Există o mulțime de greșeli sau erori pe care le poți face privind marketingul online.

Este important să învățați din aceste erori și să încercați să nu le mai repetați.

Însă, există anumite greșeli foarte importante pe care oamenii le fac zi de zi.

Vă vom prezenta mai jos cele mai uzuale greșeli pe care oamenii/companiile le fac zilnic, precum și soluțiile la aceste probleme.

Nu aveți un blog pentru site-ul dvs. web

De ce are nevoie site-ul dvs. de blog-uri?

Deoarece blog-urile cresc traficul pe site.

Companiile cu blog-uri au cu 97% mai multe accesări, ceea ce ajută și la creșterea traficului.

image23 1

Blog-urile vă pot ajuta, de asemenea, să construiți relații cu potențialii dvs. clienți.

Este un mod creativ de a interacționa cu consumatorii și de a îi lăsa pe aceștia să interacționeze cu dvs.

Așadar, lăsați oamenii să adauge comentarii pe blog și încercați să răspundeți la acele comentarii, pentru cel mai eficient feedback de la consumatori.

De asemenea, puteți să vă conectați blog-ul cu conturile de social media.

Astfel, puteți să distribuiți link-urile către postările de pe blog cu urmăritorii dvs. pe rețelele sociale. Este o modalitate excelentă de a vă păstra toate paginile conectate și a crea trafic continuu.

Evitați rețelele sociale

Afacerea dvs. trebuie să fie pe social media.

Social media este o modalitate excelentă de a interacționa cu clienții dvs., fiind cea mai folosită, chiar la nivel global. De asemenea, nu sunt nici costisitoare.

Spre deosebire de alte căi de marketing, nu vă va costa nimic să creați un cont de Facebook, Twitter sau Instagram.

Desigur, vă va costa bani dacă veți dori să cumpărați reclame sau să plătiți pe cineva pentru a a se ocupa de pagini.

Dar acest lucru este tot mai puțin costisitor în comparație cu eforturile tradiționale de marketing.

Compania dvs. va beneficia de pe urma conturilor de social media.

image3 2

Clienții dvs. folosesc aceste platforme, deci trebuie să le folosiți și dvs.

Un sfat important este să nu vă cumpărați urmăritorii, după ce vă creați profilurile.

S-ar putea să vă descurajați dacă nu aveți o mulțime de utilizatori care vă urmăresc pagina imediat.

Asta se va schimba, iar cumpărarea de urmăritori nu vă aduce niciun beneficiu, pentru că nu veți avea nicio implicare suplimentară din partea acestora.

Uitați să luați în considerare utilizatorii de telefonie mobilă

Toată lumea are un telefon în buzunar și nu îl folosesc doar pentru a efectua apeluri.

Asigurați-vă că nu treceți cu vederea clienții care folosesc, în special, telefonul mobil.

A avea un site web nu este suficient.

Orice site web trebuie să fie optimizat pentru dispozitivele mobile, deoarece clienții trebuie să beneficieze de cele mai bune experiențe oferite de site-ul dvs.

Din urma unui sondaj realizat acum ceva timp, 50% dintre oameni au spus că ar alege să cumpere de la o companie mai rar, dacă aceasta nu ar avea un site compatibil cu dispozitivele mobile, chiar dacă le-ar plăcea marca.

image1 De altfel, 48% dintre oameni consideră că firmelor nu le pasă de afacerea lor sau de clienții acestora, dacă site-ul web nu este optimizat pentru utilizatorii de dispozitive mobile.

Dacă este cazul și este posibil, puteți lua în considerare și crearea unei aplicații mobile pentru afacerea dvs.

Indiferent, dacă veți crea sau nu o aplicație, trebuie să vă asigurați că site-ul dvs. este compatibil cu dispozitivele mobile.

Nu oferiți niciodată reduceri sau promoții

Este foarte important să vă recompensați clienții.

Trebuie să oferiți reduceri și promoții pentru a încuraja cumpărarea și a atrage oamenii către compania și site-ul dvs. web.

Oferirea de reduceri va crește traficul către magazin sau pagina dvs. web și în același timp, veți încuraja persoanele să vă achiziționeze produsele sau serviciile.

Oferirea unei reduceri la un anume produs, va îndemna clientul să mai achiziționeze și alte produse, poate chiar la preț întreg, datorită faptului că a luat deja un produs la un super-preț.

Cupoanele construiesc, de asemenea, o relație mai puternică cu clienții dvs.

Din urma unui sondaj, 91% dintre oameni spun că vor vizita din nou un comerciant după ce vor primi un cupon sau reducere.

Reducerile sunt o modalitate excelentă de a dobândi noi clienți și de a vă păstra clientela actuală, creând fidelitate din partea acestora.

image8 2

Aproape 50% dintre oameni au spus că, ar schimba mărcile pe baza unei oferte de cupoane.

Puteți obține un avantaj semnificativ față de concurenții dvs. dacă începeți să oferiți cupoane sau reduceri clienților acestora.

Uitați să folosiți videoclipuri

Majoritatea oamenilor se gândesc la Facebook și Twitter atunci când aud termenii de rețele sociale.

Dar cum rămâne cu YouTube?

Youtube este locul unde cea mai mare parte din populație își petrece timpul.

Deci, compania ta are nevoie și de o pagină de YouTube.

Astfel, puteți utiliza videoclipurile de pe canalul dvs. YouTube pe alte platforme de marketing digital.

Vorbeam despre Facebook mai sus; ei bine, și acesta este o variantă bună dacă doriți să creați și să postați videoclipuri.

Chiar și Instagram vă permite să postați videoclipuri care durează circa 1 minut.

Videoclipurile sunt captivante și ajută la captarea atenției consumatorilor. Marketingul conținutului video este o strategie excelentă pentru a-i determina pe oameni să vă acceseze site-ul web.

Nu măsurați rentabilitatea investiției dvs. (ROI)

Câți bani cheltuiți pentru strategiile dvs. de marketing online?

Ce fel de profit obțineți?

Nu aruncați doar orbește bani în strategiile de marketing digital fără a măsura rentabilitatea investiției.

Dacă nu măsurați rentabilitatea investiției, nu veți ști cât de reușită a fost strategia dvs.

Campaniile nereușite pot aduce o gaură în contul dvs., dacă le repetați în continuare.

Este important să continuați să faceți ceea ce funcționează și să abandonați sau să modificați ceea ce nu funcționează sau nu dă vreun rezultat.

Există diferite valori disponibile pentru determinarea rentabilității investiției dvs. de marketing.

image6

Calculul randamentului investiției dvs. nu este atât de dificil pe cât pare de realizat.

Mai întâi, trebuie să vă dați seama ce măsurați.

De exemplu:

  • Trafic
  • Oportunități
  • Ratele de click/accesări
  • Conversii

După ce decideți care este obiectivul campaniei, vă puteți calcula rentabilitatea investiției.

Tot ce trebuie să faceți este să luați câștigul financiar din investiție (profitul) și să scădeți costul investiției.

Apoi, împărțiți acest număr la costul total al investiției dvs.

Așa calculați rentabilitatea investiției.

Asigurați-vă că determinați rentabilitatea investiției pentru toate campaniile dvs. de marketing.

Este singura modalitate de a vedea dacă strategia dvs. a avut succes cu adevărat.

Nu aveți o piață țintă

Pe cine vizați cu campaniile dvs. de marketing online?

Nu puteți îi puteți viza pe toți cei care dețin un calculator sau toți cei care au acces la Internet.

Este nevoie să vă restrângeți puțin mai mult piața țintă.

Luați în considerare datele demografice ale clienților dvs. actuali, cât și cele ale clienților potențiali.

Către aceia trebuie să vă raportați.

image5 1

Nu faceți presupuneri cu privire la datele demografice ale bazei dvs. de clienți și nu vă bazați pe stereotipuri uzuale, ați putea fi surprinși de realitate.

După ce vă restrângeți publicul țintă, veți avea mai mult succes cu campaniile dvs. de marketing digital și veți obține clienți potențiali mai relevanți.

Nu comentați pe propriul blog

Comentarea pe propriile blog-uri este o modalitate excelentă de a realiza două lucruri foarte importante:

  • Comunicarea mai eficientă cu abonații dvs.
  • Îmbunătățirea tehnicii SEO

Exact, comentariile vă pot ajuta să vă îmbunătățiți clasamentul pe site.

Comentariile sunt o modalitate de a adăuga cuvinte pe pagina dvs.

image4 2

Interacțiunea cu utilizatorii dvs. poate aduce beneficii și mărcii dvs., deoarece abonații dvs. se vor simți mai aproape și auziți de voi.

Însă, asigurați-vă că adăugați comentarii într-un mod adecvat și profesionist și încercați să nu le faceți spam persoanelor prin intermediul comentariilor de pe blog – nimeni nu vrea să vadă asta.

Site-ul dvs. este prea lent

Site-urile web lente pot duce la probleme mult mai mari pentru orice companie.

Este inutil să cheltuiți bani, timp și eforturi pentru a îndruma oamenii spre site-ul dvs. – doar pentru a-i face să plece dacă este prea lent.

Oamenii nu au răbdarea necesară pentru a aștepta prea mult timp, de asta se și află pe Internet – pentru o accesare rapidă a informațiilor.

image18 2

Clienții vă vor abandona site-ul web, dacă încărcarea acestuia durează prea mult.

Fiecare secundă contează și nu vă puteți permite să pierdeți clienți.

Așadar, încercați să faceți din asta o prioritate și găsiți soluția cea mai potrivită atât pentru dvs., cât și pentru clienții dvs.

Spamming

Ar trebui să fie de la sine înțeles că, nu este bine sau etic să trimiteți spam clienților dvs., dar unii oameni încă fac asta, distrugând orice efort de marketing, realizat până în acel moment.

Cum vă dați seama dacă sunteți un cont spam?

Mai întâi, verificați e-mailurile pe care le-ați trimis clienților dvs. în trecut.

Întrebați-vă dacă fiecare e-mail este:

  • Util
  • Educațional
  • Relevant

Relevanța este extrem de importantă, deoarece mesajul pe care vreți să îl transmiteți trebuie să fie valabil pentru toată lumea din lista de destinatari.

Unele e-mailuri pot fi relevante pentru unii dintre clienții dvs., dar nu și pentru alții.

Puteți evita acest lucru folosind liste de segmentare a e-mailurilor.

image7 1

Ultimul lucru pe care doriți să-l faceți este să vă aduceți abonații până în punctul în care aleg să se dezaboneze.

Ei s-au abonat deja la e-mailurile dvs., ceea ce înseamnă că sunt cu adevărat interesați de conținutul dvs.

Oferiți clienților opțiuni atunci când se înscriu pentru a primi conținut.

Întrebați-i cât de des vor să primească e-mailuri.

Vor să primească buletinul dvs. informativ lunar sau promoția dvs. săptămânală?

Sau le vor pe ambele?

Dacă clienții doresc să audă de la dvs. doar o dată pe lună, asigurați-vă că asta se va întâmpla și nu îi contactați în fiecare zi.

Se vor dezabona imediat și nu veți mai putea să le trimiteți mesaje.

Nu reușiți să transformați traficul de pe site-ul web în viitori clienți

Vă uitați la analiza site-ului dvs. și vedeți numărul de vizitatori care continuă să crească, dar numerele dvs. de vânzări rămân neschimbate.

Care este problema?

Nu ați reușit să convertiți traficul dvs. web în vânzări.

Cum puteți remedia asta?

În primul rând, asigurați-vă că site-ul dvs. web este ușor de navigat.

Aproximativ 80% dintre vizitatorii unui site web părăsesc o anumită pagină, pentru că nu găsesc ceea ce caută.

Încercați să aveți un aspect și un conținut clar și specific, pentru ca vizitatorii dvs. să rămână pe pagină.

Pentru cei dintre voi care au o pagină de comerț electronic sau un magazin online, asigurați-vă că există o mulțime de opțiuni de căutare și filtre, astfel încât utilizatorii să poată găsi rapid ceea ce doresc și să facă o achiziție.

Conform Salesforce, 71% dintre IMM-uri spun că clienții lor se așteaptă la tranzacții online și aproape aceeași proporție au o prezență în comerțul electronic. Menținerea unei prezențe în comerțul electronic este absolut esențială în secolul XXI.”

Consumatorii nu doresc să petreacă mult timp derulând și căutând.

Ei vor rezultate rapide. Atât de rapide încât să nu fie nevoie să folosească un calculator.

De aceea, cele mai multe cumpărături se fac de pe telefoanele mobile.

Dacă site-ul dvs. web nu le permite să facă acest lucru, vor cumpăra de pe un alt site web mai accesibil și mai ușor de utilizat.

După cum am menționat și mai sus, asigurați-vă că site-ul dvs. web este optimizat pentru utilizatorii de dispozitive mobile.

Ignorați coșurile de cumpărături abandonate

Pentru cei dintre voi care au site-uri web de comerț electronic, cum vă ocupați de clienții care adaugă ceva la coșul de cumpărături, dar nu finalizează comanda?

Dacă răspunsul dvs. este nimic, atunci faceți ceva greșit.

Acești clienți sunt la doar unul sau două click-uri distanță de finalizarea unei vânzări.

Nu v-ați întrebat niciodată de ce își abandonează clienții coșurile în loc să le ducă la bun sfârșit?

image10 3

Orice proces de plată ar trebui să fie rapid și ușor de parcurs.

Încercați să le oferiți clienților dvs. transport gratuit și evitați să adăugați taxe suplimentare, dacă este posibil.

Optimizarea procesului de plată poate crește conversiile cu peste 35%.

Nu vă optimizați pagina pentru motoarele de căutare

Site-ul dvs. web trebuie să fie optimizat pentru căutări, iar ignorarea tacticii SEO (Search Engine Optimization) poate fi ceea ce vă va trage în jos.

De ce?

Clienții nu vă vor putea găsi.

Dacă nu sunteți pe prima pagină a rezultatelor căutării lor, nu veți avea niciun noroc în a le stârni curiozitatea.

image13 3

Însă nu ar trebui neapărat să plătiți pentru a ajunge pe prima pagină, deoarece cele mai multe persoane ignoră acele pagini etichetate cu AD.

Trebuie doar să vă asigurați că aveți cuvintele cheie potrivite și propozițiile pe care oamenii le caută de obicei.

Refuzați să vă afișați postările pe o altă pagină (Guest posting sau Guest blogging)

În această metodă de marketing nu adăugați/partajați în mod direct conținut pe site-ul dvs. web, iar unii oameni nu pot fi de acord.

Însă este necesar să vă gândiți că aveți ocazia să ajungeți la un public complet nou, care poate nici nu știe că dvs. sau site-ul dvs. web există.

Este o șansă mare de a câștiga o expunere gratuită, către un public nou.

image11 3

În exemplul oferit, cu doar 44 de postări scrise pentru 41 de bloguri, puteți crește traficul site-ului dvs. cu 20% și totodată, puteți spori și autoritatea domeniului.

Vă lipsește personalizarea

Cu toții știm că, trebuie să fii cât mai personal cu clienții tăi.

Trimiterea unui e-mail adresat „Hei tuturor!” sau „Bună ziua!” nu este o tehnică eficientă de personalizare.

În schimb, puteți încerca să utilizați prenumele sau numele clienților, iar la sfârșit, să vă semnați fiecare mesaj cu numele dvs.

Este mai personal decât „Cu stimă, compania XYZ”.

Puteți folosiți adresa dvs. de e-mail personală în câmpul expeditorului, pentru o notă și mai personală.

Astfel, îi veți face pe clienții dvs. să se simtă ca și cum ar primi mesajul de la o persoană, mai degrabă decât un expeditor automat și anonim.

Dacă aveți locații cu vânzare directă, vorbiți cu clienții dvs. când îi vedeți, încercați să stabiliți conexiuni emoționale și veți avea de câștigat.

A fi personal este un factor cheie în succesul serviciului pentru clienți.

Nu luați în considerare și marketingul prin e-mail

Dacă ați trimis e-mailuri în trecut și nu ați avut prea mult succes, ar trebui să vă reevaluați metodele.

Marketingul prin e-mail este extrem de eficient atunci când îl faceți corect.

Trebuie să trimiteți e-mailuri de marketing care chiar pot genera un răspuns.

image12 2

Comparativ cu alte tehnici de marketing, e-mailurile au un ROI mult mai ridicat.

Unul dintre motivele pentru care produce un ROI ridicat este că, costurile sunt foarte mici.

Dacă decideți să utilizați și marketingul prin e-mail, asigurați-vă că e-mailurile dvs. sunt optimizate pentru dispozitivele mobile.

Peste jumătate din e-mailuri sunt deschise de pe telefoanele mobile.

Clienții dvs. vă pot șterge e-mailul fără să îl citească dacă nu este optimizat corect.

Continuați să colectați adrese de e-mail și să trimiteți mesaje abonaților dvs. Este o modalitate excelentă de a vă ajuta să vă păstrați clienții.

Nu folosiți un call-to-action

Care este obiectivul campaniei dvs. de marketing?

În ce măsură vă așteptați să vă ajute clienții dvs.să atingeți acest obiectiv?

Dacă aveți o reclamă excelentă, dar nu aveți un call-to-action, este practic inutil.

Însă, aveți grijă să fie un call-to-action bun, pentru a-i îndemna pe clienți să vă ia în serios propunerea.

Nu folosiți reclame de genul „Clienții noi primesc 5% reducere.”, deoarece nu sună tentant pentru nimeni.

În schimb, încercați „Accesați site-ul nostru web înainte de ora 21, pe data de 25.06.2021 pentru a primi 20% reducere la anumite articole selecționate și livrare gratuită la toate achizițiile.”

Apoi, includeți un link către site-ul dvs. web.

Astfel, le oferiți un motiv să vă viziteze site-ul și un termen până la care să o facă.

Marketerii ignoră de obicei CTA-urile (call-to-action), însă este cea mai mare greșeală, fiindcă așa compania dvs. poate ieși din mulțime.

image21 1

Puneți prea mult accent pe achiziția de clienți

Nu este o greșeală să încercați să atrageți câți mai mulți clienți noi, însă este important să nu uităm de cei vechi și să nu ignorăm importanța acestora.

Acestea fiind spuse, achiziția clienților este doar jumătate din planul de joc.

Odată ce ai un client, vrei să-l transformi într-un client pe viață.

Ce faceți pentru a păstra clienții?

De ce trebuie să vă concentrați atât de mult pe reținerea clienților? Este mai probabil să vindeți clienților dvs. existenți.

image15 1

De asemenea, este de 6 până la 7 ori mai scump să aduceți un client nou decât să păstrați clienții actuali.

Așadar nu cheltuiți întregul buget de marketing pentru clienți noi și asigurați-vă că o parte din aceste fonduri sunt destinate reținerii clienților.

Încercați să faceți totul singur

Angajați ajutor pentru că, nu puteți face totul singur.

Dacă nu excelați în anumite domenii de marketing, găsiți pe cineva care să o facă.

Odată ce te înconjori de oamenii potriviți, asigură-te că toată lumea are un rol.

O altă greșeală pe care o fac oamenii este că nu știu cum să împartă, în mod corect, sarcinile angajaților.

Sigur, eforturile membrilor echipei dvs. de marketing vor funcționa pentru atingerea obiectivelor dvs. de marketing.

Dar toată lumea are nevoie de o misiune.

Nu reușiți să vă gestionați bugetul în mod corect

Prima greșeală comună, pe care oamenii o fac, este că nu au un buget de marketing bine stabilit.

A doua greșeală este alocarea incorectă a fondurilor din bugetul lor de marketing.

Așa cum am discutat mai devreme, dacă tot bugetul dvs. de marketing se îndreaptă spre achiziționarea de noi clienți, atunci neglijați păstrarea clienților existenți.

Aici aveți un exemplu de buget de marketing divers.

image17 1

Nu trebuie să urmați întocmai acest grafic, dar este o ilustrație potrivită pentru a arăta că aveți nevoie de o strategie de marketing completă, iar bugetul dvs. ar trebui să reflecte acest plan în consecință.

Cheltuirea banilor pe mai multe canale și campanii vă poate ajuta să vă acoperiți costurile, în cazul în care, anumite promoții nu funcționează la fel de bine cum ați anticipat.

Nu vă stabiliți obiectivele de la început

În marketing, trebuie întotdeauna să vă stabiliți cel puțin un obiectiv. Obiective realiste.

Este necesar să creați atât obiective pe termen scurt, cât și pe termen lung pentru compania dvs.

  1. Ce vrei să realizezi?
  2. Cum intenționați să ajungeți acolo?

După ce răspundeți la aceste întrebări, puteți începe să vă planificați strategia de marketing.

Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să vă stabiliți obiective.

Asigurați-vă că echipa dvs. vă cunoaște și vă înțelege obiectivele, deoarece comunicarea este cheia.

Aveți nevoie de toși cei din echipa dvs. pentru a atinge scopul final.

De asemenea, obiectivele vă pot ajuta să vă alocați și bugetul de marketing, despre care am vorbit mai sus.

Nu vă promovați site-ul web

Sună prostesc, însă prea mulți specialiști în marketing nu își promovează site-urile web.

Nu este îndeajuns să aveți un site web.

Cum atrageți clienții către aceasta?

Ei bine, am vorbit mai sus și de optimizarea motoarelor de căutare, însă puteți crește traficul site-ului dvs. web fără a utiliza SEO.

Încercați diferite strategii, cum ar fi reclamele banner, pentru a vă promova site-ul web.

Acesta metodă vă va ajuta să aduceți clienți noi și existenți pe pagina dvs.

Concluzie

Nu vă descurajați dacă ați parcurs această listă și ați realizat că faceți unele dintre aceste greșeli, după cum am spus, acestea sunt greșeli pe care majoritatea le facem.

Totuși, primul pas este să recunoașteți că ceea ce faceți este incorect sau greșit.

După ce ați identificat erorile, puteți lua măsurile corespunzătoare pentru a corecta erorile.

Iată altceva de reținut:

Multe dintre aceste greșeli sunt conectate.

Corectarea uneia dintre aceste greșeli vă poate ajuta și cu altele.

Iată un exemplu.

Să presupunem că ați identificat că nu vă promovați site-ul web.

Ce altceva din această listă poate remedia asta?

  1. Lansarea unui blog
  2. Social media
  3. Marketing prin e-mail
  4. SEO

Încercarea de a corecta doar una dintre aceste erori va avea un impact pozitiv asupra altor greșeli pe care le comiteți, așa că nu vă lăsați copleșiți.

Nu opriți strategiile dvs. de marketing online de succes pentru a vă concentra asupra greșelilor.

Alocați-vă timp pentru a stabili obiective realiste pentru modul în care doriți să vă îmbunătățiți.

Întrebări primite frecvent

  • Ce este SEO?

Search Engine Optimization reprezintă optimizarea motoarelor de căutare. Mai exact, este un proces, o tehnică prin care se îmbunătățește vizibilitatea site-ului sau paginii dvs. privind rezultatele motoarelor de căutare.

  • Ce este marketingul online?

Marketingul online este o metodă prin care se pot transmite, prin intermediul canalelor online, idei/mesaje despre numele, produsele, serviciile unei companii către clienții potențiali ai acesteia.

Metodele cele mai des folosite pentru această tehnică sunt marketingul prin e-mail, rețelele sociale (social media), SEO și multe altele.

  • Ce semnifică CTA?

Call-to-action (CTA) este un termen de marketing care se referă la a invita sau a îl îndemna pe cel care citește mesajul să realizeze o acțiune specifică. Un call-to-action bun trebuie să îi spună cititorului exact ce acțiune să realizeze și cum să acționeze, în consecință.

  • De ce este nevoie să calculăm ROI-ul?

Return on investment (ROI) semnifică rentabilitatea investiției. Aceasta ete o măsură de performanță utilizată pentru a evalua eficiența sau profitabilitatea unei investiții și pentru a verifica dacă investiția inițială a meritat sau nu.

  • Care este cea mai eficientă metodă de marketing online?

Nu există conceptul de cea mai eficientă sau cea mai bună metodă de marketing online.

Important este să știți ce obiective finale vă doriți, către ce tipuri de clienți vă axați și ce sunteți dispuși să oferiți.

Apoi, vă puteți decide singuri, ce tipuri sau metode marketing online vi se potrivesc mai bine. Fie că sunt rețelele sociale, optimizarea motoarelor de căutare, marketingul prin e-mail sau altele, voi decideți, în final, care sunt cele potrivite pentru compania dvs.