Probabil că, ați mai auzit de termenul „blogging”, dar nu ați putut să ințelegeți exact ce este un „blog” sau modul în care crearea sau accesarea acetuia poate influența viața unei persoane, într-un sens bun sau rău. Indiferent dacă nu aveți absolut nicio idee despre ce înseamnă acest termen sau știți câteva elemente de bază, dar doriți să aflați mai multe, acest ghid va incerca sa răspundă la tot ce ar trebui să știți despre conceptul de „blogging”.
Pe lângă detaliile privind definiția unui blog și tot ce implică acesta, puteți afla de asemenea, cum să generați bani pentru propriile nevoi personale.
Ce este un blog?
Un blog este un jurnal online încărcat pe Internet prin intermediul unui website. Conținutul unui blog include de obicei text, imagini, videoclipuri, GIF-uri etc. Fiecare blog este diferit și personal. Astfel, poți găsi bloguri despre: gătit, modă, industira beauty, lifestyle etc. Practic despre orice domeniu și subiect îți poți imagina. Un blog poate exista doar pentru uz personal, sub forma unui jurnal. O caracteristică care denotă faptul că, un blog este creat doar pentru uz personal, este aceea că deținătorul blogului își poate seta oricând blogul pentru acces privat sau public.
Atunci când un blog este accesibil publicului, oricine îl poate accesa de obicei prin intermediul unui link. Acesta poate fi găsit de obicei și la profilul persoanei respective de pe rețelele sociale, la semnătura email-ului, precum și prin intermediul motoarelor de căutare.
Cum a fost creat primul blog și cu ce scop?
Pentru a înțelege și mai bine ideea acestui concept, trebuie să vorbim puțin și despre istoria acestuia.
Mai exact, în 1994, Justin Hall, student al Colegiului Swarthmore, a fost recunoscut pentru crearea primului blog, “Links.net”. La acea vreme, însă, nu a fost considerat un blog, ci mai degrabă o pagină personală, un jurrnal.
În 1997, deținătorul blog-ului “Robot Wisdom”, Jorn Barger, a inventat termenul „weblog”, menit să descrie procesul său de „conectare la internet” în timp ce naviga pe web. Termenul „weblog” a fost transformat in termenul mai scurt, „blog” în 1999 de programatorul Peter Merholz. Data exactă la care acestea au folosite exact sub forma de “blog-uri”, nu este chiar exactă, dar este aproximată undeva în anul 1999.
Blogurile au început ca o extensie naturală a utilizării sporite a computerelor și pentru a crea o nouă modalitate de exprimare personală, înainte de apariția World Wide Web-ului. Persoanele fizice puteau să creeze conținut pentru ei sau pentru alții, și să stocheze conținutul respectiv, pe computerele care erau conectate la rețele. Înainte ca blogurile să devină populare, aceste comunități de oameni au comunicat și au distribuit conținut actualizat frecvent prin intermediul panourilor de mesaje ale comunității. Termenul „grupuri de știri” a fost inventat pentru a descrie multe dintre aceste zone de discuții și schimb de informații.
La început, un blog era folosit ca un jurnal web personal sau un jurnal în care cineva putea să împărtășească informații sau opinia personală cu privire la o varietate de subiecte.
În prezent, blog-urile sunt folosite și pentru alte scopuri, mai nou și în scopul de a face profit.
De exemplu, dacă blog-ul tău este de succes sau popular, poți ajunge să faci bani pe baza acestuia, prin intermediul sponsorizărilor și a reclamelor.
Blog vs Website – Care este diferența?
Principala diferență între un blog și un site web este că, cel din urmă găzduiște de fapt, un blog. Astfel, un blog reprezintă o secțiune cu un anumit tip de conținut afișat pe paginile web de pe un site web. Confuzia apare, atunci când diferite persoane au impresia că, blog-ul unei persoane sau al unei companii este, de asemenea, site-ul lor principal.
Pentru a ajuta la rezolvarea tuturor confuziilor ce ar putea apărea, este important să rețineți următoarele: În majoritatea cazurilor, site-urile care nu sunt blog-uri sunt actualizate cu conținut nou mai rar decât paginile de blog și site-urile dedicate blogului. Blog-urile primesc, de obicei, actualizări săptămânale, zilnice sau chiar din oră în oră. Blog-urile promovează, de asemenea, discuțiile. Au secțiuni de comentarii, concepute pentru a crea conversații online despre conținutul blogului.
De asemenea, un blog, poate fi și un site web și adesea este, dacă blog-ul este folosit doar pentru uz personal – de exemplu, un blog de călătorie.
Acum că ați aflat diferența dintre blog-uri și site-uri web, puteti apela la o agentie de web design si marketign pentru realizarea profesională a platformei dorite si promove în mediul online.
Popularitatea și beneficiile blogging-ului
Multe persoane se întreabă de ce blog-urile și blogging-ul au devenit atât de populare. Blog-urile oferă o “scăpare” socială. Mulți dintre noi caută alte persoane offline sau online pentru interacțiune și schimb de cunoștințe ori perspective. Acestea aduc un beneficiu chiar și pentru persoanele care sunt antisociale sau mai puțin sociale la interacțiunea „față în față”. Aceste persoane se pot bucura de interacțiunea online prin intermediul rețelelor sociale folosind identitățile lor adevărate sau cele anonime. Deoarece un blog este un instrument social, crearea sau citirea blog-urilor le oferă o metodă alternativă mai bună pentru interacțiunea cu alti indivizi, metodă care nu exista înainte.
În plus, persoanele sociale și antisociale folosesc blog-urile pentru a construi noi prietenii și alte tipuri de relații și pentru a obține o mai bună înțelegere a vieții altor persoane cu care probabil, nu interacționează zilnic. De exemplu, blog-urile oferă oportunități oamenilor de a interacționa și afla cunoștințe despre alte culturi și / sau care trăiesc în alte regiuni geografice și oameni care lucrează în diferite domenii de carieră. În toate, aceste cazuri, blog-urile oferă conținut pe care oamenii l-ar fi putut găsi, în trecut, doar prin ziare offline, reviste, programe de televiziune, filme, documentare și alte surse de cunoaștere și informare. Însă, acum, ei pot fi chiar „față în față” (vitual vorbind) cu astfel de culturi și diferite tipuri de oameni.
Ce este o postare de blog?
O postare de blog este o pagină web individuală pe website. Aceasta ar trebui sa aibă legătură cu un anumit subiect al blogului dvs.
De exemplu, să presupunem că începeți un blog de machiaj pe site-ul dvs. de vânzare cu amănuntul. O postare pe blog ar putea fi intitulată „Cel mai bun fond de ten al anului”. Postarea se leagă de subiectul general al blog-ului în principal (make-up), dar abordează și un sub-subiect special, potrivit pentru un public larg (fondul de ten).
Postările de pe blog vă permit să vă clasificați pe motoarele de căutare, pentru o varietate de cuvinte cheie. În exemplul de mai sus, postarea de pe blog ar putea permite companiei dvs. să se claseze pe Google sau pe alt motor de căutare, pentru „fond de ten”. Când cineva va căuta fond de ten, va da peste postarea dvs. de pe blog, astfel având acces și la restul site-ului afacerii. S-ar putea să facă click pe „Produse” după ce vă citesc postarea și să arunce o privire asupra articolelor/ produselor vândute de compania dvs.
Așadar, o postare pe blog vă poate transforma cititorii în clienți.
Postări de blog sau Pagini? Care este diferența?
Conținutul blog-ului pe care îl vedeți în browser apare pe o pagină web. Termenul „pagină” descrie, de fapt, documentul și locația. După cum am menționat anterior, conținutul unui blog este în general actualizat frecvent.
Multe site-uri web au pagini non-blog care au un conținut ce se modifică foarte rar, cum ar fi pagina de prezentare a unei companii, pagina serviciilor sau pagina de contact.
De ce blogging-ul?
Oamenii aleg blogging-ul pentru diferite motive. Mulți oameni, pur și simplu, preferă această metodă, în locul scrierii tradiționale în jurnal. Aceștia au nevoie de o “scăpare” pentru gândurile și sentimentele lor dincolo de acel format, de interacțiunile față în față, apelurile telefonice sau chat-ul online. Unii oameni adoră faptul că își pot împărtăși gândurile și informațiile cele mai intime cu altcineva, care este undeva la celălalt capăt al lumii. Uneori, este nevoie de această ieșire pentru persoanele care nu au prieteni offline sau vreun tip de support fizic, și utilizează blogging-ul pentru a putea să facă față evenimentelor stresante din viață, cum ar fi stările de sănătate și durerea după o despărțire.
Deoarece multe alte forme de conținut de pe diverse site-uri web nu necesită actualizări frecvente, o mulțime de oameni, în special întreprinzătorii, își folosesc blog-urile ca parte a strategiei optimizare SEO. Algoritmii motoarelor de căutare clasifică conținutul nou și valoros mai sus decât conținutul mai vechi și atunci când un site web primește mai mult trafic, proprietarul site-ului are șanse mai mari de a-și crește veniturile și a face profit.
Ce tipologii de bloggeri există?
Nu există doar o categorie, în ceea ce privește tipurile de oameni care creează blog-uri. Creatorii de blog-uri, cunoscuți și sub numele de „bloggeri”, provin din toate categoriile și mediile sociale, din întreaga lume. Tot ce are nevoie o persoană, pentru a crea un blog, este un laptop și acces la instrumente online, care o ajută să creeze conținutul, pentru crearea blog-ului. Citind câteva articole pe internet poate învăța cum să-l promoveze, ori poate apela la o agenție cu experiență pentru a genera profit. Cei mai mulți bloggeri împărtășesc cu cititorii săi, detalii personale despre aceștia, cum ar fi interesele și hobby-urile lor.
Unii oameni folosesc blog-urile pentru a aduce o mai mare conștientizare a subiectelor pe care le consideră importante. Se pot aborda subiecte prucum: de știri politice, organizații caritabile, probleme de siguranță, îngrijirea animalelor de companie. Întreprinderile folosesc de obicei blog-uri pentru a îmbunătăți viața clienților săi, în general, pentru a-i învăța cum să utilizeze în siguranță produsele și serviciile firmei.
De asemenea, blog-urile sunt o bună sursă de informare, fiind clasate pe locul 5 ca cele mai bune și corecte surse de informare online.
Cum poți face bani din blogging?
Persoanele fizice și companiile câștigă bani din blogging, prin crearea de awarness. Aceștia oferă conținut de calitate pe care publicul țintă îl consideră util și aplicabil. Consumatorii cumpără adesea produse și servicii noi de la persoane fizice și companii în care au încredere.
De asemenea, sunt mai predispuși să fie clienți fideli față de oricine îi încurajeză și le oferă conținut valoros „gratuit”. Consumatorilor le va crește pe viitor încrederea în acea persoană ori afacere care le oferă informații de calitate. Utilizatorii vor fi apoi mai predispuși să recunoască acea marcă/ brand și să cumpere produse sau servicii. Unii dintre aceștia vor fi dispuși și chiar să ofere fanilor sau prietenilor din rețelele de socializare recenzii și experiențe pozitive legate de afacerea ta.
Aceste recenzii pozitive duc cel mai adesea la noi clienți și la vânzări viitoare. Desigur, prin menținerea contactului cu membrii pieței lor țintă prin intermediul blog-urilor lor, persoanele fizice și companiile care vând online, pot atrage atenția asupra noilor produse și servicii. Pot răspândi noutățile despre vânzările și ofertele viitoare către persoanele care altfel nu ar auzi despre aceste detalii prin metode tradiționale de publicitate.
Unii bloggeri câștigă bani de fiecare dată când cineva intră pe anunțurile sale sau pe alte link-uri încorporate pe paginile lor de blog care merg pe site-urile partenere afiliate. Mai pot câștiga și un mic comision dacă cineva folosește link-ul lor atunci când cumpără un produs sau un serviciu pe un site web partener.
După cum puteți vedea, un blog oferă unei persoane fizice sau unei companii mijloacele de a împărtăși tot felul de informații și de a aduna tot felul de recompense pentru eforturile lor. Blog-urile servi drept un juranal de articole, sau pot îndeplini o funcție dublă, servind atât ca punct de plecare social, cât și ca generator de bani. Dacă încă nu aveți un blog, examinați unele dintre site-urile populare sau căutați blog-urile celebrităților, companiilor sau orice blog de care știți la momentul actual, pentru a vă oferi idei despre cum arată un blog de succes și elementele de care are nevoie. Dar dacă aveți un jurnal online și încă nu l-ați promovat sau monetizat în modurile prezentate în acest ghid, examinați aceste metode și acordați o atenție reală ideii de a vă transforma blog-ul într-o sursă de venituri secundare.
Cele mai comune întrebări
Ce este un blog ?
Blogul este o publicație pe Internet pe care sunt adăugate articole periodice. Blogul poate fi personal, comercial, sau poate aparține unei comunități. În general blogurile vor permite utilizatorilor să adauge comentarii la articolele respective.
Pentru ce este folosit un blog?
- Pentru a vă ajuta compania să se claseze în topul căutărilor pe motoarele de căutare.
- Pentru a distribui informații despre un anumit subiect și pentru a deveni un expert într-o anumită industrie.
- Pentru a atrage vizitatori pe site-ul dvs. și pentru a transforma acești vizitatori în potențiali clienți.
- Pentru a crea o comunitate online și a interacționa cu aceasta.
Ce este un blog de lifestyle?
Un blog de lifestyle se bazează pe interesele personale ale autorului, activitățile sale zilnice sau chiar și opiniile cu privire la un anumit subiect. Un blog despre stilul de viață acoperă de obicei mai multe hobby-uri sau talente ale creatorului, mai degrabă decât să se concentreze pe un singur subiect. Un astfel de blog ar putea incluse spre exemplu o secțiune despre modă, sănătate și wellness, călătorii și relații, orice include viața personală în sine. Un blog despre stilul de viață este adesea foarte personal și unic, deci se poate simți de multe ori ca și cum ai citi jurnalul unui prieten.
Cum poți face blogging în mod corect și eficient?
- Alegeți-vă publicul țintă.
- Faceți idei de conținut pe baza segmentului dvs. de piață.
- Apelați la o platformă de tip CMS
- Creați o strategie de blog și un calendar editorial, pentru a monitoriza calitatea conținutului.
- Acordați atenție structurii articolului.
- Deveniți un expert în marketing și în promovarea blogului dvs.
- Informați-vă despre tehnicile SEO.
- Folosiți o varietate de stiluri de postări pe blog.
- Să nu vă fie frică să reutilizați conținutul vechi.
- Efectuați o analiză a pieței competitive.
Care este diferența dintre Wiki și un blog?
O pagină wiki este un spațiu de colaborare în care oricine vizitează site-ul poate edita, partaja sau publica conținut. Pagina Wikipedia este unul dintre cele mai populare exemple în acest sens. Pentru un blog, există de obicei doar o singură persoană sau o echipă de persoane, cu permisiuni de administrator pentru a edita, partaja sau publica. Vizitatorii site-ului care vizitează blog-ul pot lăsa comentarii în partea de jos a postării de pe blog, dar nu pot publica pe site sau edita conținutul postat.
Cu ce ajută tehnicile SEO ca un blog să fie de succes și în final, să genereze bani?
Pentru ca blog-ul dvs. să genereze bani și profit, aveți nevoie ca oamenii să vă citească postările de pe blog. O modalitate eficientă de a genera trafic este prin intermediul tehnicilor SEO. Blogul va urca astfel în topul motoarelor de căutare pentu diferite cuvinte cheie.