați să cheltuiți o mulțime de bani în publicitate sau alte canale, altfel putând să reinvestiți acele sume în angajarea celei mai bune echipe, achiziționarea mai multor produse și alte cheltuieli care pot fi orientate spre creștere.

Aveți nevoie de un influencer pentru a ajuta la creșterea vizibilității mărcii dvs.

Influencerii sunt cei care au cea mai mare influență asupra pulicului larg, în zilele noastre.

Așadar, o mulțime de platforme de influenceri, precum Tribe, au apărut pentru a ajuta la conectarea mărcilor și a influencerilor într-un mod mult mai ușor și eficient.

image 187

Tot ce trebuie să faceți este să mergeți pe aceste platforme și pur și simplu să vă enumerați produsele sau să descrieți ideea inițială de campanie.

Apoi, fie căutați influencerul, fie veți fi asortat cu cel care se potrivește cel mai bine cu publicul vizat.

Pentru o sumă relativ medie, puteți obține instantaneu acces la sute de mii de urmăritori (rezultând în mai mult trafic pe site, clienți potențiali, și multe altele).

O altă platformă plină de creatori de conținut este Instagram, iar în ziua de azi, este din ce în ce mai ușor să recunoașteți un influencer.

Însă, dacă nu doriți să apelați la influenceri sau la alte persoane, în general, puteți opta pentru varianta de a deveni chiar voi unul!

Un exemplu în acest sens sunt cofondatorii din spatele companiei Luxy Hair, care pur și simplu au decis să ia o cameră video și să înceapă să filmeze chiar ei reclamele și promovările.

Screen Shot on 2017 07 16 at 193A523A22

Poate că este o variantă puțin mai lentă, în care trebuie să depuneți mai mult efort, dar cu siguranță va da roade.

Trucul, cu toate aceste strategii în care implică colaborarea cu alte persoane sau mărci, este să le oferiți fiecăruia dintre aceștia ceea ce își doresc sau au nevoie, astfel veți obține și ceea ce aveți nevoie sau vă doriți dvs.

Bonus: 16 strategii mai rar folosite, dar care vă vor asigura succesul

Lansați un program de recomandare (Referral program)

Dacă doriți să dezvoltați un număr uriaș de persoane foarte repede, trebuie să cunoașteți criteriile marketing-ului de recomandare.

Aceasta este o strategie foarte simplă, în care clienții sunt cei care vă ajută la promovarea numelui companiei. Deși nu implică prea multe eforturi, această tactică nu prea este foloistă de companiile noi lansate.

Aveți însă nevoie de un intrument, precum Ambassador. Acesta se va ocupa de tot ce înseamnă programul de recomandare, pentru ca dvs. să vă ocupați doar de crearea produsului în sine și de promovare.

Transformați-vă produsul într-o provocare pentru potențialii clienți

Una dintre cele mai mari probleme cu marketing-ul viral este că, adesea este dificil să se evidențieze exact ce are de oferit compania.

Dacă creezi un videoclip pe care toată lumea îl iubește, este posibil să nu poți ieși în evidență, însă un videoclip inteligent s-ar putea să nu explice corect produsul sau să îndemne spectatorii să cumpere produsul prezentat.

Așadar, soluția este să faceți din produsul dvs. punctul central al campaniei de marketing viral pe care decideți să îl derulați.

Iar, pentru a face asta, trebuie să găsiți nevoia exactă, a clienților, pe care o satisface produsul dvs. și transformați-l într-o provocare pentru ceilalți să rezolve acea nevoie.

Începeți cu o versiune beta exclusivă

Este o parte a naturii umane: vrem ceea ce nu putem avea.

Utilizând o versiune beta pentru noii utilizatori, atunci când vă lansați compania, puteți crea un sentiment de exclusivitate cu privire la produsul dvs. și puteți da acea oportunitate de a se înscrie primii.

Participați la expoziții comerciale

Dacă nu vă deranjează socializarea offline (în persoană), puteți construi un număr uriaș de persoane, conectându-vă și creând relații cu influenceri sau creatori de conținut la diferite conferințe și expoziții comerciale.

Acest tip de promovare offline poate fi o modalitate foarte bună de a vă dezvolta noua afacere.

Oferiți autocolante (stickere)

Deși pare ridicol de simplu, puteți crea o rețea uriașă de utilizatori oferind autocolante gratuite și plasându-le acolo, unde oamenii le pot vedea public și des.

Dacă doriți să creați mai multe autocolante pentru a le oferi, vă recomand să utilizați o companie dedicată tipăririi autocolantelor personalizate.

Acesta poate fi un mod rentabil de a ieși în evidență și de a atrage persoane care ar putea fi interesate de compania dvs.

Accesați forumurile pentru produse similare

Pentru a viza persoanele care sunt susceptibile să aleagă produsul sau serviciul pe care îl oferiți, trebuie să fiți atenți la utilizatorii care postează pe forumurile conexe.

Dacă doriți să creați un public uriaș de fani încântați de produsul dvs., puteți ajuta prin evitarea greșelilor publice de care oamenii se plâng online.

Pentru a face acest lucru corect, va trebui să vă uitați la forumurile legate de produsul dvs., să creați o soluție solidă și să o promovați celor interesați de soluția pe care ați creat-o.

Este o modalitate excelentă de a oferi valoare companiei și de a obține promovare din această valoare.

Creați relații cu publicații sau companii importante

Dacă doriți o creștere masivă a traficului, trebuie să fiți prezentat într-o publicație importantă.

Multe companii au ales să utilizeze această strategie și au avut succes imediat, datorită colaborării efectuate eficient.

Puteți începe chiar acum să construiți relații cu publicații sau companii cu platforme mari. Distribuiți conținutul lor, interacționați cu editorii și nu fiți prea centrați pe promovare produsului dvs. din prima.

Pe măsură ce construiți o relație, este foarte posibil să puteți promova caracteristici sau infomații care vă ajută să obțineți o creștere a traficului pe site-ul dvs.

Vizați un anumit public sau comunitate

Dacă doriți să vă construiți rapid o bază de utilizatori, trebuie să înțelegeți clar cum arată clientul ideal.

Puteți crea apoi un conținut special destinat acestei comunități. Cu cât puteți viza mai precis și mai clar acest grup, cu atât va fi mai eficientă campania dvs. de promovare.

Deveniți cel mai mare fan și utilizator al produsului dvs.

Dacă tocmai ați creat o companie care implică contribuția utilizatorilor la imaginea acesteia (cum este în aproape orice caz), este important să aveți cât mai mulți utilizatori, pe site, cel puțin.

O bază mică de utilizatori înseamnă un conținut redus, care descurajează alți utilizatori să se alăture.

Găzduiți un concurs (giveaway)

Dacă doriți o creștere explozivă a companiei dvs., este necesar să luați în considerare organizarea unui concurs de tipul giveaway.

Giveaway-urile sunt acele tipuri de concursuri foarte populare, mai ales pe Instagram și Facebook, în care diferite persoane le oferă șansa urmăritorilor săi, să câștige anumite produse sau servicii, pe baza unor criterii foarte simpli și ușori de realizat.

Deși pot părea a fi o modalitate superficială de a atrage noi utilizatori, este strategia utilizată de unele dintre cele mai de succes noi proiecte din ultimul deceniu.

Atragerea utilizatorilor unui produs concurent

Cum poți identifica utilizatorii despre care știi că vor iubi produsul tău?

Puteți începe prin a viza persoanelor care utilizează în prezent un produs similar, dar care nu obțin rezultate foarte bune de la acestea.

Apoi încercați să oferiți servicii sau produse îmbunătățite, dar în același domeniu și cu siguranță veți atrage clienții respectivi.

O modalitate prin care puteți contacta potențialii clienții este prin e-mail, însă încercați să nu păreți foarte focusați pe promovare, ci pe rezolvarea acelor probleme de care acești clienți ar avea nevoie.

Oferiți recompense în bani clienților noi

Sunt șanse să cheltuiți deja bani pentru a atrage fiecare utilizator nou. Însă, acești bani nu merg direct către utilizatori, ci sunt cheltuiți pe reclame sau costuri de marketing.

Ce s-ar întâmplă dacă ați da acei bani direct fiecărui client nou?

Deși este, cu siguranță, un mod costisitor de a atrage noi clienți, este extrem de eficient.

Dacă sperați să îmbunătățiți baza de utilizatori chiar de la început, luați în considerare alocarea bugetului dvs. de marketing, direct în recompensarea utilizatorilor în acest mod.

Realizați un parteneriat cu un alt brand

Dacă firma dvs. este prea mică pentru a atrage un public numeros de la sine, o soluție foarte eficient ar putea fi parteneriatul cu o altă companie mai mare decât dvs.

Această strategie vă poate ajuta să câștigați vizibiltatea pentru numele companiei și să atrageți noi segmente de public, care ar pute a fi interesate de produsul sau serviciul dvs.

Folosiți-vă produsul pentru o cauză socială

Dacă sunteți în căutarea pentru o promovare extrem de creativă, care să vă dezvolte marca spre succes, vă recomandăm să folosiți produsul în sine pentru o cauză socială.

Astfel, clienții pot interacționa cu produsul dvs. fizic, într-un mod care ajută la un scop mai mare, mai general.

Oferiți un cadou gratuit cu fiecare produs

Este bine știut faptul că, un cadou oferit gratuit îi încurajează pe oameni să cumpere produsul dvs.

Indiferent de suma cadoului respectiv, oamenii vor fi mult mai încântați să afle despre produs, când este vorba și de un câștig garantat la mijloc.

Dar de ce să ne limităm doar la oferte ocazională, de sezon sau cu ocazii speciale?

În schimb, puteți oferi un cadou gratuit cu fiecare produs pe care îl vindeți. Acest lucru poate suna ca o cale sigură de faliment, dar este o metodă eficientă care a funcționat pentru o mulțime de companii.

Creați un videoclip viral despre produs

Dacă doriți să creați cât mai mult trafic și să încurajați cât mai mulți oameni să vă cumpere produsul sau serviciul, atunci un video amuzant sau ironic despre produsul dvs., este soluția de care aveți nevoie.

Încercați să puneți produsul într-o imagine care i-ar încânta pe cei care îl vor vedea.

Concluzie

Dacă doriți să vă dezvoltați afacerea, trebuie să începeți să utilizați marketingul creativ.

În loc să cheltuiți mai mulți bani pe publicitatea tradițională și pe mass-media digitală, căutați să vă gândiți la strategii mai igenioase și unice, pentru rezultate mult mai mari.

Realizarea de conexiuni puternice cu alte mărci și publicații poate oferi, de asemenea, un impuls uriaș, oferindu-vă o acoperire extraordinară la un cost redus.

Însă, primul lucru pe care trebuie să-l faceți, înainte de promovare, este să vă dați seama de fapt ce vor oamenii!

Trebuie să vă asigurați că există o piață viabilă înainte de a vă lansa afacerea, deoarece, pe drum, mulți dintre aceiași oameni vor fi, de asemenea, calea dvs. către succes.

Întrebări frecvente

Ce este Marketingul de recomandare (Referral Marketing)?

  • Marketingul de recomandare este un instrument, o inițiativă personală, concepută de diverse companii și firme, cu scopul de a crește și a construi baze noi de clienți, pe baza clienților existenți.

Ce este un influencer?

  • Un influencer sau un creator de conținut este acea persoană din mediul online care are puterea sau credibiltatea de a influența sau ghida o persoană, cu privire la decizia de a cumpăra un anumit produs sau serviciu, de cele mai multe cazuri. Aceștia pot, de asemenea, să aducă recunoaștere urmăritorilor săi, despre un anumit caz social sau mișcare socială.

Care este cea mai bună strategie de Marketing?

  • Există multe strategii de marketing eficiente și pe care le puteți folosi cu succes, însă cele mai bune strategii sunt cele care se bazează pe consumatori, pe clienți. De exemplu, strategiile care implică satisfacerea nevoilor clienților sau cele care implică rezolvarea anumitor probleme existente sunt cele cu care veți avea cel mai mult de câștigat. Dar, dacă vreți să ieșiți în evidență din mulțimea de produse similare, încarcați să îi aduceți puțină originalitate sau un element unic.

Ce înseamnă Marketingul de conținut (Content Marketing)?

  • Marketingul de conținut este acel tip de marketing care se bazează, în special, pe crearea și distribuirea online a materialelor, precum videoclipuri, blog-uri sau postări pe diferite rețele sociale. Acestea nu sunt partajate neapărat cu scopul de a promova un brand, ci mai degrabă pentru a crea interes pentru produsele sau serviciile mărcii respective.