Ați auzit vreodată de conceptul de marketing digital?

Acest ghid pas-cu-pas vă va arăta să înțelegeți exact ce este.

Popularizat pentru prima dată ca termen la începutul anilor 2000, marketingul digital a existat de fapt de mai multă vreme.

Mai exact, cu aproximativ 100 de ani mai devreme.

Iată o imagine a primului marketer digital din istorie:

gulielmo marconi

Numele lui este Guglielmo Marconi și în 1896 a fost primul om care a demonstrat o „transmisie publică a semnalelor fără fir”.

Mai exact, Marconi a inventat primul radio.

Și, deși a durat încă 10 ani pentru ca radioul să ajungă la publicul larg, cu siguranță nu le-a luat mult timp creatorilor să-și dea seama că îl pot folosi pentru a vinde lucruri.

Prima transmisie în direct a fost dintr-o reprezentație de operă la Met și după aceea, oamenii au continuat să cumpere bilete, bineînțeles.

Așa a luat naștere strategia de marketing digital.

Definiție

Marketingul digital înseamnă, mai exact, publicitate livrată prin canale digitale. Canale precum social media, aplicații mobile, e-mail, aplicații web, motoare de căutare, site-uri web sau orice canal digital nou.

O definiție mai simplificată ar fi – Marketingul digital este orice formă de marketing a produselor sau serviciilor care implică dispozitive electronice.

Acesta este motivul pentru care a existat de zeci de ani (deoarece implica electronicele) și de ce nu are neapărat nicio legătură cu marketingul de conținut, reclamele Google, rețelele sociale sau retargeting.

Marketingul digital se poate face atât online, cât și offline.

Și ambele tipuri contează pentru o strategie de marketing digital completă.

De ce contează marketingul digital?

Este posibil să vedeți, cel puțin un panou publicitar pe zi. Acestea sunt o formă de marketing digital, în trecut fiind chiar cea mai folosită.

Uneori, marile branduri încep chiar și „un război” pe panouri, ca acesta între Audi și BMW, care este destul de amuzant:

owned

(Sursa imaginii – BMW blog)

Însă, în realitate, lucrurile nu mai stau exact la fel.

Gândiți-vă că, Google și Facebook generează mai multe venituri decât orice companie media tradițională, deoarece controlează mai mulți utilizatori. Acesta este motivul pentru care marketingul digital contează, acolo se află atenția.

Motivul pentru care panourile publicitare, precum cele de mai sus, nu mai sunt la putere, este perfect ilustrat într-o singură imagine a unui Volvo.

Pentru că, sincer, viitorul condusului va arăta astfel:

volvo

(Sursa imaginii – Dullonet)

Niciun pasager nu își va petrece timpul uitându-se numai la drum.

Adică, într-o lume în care 9% din toți șoferii sunt pe telefon într-un fel sau altul (trimiterea de mesaje text sau apelare), la un moment dat în timpul zilei, cum putem crede că panourile publicitare au viitorul asigurat?

Dacă nici măcar șoferul nu se mai uită la drum, cine ar trebui să vadă aceste reclame?

Și asta este fără să ținem cont sau să luăm, măcar în considerare mașinile cu conducere automată.

Ponderea persoanelor care petrec mai mult timp folosind dispozitive electronice crește din ce în ce mai mult.

Având în vedere că, spre exemplu americanii petrec, în medie, peste 11 ore pe dispozitive electronice, în fiecare zi, nu mai este mult. Adică, până când ne petrecem TOT timpul în lumea digitală.

Și, deși da, marketingul online este motivul pentru care tinerii de 25 de ani pot sta acum în sufrageria lor și pot câștiga 2 milioane de dolari pe an jucând doar jocuri video, marketingul offline își are încă locul său.

Prezentare generală

Cei doi piloni principali ai marketingului digital sunt marketingul online și marketingul offline. Acestea fiind spuse, întrucât ama mai vorbit despre marketingul online într-un ghid separat, voi menționa aici doar diferitele domenii ale marketingului online.

Cele 7 mari categorii de marketing online sunt:

  1. Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)
  2. Marketing cu motoare de căutare (SEM)
  3. Marketing de conținut
  4. Marketing pe social media (SMM)
  5. Publicitate cu plată pe click – Pay-per-click (PPC)
  6. Marketing afiliat
  7. Marketing prin e-mail

Unbounce a creat un infografic excelent care rezumă toate tipurile de marketing online într-o singură diagramă.

noob guide

Iată cele 4 mari categorii de marketing digital offline.

  • Marketing offline îmbunătățit. Aceasta este o formă de marketing care este complet offline, dar îmbunătățită cu dispozitive electronice.

De exemplu, dacă restaurantul dvs. folosește tablete pentru ca, clienții dvs. să își creeze singuri comenzile, atunci experiența offline de a mânca mâncare thailandeză este îmbunătățită cu acest dispozitiv electronic.

  • Apoi, există marketingul prin radio. După cum ați aflat mai devreme, îi putem mulțumi domnului Marconi, pentru radio-ul pe care îl avem astăzi.
  • Desigur, nu putem uita de marketingul televizat. Anunțurile TV au apărut de mai bine de jumătate de secol (și din 1953 în color și, de asemenea, la nivel național).
  • În cele din urmă, cea mai mare și mai rapidă zonă de marketing offline, în ciuda eșecurilor și problemelor de care dă dovadă, este marketingul prin telefon.

Să analizăm cele 4 zone în detaliu.

Marketing offline îmbunătățit

Care este diferența dintre un panou undeva în deșert și un panou publicitar din Times Square din New York?

Mărimea panoului? Produsul prezentat? Nu, este LED (diode care emit lumină).

De altfel. toate panourile din Times Square sunt electronice!

billboards

De ce? Pentru că în deșert, nimeni nu concurează cu tine pentru atenția oamenilor. Dacă ai măcar un panou publicitar, deja ai câștigat.

Dar, în Times Square, atenția este probabil mai valoroasă decât oriunde în lume. Peste 330.000 de oameni traversează această zonă în fiecare zi.

Dacă doriți să distrageți atenția, există autobuze, taxiuri, promotori care strigă și, bineînțeles, panouri electronice.

Unele dintre ele sunt chiar interactive, prezentând fluxuri live ale oamenilor din piață sau imagini ale clienților.

Închirierea unui spațiu publicitar pe Times Square, timp de un an, vă va costa în jurul sumelor de la 1.000.000 la 4.000.000 de dolari.

Ce alte forme ia marketingul îmbunătățit offline?

Ce vedeți atunci când intrați într-un magazin de electronice?

https://neilpatel.com/wp-content/uploads/2015/10/applestore.png

Oameni la telefoane, tablete, laptop-uri.

Dacă aveți orice tip de aparat electronic, aveți nevoie de o demonstrație produsului respectiv sau un produs probă.

Marketing prin radio

Au trecut peste 100 de ani de la prima transmisie originală live a spectacolului de operă de la Met și radioul este încă la putere.

Întrucât radioul s-a descurcat destul de bine în tranziția către internet, nu a avut un succes atât de mare ca și televiziunea.

Câteva statistici

  • Radio-ul ajunge în continuare la 85% din populație în fiecare săptămână
  • Ascultătorii ascultă în medie 2 ore pe zi
  • 40% din toate cheltuielile de publicitate radio din întreaga lume provin din SUA
  • Aproximativ jumătate din populația SUA ascultă radio pe internet cel puțin o dată pe lună

Acum, în timp ce profiturile s-au micșorat, radio-ul nu s-a dus de tot. Dar, în afară de crearea unei reclame creative prin radio, care să prindă bine, ce altceva mai poți face?

Recent, radioul pe internet a făcut o mișcare bună, făcând ceea ce fac majoritatea podcasturilor: face publicitate la începutul emisiunilor.

Dacă găzduiești un emisiune care se învârte în jurul unui anumit subiect, cum ar fi coaching-ul, poți conecta programe și produse chiar înainte și la sfârșitul spectacolului.

Întrucât social media este la putere în domeniul de marketing în aceste zile, ar trebui să fie destul de ușor să găsești un post de radio local, să participi la o emisiune, să fii intervievat sau să negociezi un acord cu ei.

Odată ce ați reușit, asigurați-vă că obțineți sponsorizări, pentru a vă asigura că sunteți un candidat veritabil pentru stație și că vă oferă un loc premium și cel mai bun timp de difuzare posibil.

În majoritatea cazurilor, a face bine la radio înseamnă a fi distractiv.

Cadillac și Dairy Queen sunt două mărci care vin cu reclame radio solide în mod consecvent.

Marketing TV

Marketingul televizat este atât de popular și de utilizat de atât de mult timp, încât, probabil că nu va dispărea niciodată. Este, de asemenea, cu ușurință industria în care se cheltuie cei mai mulți bani în fiecare an.

De când Google Video s-a transformat în Youtube, eficiența anunțurilor TV a scăzut rapid.

Este mult mai convenabil să te alături gratuit unui număr de abonați, urmărind videoclipuri amuzante de la creatorii tăi preferați, decât să te uiți la o emisiune de la TV pentru care plătești

Deci, de ce reclamele TV sunt aproape inutile, când o persoană obișnuită încă urmărește 4 ore de televiziune în fiecare zi?

Anunțurile TV nu sunt specifice. Într-o lume a motoarelor de căutare, a retargetării, a rețelelor de socializare și a marketingului prin e-mail, suntem atât de obișnuiți să fim comercializați în jurul unor produse de care deja ne pasă, încât ignorăm în mod flagrant tot ceea ce nu este relevant de la distanță pentru noi.

Marketerii trebuie să fie mai inteligenți și mai subtili cu reclamele lor.

Există cazuri în care vei vedea o reclamă cu cremă de dureri musculare, urmată de o reclamă Oreo și un local fast-food, aceștia nua vizează un anumit public.

Cu televizorul, nu știi niciodată la cine vei ajunge, ci doar la câte persoane vei ajunge.

Deci, cum putem fi siguri că televiziunea nu se va duce, cât de curând?

Ei bine, mai există încă un tip de anunț TV care merită difuzat, dar vă va costa destul de mult.

Vă amintiți că am menționat că închirierea unui panou publicitar în Times Square, pentru un an, vă costa peste un milion?

O reclamă de 60 de secunde difuzată în timpul Super Bowl costă 4,5 milioane de dolari.

Datorită efectului lor de a se distribui la nivel global, reclamele adesea virale și memorabile încă se plătesc.

Aproximativ 10% din toate acțiunile legate de reclamele TV de pe rețelele sociale provin din reclame Super Bowl.

Reclamele din Super Bowl au cea mai mare rată de păstrare în memoria oamenilor, după efectuarea unor anumite studii.

Mai mult, aceste reclame devin active online, generând milioane de vizualizări de-a lungul timpului, cum ar fi celebra reclamă Star Wars de la Volkswagen, care a generat 62 de milioane de vizualizări, până în prezent.

vw

Din păcate, publicitatea din reclama Super Bowl este probabil mai mult o rămășiță dintr-o perioadă de succes care este pe cale să se estompeze.

Cei 200 de miliarde de dolari pe care companiile îi cheltuiesc anual în întreaga lume pentru reclame TV sunt greu de justificat, întrucât fiecare a zecea persoană din lume are un cont Netflix, cu altele de urmat.

Televizorul, în forma așa cum îl știm, nu va mai fi și va face loc experiențelor mai personalizate cu care ne obișnuim deja.

Deci, dacă intenționați să faceți marketing digital offline, v-aș sugera să vă cheltuiți timpul și banii concentrându-vă pe o platformă de marketing sau un canal al viitorului.

Cum ar fi acesta, blogging-ul.

Marketing prin telefon

Cu siguranță, am realizat până acum cu toții că, telefoanele sunt cele mai putere, la momentul actual.

Peste 80% dintre utilizatorii de internet dețin un smartphone și, în 2014, am trecut de vârful în care mai mulți oameni accesează internetul de pe telefonul lor decât prin intermediul unui computer desktop sau laptop.

În prezent, se cheltuiesc mai mulți bani pentru reclamele mobile, decât sunt cheltuiți pentru publicitatea TV.

Dar, înainte de a ne uita la tipul de marketing pe telefon pe care îl puteți face pentru utilizatorii de smartphone-uri cu conexiune la internet, să analizăm câteva modalități offline de a vă comercializa produsele.

Există 2 aplicații care sunt subestimate, deși se află pe fiecare telefon, inteligente sau nu:

Apeluri și mesaje text.

Apelarea „la rece” este actul de a apela o persoană fără contact anterior și de a încerca să îi vândă ceva.

Chiar dacă generează aproximativ 3 vânzări pe zi (specialiștii în marketing apelează 52 de persoane pe zi, în medie, cu aproximativ 17 apeluri până când găsesc un cumpărător), nu are scalabilitatea rețelelor sociale sau a e-mailului, este totuși o abordare validă a marketingului.

Ceea ce funcționează mai bine este marketingul prin mesaje text, o „aplicație” care este, de asemenea, disponibilă pe fiecare telefon.

Online sau offline, un mesaj text va fi citit garantat.

În timp ce MMS-urile au dispărut după ce web-ul a devenit disponibil și utilizarea datelor mobile costă atât de puțin, textele sunt încă o modalitate bună de a ajunge la oameni și de a aduce valoare într-un text 160 de caractere sau mai puțin.

Deși ar trebui să obțineți cu siguranță permisiunea mai întâi, de exemplu, sub formă de a-i face pe clienți să trimită un anumit cuvânt către un număr de telefon, există mai mulți furnizori care oferă marketing text la scară largă.

Iată câteva exemple despre cum puteți utiliza marketingul mesajelor text:

pizza

Ofertele speciale, cupoanele și reducerile sunt o modalitate excelentă pentru restaurante de a atrage clienți suplimentari și de a transforma clienții ocazionali, în clienți obișnuiți.

Utilizarea mementourilor text ca serviciu pentru clienți poate, de asemenea, să vă îmbunătățească marketingul mobil, acestea avertizează clienții în legătură cu anumite promoții sau reduceri, fiind mult mai ușor pentru ei să vă acceseze conținutul.

Deoarece 98% din toate mesajele text sunt deschise și 90% dintre acestea sunt deschise în termen de 3 minute de la sosire, mesajele text sunt, de asemenea, o oportunitate excelentă de a promova un giveaway (cadou) pe care îl faceți.

Folosind un instrument, cum ar fi Heyo, puteți crea cu ușurință un cadou care este optimizat pentru mobil și funcționează bine pe Facebook și pe alte platforme de socializare, cum ar fi acesta:

countdown

Concluzie

După cum puteți vedea, internetul nu este, de departe, singurul loc în care comercianții pot avea succes, în ziua de astăzi.

Desigur, nimeni nu-și poate permite să rateze oportunitățile internetului și, în cele din urmă, fiecare agent de marketing va trebui să stăpânească marketingul online.

Dar, folosirea câtorva dintre aceste tactici de marketing offline vă poate ajuta să vă diversificați numărul de clienți potențiali dincolo de social media, marketing de conținut și altele asemenea.

Sper că acest ghid ți-a mărit puțin viziunea și ți-a arătat că marketingul digital este mai mult decât reclame pe Facebook sau pe alte rețele sociale.

Vei folosi aceste tactici în afacerea ta?

Întrebări frecvente

  • Ce este marketingul digital?

Pe scurt, marketing-ul digital reprezinta promovarea afacerii/ produselor / serviciilor prin intermendiul internetului.

  • Care este viitorul marketingului digital?

Lumea offline și cea online se vor uni mai mult decât o fac deja. Dispozitivele tradiționale precum frigiderele, cuptoarele și chiar panourile publicitare vor fi toate modernizate pentru a beneficia de suport digital.

  • De ce contează marketingul digital?

Google și Facebook generează mai multe venituri decât orice altă companie media tradițională, deoarece controlează mai multe persoane. Acesta este motivul pentru care marketingul digital contează, acolo este atenția tuturor distribuită.

  • Ce canale alcătuiesc marketingul digital?

Canalele care alcătuiesc marketingul digital sunt motoarele de căutare, social media, blog-urile, reclamele online, marketingul afiliat, e-mailuri și aplicațiile mobile etc.

  • Care este diferența dintre marketingul online și cel offline?

Marketingul online se bazează pe clienții potențiali care au acces la internet. Marketingul offline folosește alte moduri de a ajunge la clienții fără acces la internet, de exemplu prin intermediul presei, prin scrisori personalizate, printr-un afiş, panou, flyer, broşuri etc.