Multe persoane sunt reticente cu privire la abordarea acestui tip de marketing “în rețea” (Network Marketing), cunoscut și sub numele de marketing pe mai multe niveluri (MLM), din cauza tuturor miturilor și a confuziei cu privire la acest tip de afacere.

Dar ce este, mai exact, marketingul în rețea?

Definiție

Marketingul în rețea este pur și simplu o practică de afaceri, în care o companie își recompensează distribuitorii pentru fiecare persoană pe care o aduc în acea afacere. Acea recompensă se bazează, de obicei, pe numărul de distribuitori sau reprezentanți aduși în afacere. Cu cât un distribuitor recrutează mai mulți distribuitori, cu atât este mai mare compensația.

Există foarte multe de spus, în ceea ce privește Network Marketing, dar să începem cu începutul: Ce este Marketingul de rețea și MLM (Multi-Level Marketing)?

Industria MLM este destul de mare.

Acesta poate fi clasificat ca o companie de vânzări directe, o companie de vânzări indirecte sau o companie de marketing pe mai multe niveluri (altfel spus, are propriile sale site-uri de membru). Un lucru este clar: aceste companii împărtășesc un singur obiectiv de bază: De a ajuta oamenii să facă bani. Acest obiectiv comun a produs unele dintre cele mai de succes companii de MLM din lume.

Structura unui model de afaceri de marketing în rețea este destul de simplă. La nivelurile superioare ale modelului de afaceri se află reprezentanții independenți sau simplu spus, reprezentanții. Reprezentanții independenți câștigă bani aducând noi distribuitori de care poate beneficia afacerea respectivă. Reputațiile determină succesul sau eșecul fiecărui reprezentant.

Cum se formează structura unui model de afaceri de marketing în rețea? Aceasta poate fi gândită ca o piramidă. În partea de sus se află distribuitorii de top, în mijloc sunt distribuitorii de nivel mediu, iar mai jos sunt distribuitorii de nivel inferior. Într-o piramidă, un distribuitor poate câștiga mai mult decât altul prin simpla promovare la un nivel mai mare din piramidă.

Acum, când oamenii se gândesc la modul în care lucrurile se petrec în industria de marketing în rețea, se gândesc adesea la o companie de vânzări cu mii de distribuitori, liderul aflat în top câștigând sume uriașe.

Cu toate acestea, acest tip de model de afaceri nu este chiar ideal. De fapt, realitatea a ceea ce este marketingul în rețea este mult diferită de imaginea pe care oamenii o au despre aceasta.

În timp ce o companie de marketing în rețea folosește o serie de tactici diverse de vânzare directă, accentul este pus pe construirea de reprezentanți independenți foarte buni, care să aducă în afaceri oameni interesați și gata să cumpere de la ei.

Este mult mai important să ai un număr de reprezentanți mai mic, dar foarte buni și eficienți, decât să ai cât mai mulți reprezentanți, dar care sa nu îți aducă niciun beneficiu afacerii tale. Asta este valabil în orice tip de afacere sau domeniu.

De asemenea, un model de afaceri bazat pe construirea de reprezentanți independenți eficienți este mult mai fezabil decât unul bazat pe urmărirea clienților și concentrați în principal pe vânzarea către ei. Asta nu înseamnă că nu trebuie să cercetați mediul în care vă aflați, aveți nevoie să știți cărui tip de clienți vă adresați, însă nu trebuie ca acesta să fie scopul dvs. principal în acest proces de Network Marketing.

Prin urmare, în loc să vedem marketingul în rețea ca pe ceva care se referă la angajarea unui număr de reprezentanți de vânzări directe pentru a construi o linie descendentă, este important să-l privim ca o modalitate de a dezvolta reprezentanții existenți care sunt eficienți și independenți și care au potențialul de a se dezvolta și în alte zone.

Modelele de afaceri de bază ale Network Marketingului

Care sunt principalele modele de afaceri ale Marketingului în rețea? Răspunsul la această întrebare poate varia, întrucât unii răspund mai bine la conceptul de Network Marketing ca sistem, în timp ce alții cred că este cel mai bine descris ca un set de tactici și strategii organizaționale.

Modelul de afaceri de marketing în rețea este, în esență, format din promotor, retailer și client. Pe scurt, promoterul acționează ca un intermediar și reunește cele trei componente principale ale modelului de afaceri.

Acest lucru se realizează printr-un proces obișnuit de vânzare sau de generare de clienți potențiali. Retailerul acționează ca agent și funcționează ca o punte de legătură între client și promoter.

Acestea sunt principalele modele de afaceri, deși există alte elemente ale modelului care sunt importante pentru o campanie de marketing de succes.

De exemplu, compania în sine poate să nu fie afiliată. O adevărată companie de marketing pe mai multe niveluri (MLM) ar include aceasta ca parte integrantă a modelului de afaceri.

De asemenea, este important să ne dăm seama că afacerea are caracter ciclic, deci sistemul trebuie să fie și el ciclic. Prin urmare, modelele de afaceri de bază pot fi, de fapt, o subgrupă al modelului principal de afaceri MLM.

Unul dintre ingredientele cheie în Network Marketing este abilitatea de a atrage clienți siguri către o afacere. Generarea de clienți convinși este esența oricărei afaceri. Fără clienți potențiali calificați, nicio afacere nu poate supraviețui.

De aceea, industria de Marketing în rețea este una cu costuri reduse, cu o corelație directă cu profitabilitatea companiei. Nu există nicio afacere care să fi reușit să atingă nivelurile de profitabilitate atinse de Network Marketing.

Un model comun pentru marketingul în rețea este cel al componentei de generare a clienților. Există companii care preferă această metodă de a avea reprezentanți/agenți de vânzări care să le promoveze produsele sau serviciile. Acest lucru este eficient, atunci când dorești să lansezi un produs sau un serviciu nou pe piață și ai nevoie de cineva profesionist și cu multă experiență în vânzarea produselor pentru a te ajuta să îl promovezi.

A doua componentă este vânzarea efectivă a produselor. Acest lucru se poate face prin vânzări directe sau indirect prin utilizarea unui distribuitor.

În funcție de tipul de produs, compania va avea două opțiuni diferite din care să aleagă. Opțiunea de vânzare directă este locul în care compania își folosește propriile produse pentru a genera vânzări. Metoda indirectă este locul în care compania recrutează membri în rețeaua lor și apoi oferă produsele companiei acelor membri. Ambele metode sunt metode puternice de generare a vânzărilor.

Istoria Network Marketingului

În ultimii ani, dezvoltarea și popularitatea marketingului în rețea a crescut dramatic.

De fapt, la momentul actual, este una dintre cele mai populare metode de afaceri care intră în economia actuală. Din păcate, această popularitate a creat, de asemenea, o foarte mare confuzie cu privire la această industrie și care este definiția exactă a acesteia.

Network Marketing nu este un concept nou, dar modul în care a fost popularizat în ultimii ani s-a dezvoltat destul de recent.

Înainte, specialiștii în Marketing își construiau, în general, companiile pe baza publicității din „din vorbă în vorbă”. În acest proces, antreprenorii solicitau clienți potențiali de afaceri prin scrisori, telegrame și apeluri telefonice. Specialiștii în marketing din rețea mențineau, de asemenea, un contact regulat cu clienții, trimițând materiale informaționale tipărite sau distribuind pliante care descriau produsele și serviciile lor.

Marketingul în rețea diferă de marketingul convențional în mai multe moduri. În primul rând, specialiștii în Network Marketing sunt mult mai tineri decât profesioniștii obișnuiți.

În plus, acesta se bazează pe principiul conform căruia, cheia pentru obținerea succesului pe scară largă este de a construi o listă concretă, mai degrabă decât o listă mare de clienți fideli. Astfel, marketingul în rețea nu presupune, de obicei, un inventar sau organizarea, în mod regulat, a evenimentelor cu scopul de a vinde produse. În schimb, se bazează pe marketingul “din vorbă în vorbă” și recomandările clienților pentru a-și dezvolta afacerile.

Totodată, acest aspect poate rezulta și în diferite provocări pentru agenții de marketing.

Marketerii tradiționali conduc de obicei afaceri de succes, bazate pe reputație și recunoaștere a mărcii.

Marketerii de rețea depind de recomndările clienților și de expunerea limitată a mass-media. Drept urmare, comercianții de rețea se confruntă de obicei cu o provocare dificilă în stabilirea unui flux de venituri consistent și constant.

Totuși, cum este istoria marketingului în rețea relevantă pentru vremurile contemporane? Cu un număr limitat de piețe vizate, specialiștii în marketing din rețea trebuie să se bazeze pe diferite forme de marketing virale sau populare pentru a-și promova afacerile.

Marketingul în rețea a fost popularizat prin apariția internetului. La sfârșitul anilor 1980, schimbările tehnologice au afectat modul în care a fost realizat marketingul. De exemplu, e-mailul a devenit cea mai comună formă de strategie de marketing. Site-urile de socializare precum Facebook și Twitter sunt acum văzute ca activitate implicită a tuturor.

Pe măsură ce această tendință continuă să crească, crește și nevoia de profesioniști în marketing care au experiență în utilizarea acestor instrumente. Există, de asemenea, diferite forme de marketing digital pe care le puteți utiliza pentru a vă promova afacerea de marketing în rețea. Acestea includ optimizarea site-urilor, marketingul video și marketingul pe rețelele sociale.

Apariția rețelelor sociale și a mass-mediei a însemnat că, strategiile de marketing s-au întors puțin la strategiile de rețea tradiționale.

Marketingul în rețea este o opțiune excelentă de afaceri pentru persoanele care doresc să obțină online un venit pe termen lung, să construiască relații pe termen lung cu oamenii și să ajute alte persoane să câștige bani online.

Rolul distribuției, prețurilor și vânzării cu amănuntul în marketingul în rețea

În marketingul de rețea, termenul „distribuție” poate însemna câteva lucruri diferite. Cu toate acestea, în acest sens, reprezintă distribuția produselor de la A la B. Produsele sunt vândute în unități și fiecare unitate este marcată cu un preț special.

Dacă un distribuitor are o mulțime de stocuri de produse pe care vrea să le vândă rapid, va pune prețul produsului foarte scăzut. Dacă un distribuitor are o mulțime de inventar, dar nu are clienți, el își poate marca produsul mai ridicat, pentru a obține o rentabilitate mai bună a investiției.

Pentru a înțelege cum funcționează prețurile de distribuție și vânzarea cu amănuntul în marketingul în rețea, este important să înțelegem mai întâi de ce este utilizat. Majoritatea distribuitorilor în marketingul de rețea lucrează la vânzări „pro bono”. Asta înseamnă că, aceștia câștigă bani, pur și simplu, datorită faptului că se află în situația de a face acest lucru.

Aceștia lucrează adesea ore foarte lungi și sunt plătiți doar la comision, deci cu cât vând mai mult, cu atât câștigă mai mulți bani.

În calitate de distribuitor, aveți responsabilitatea exclusivă de a vă asigura că produsul dvs. ajunge la punctul de vânzare cu amănuntul. Punctul dvs. de vânzare cu amănuntul trebuie să aibă un flux consistent de clienți. Când produsul dvs. nu ajunge la punctul de vânzare cu amănuntul, atunci vă puteți pierde venitul potențial.

Acum, există multe modalități prin care produsul dvs. poate ajunge la punctul de vânzare cu amănuntul.

În primul rând, vă puteți închiria spațiul de vânzare cu amănuntul. Cu toate acestea, este posibil ca această metodă să fie o pierdere de timp și bani. De obicei, cu cât chiria dvs. este mai ieftină, cu atât veți vedea mai puțin profit.

De asemenea, puteți alege să mergeți pe piața liberă. Astfel, veți putea stabili propriul preț pentru produsul dvs.

Bineînțeles, dacă produsul dvs. se vinde bine, nu va trebui să vă faceți griji cu privire la costurile de distribuție sau la faptul că punctul dvs. de vânzare cu amănuntul devine neprofitabil.

Cu toate acestea, trebuie să vă dați seama că, există mii de comercianți cu amănuntul care trebuie să își mențină prețurile cât mai scăzute.

Una dintre cele mai bune modalități de a realiza profit, este prin utilizarea reducerilor sau a unui discount. Dacă oferiți o reducere clienților dvs., indiferent de cât trebuie să plătească pentru produsul dvs., veți câștiga bani.

Chiar dacă produsul dvs. are un preț mai mare, dacă le oferiți o reducere, vor cumpăra cu siguranță de la dvs.

O altă modalitate de a vă crește profitul este prin punerea produsului la promoție. Dacă aveți propriul punct de vânzare cu amănuntul, puteți organiza un eveniment special sau o vânzare pentru a vă promova produsul oamenilor.

Desigur, va trebui să setați prețul cu amănuntul la acest preț de promoție. Însă, nu trebuie să vă faceți griji, veți realiza profit, indiferent de valoarea reducerii sau a promoției, deoarece cât mai mulți oameni vor dori să cumpere de la dvs.

Importanța conținutului promoțional și canalelor promoționale în Network Marketing

Marketingul prin intermediul mijloacelor promoționale și al conținutului promoțional este din ce în ce mai important, deoarece evoluția marketingului în rețea crește din ce în ce mai mult. Totodată, lumea marketingului în rețea devine din ce în ce mai complicată și competitivă.

Pe măsură ce lumea afacerilor de marketing în rețea devine mai complicată, la fel și importanța marketingului prin intermediul mijloacelor promoționale și al conținutului promoțional în marketingul în rețea crește.

Evoluția marketingului în rețea se întâmplă foarte rapid. Persoanele aflate în industrie evoluează continuu odată cu vremurile și cresc din toate punctele de vedere. Asta înseamnă că, pentru a avea succes în marketingul în rețea, trebuie să vă adaptați la vremurile în schimbare, la piață și la climatul actual de afaceri.

O modalitate prin care vă puteți adapta la climatul de afaceri în continuă schimbare este să vă asigurați că utilizați toate instrumentele de marketing în rețea de care aveți nevoie în eforturile dvs. de a vă dezvolta afacerea.

Unul dintre aceste instrumente este canalul promoțional. Mijloacele promoționale pot fi folosite din mai multe motive, dar cel mai frecvent motiv pentru utilizarea acestora este pentru promovarea afacerii dvs. de marketing în rețea. Mass-media promoțională este instrumentul care vă va promova numele în comunitate, atât online, cât și offline.

De asemenea, conținutul promoțional și marketingul merg mână în mână. Conținutul este energia de care are nevoie motorul de căutare al marketingului în rețea. Motoarele de căutare sunt locul în care mulți oameni caută produse și servicii de care au nevoie online. Acesta este motivul pentru care marketingul de conținut este atât de important în marketingul în rețea.

Conținutul scris și distribuit online va genera trafic către site-ul dvs., blog și alte platforme de marketing. Acesta este, de asemenea, o modalitate excelentă de a vă construi lista de e-mailuri, de a genera clienți potențiali și de a păstra legătura cu aceștia.

Tipurile de media promoționale care sunt cel mai des utilizate online sunt clipurile video și audio. Acest lucru se datorează faptului că, videoclipurile și clipurile audio sunt ceva la care mulți oameni se uită și ascultă cu plăcere.

Când vine vorba de a face bani, promovarea afacerii dvs. online, este la fel de importantă ca utilizarea metodelor offline. Nu există niciun motiv pentru care nu vă puteți promova afacerea utilizând atât conținut offline, cât și conținut online.. Scopul dvs. principal cu aceste metode de promovare este de a genera trafic de calitate către site-urile și blogurile dvs. Acesta este modul în care puteți genera clienți potențiali și puteți construi relații cu aceștia.

De asemenea, este important să știți cum să comercializați folosind mijloacele promoționale. Știind cum să utilizați aceste mijloace promoționale în avantajul dvs., vă va ajuta să vă construiți afacerea de marketing în rețea și să o extindeți.

Sfaturi pentru un Network Marketing eficient și de succes

  1. Analizați realitățile MLM-urilor

Pentru a vă feri de schemele piramidale și de escrocheriile MLM, înarmați-vă cu cunoștințe. Pentru început, este necesar să aflați despre industria vânzărilor directe în ansamblu, să cercetați cu atenție companiile MLM și apoi, să stabiliți dacă acestea se potrivesc cu nevoile și dorințele dvs. Adevărul este că, deși vă puteți îmbogăți în MLM, statisticile arată că mai puțin de unul din 100 de reprezentanți MLM au, de fapt, succes sau câștigă bani. Orice mare decizie necesită cunoaștere și acțiune.

  1. Găsiți o companie cu un produs pe care îl iubiți sau pe care l-ați folosi

Prea mulți oameni cad pradă hype-ului potențialelor venituri mari din MLM, încât nu acordă suficientă atenție la ceea ce compania vă cere să vindeți. Nu puteți vinde ceva sau împărtăși afacerea dvs., dacă nu vă mândriți cu adevărat cu ceea ce reprezentați. Realizați o cercetare MLM și colaborați cu o companie care are un produs pe care l-ați recomanda cu adevărat. Nu uitați să examinați planul de compensare al companiei înainte de a vă alătura și asigurați-vă că vă este favorabil.

  1. Fiți autentic și etic

Unul dintre motivele pentru care vânzarea directă are o reputație mai rea, este că mulți reprezentanți folosesc hype și, uneori, înșelăciune pentru a atrage noi recruți.

Companiile MLM legitime vor să fii sincer în relațiile cu clienții și potențialii dvs. recruți. Dacă iubești produsul respectiv, entuziasmul tău este suficient pentru a-l promova. Asigurați-vă, totuși, că nu sunteți excesiv în promovarea dvs. sau nu faceți exclamații exagerate sau false.

  1. Nu vă deranjați prietenii și familia

Nimic nu vă va enerva familia și vă va costa  pierderea prietenilor, mai mult decât să-i deranjați în mod constant în legătură cu afacerea dvs.

Nu este nimic în neregulă în a-i anunța în ce constă afacerea dvs., dar dacă aceștia nu prezintă un interes, nu insistați.

Multe companii vă sugerează să faceți o listă de 100 de persoane pe care le cunoașteți și, deși acest lucru nu este greșit, ar trebui să luați în considerare faptul că cei mai mulți MLMeri de succes, rămân cu foarte puțini oameni din lista lor originală de 100 de persoane în afacerea lor. Succesul în MLM vine din tratarea acestuia, ca orice altă afacere în care vă concentrați asupra oamenilor care își doresc sau au nevoie de ceea ce aveți de oferit.

Trebuie să știți că, nu este corect și indicat să deranjați, implorați sau culpabilizați orice persoană, în încercările dvs. de promovare, dar în special, familia și prietenii dvs., fiindcă veți avea doar de pierdut.

De aceea, este important să decideți care este piața țintă pentru produsele/serviciile dvs., precum și oportunitatea de afaceri.

  1. Selectați cele mai bune persoane cu care să colaborați

Există o mulțime de oportunități pe piață, dar alegerea uneia exclusive dintre acestea, este destul de dificil. Vă sugerăm ca, mai întâi, să efectuați cercetări complete ale companiei cu care doriți să colaborați. Așadar, puteți lua în considerare următoarele puncte: Câți ani are compania? Care sunt produsele/serviciile oferite de companie? Cum se realizează distribuirea plăților? Este important să cunoașteți aceste aspecte, pentru a lua o decizie generală.

  1. Învățați de la mentorii/liderii dvs.

Odată ce ați aflat că, respectiva companie este în regulă și v-ați putea gândi să colaborați, ar trebui să învățați cât mai mult din stilul lor de lucru. Datorită structurii MLM, este în interesul lor să aveți succes în acest proces. În plus, aceștia au realizat ceva pentru a putea urca cât mai sus pe „scara” piramidei, deci, este de datoria ta să îi asculți cu atenție. Dacă aveți răbdare să învățați și să urmați calea lor, „scara” succesului devine mult mai ușor de urcat.

  1. Evaluați detaliat produsul

Când începeți să comercializați pentru o anumită afacere, produsele pe care le veți vinde sunt cele mai importante. Chiar de la materialul folosit pentru fabricarea produselor, până la modul în care acestea vor fi utile în viața noastră de zi cu zi; ar trebui să studiați și să răspundeți la toate întrebările posibile care vă vor fi utile atunci când comercializați și promovați produsul.

„De ce ar trebui să folosesc acest produs?” este cea mai bună întrebare cu care puteți începe. Aflați care sunt problemele din viața clienților dvs. și vindeți soluția pe care produsul dvs. le va oferi.

Marketingul în rețea este un domeniu excelent, cu oportunități nesfârșite. Mulți oameni își încearcă norocul în această afacere, dar foarte puțini dintre ei au succes. Depinde în totalitate de modul în care îți modelezi calea afacerii pentru a fi un marketer de rețea de succes.

  1. Promovați-vă produsul/Planul de afaceri în fiecare zi

Venitul dvs., din Network Marketing legitim, provine din vânzările de produse sau servicii (fie prin dvs., fie prin recruții dvs.).

În plus, clienții care vă iubesc produsele sau serviciile, pot fi ușor transformați în noi „reprezentanți de vânzări”, în mod indirect.

La fel ca orice altă afacere (de acasă sau altfel), promovarea produsului sau serviciului dvs. poate aduce beneficii pieței dvs. țintă și este cheia generării de noi clienți și recruți.

Unele modalități prin care puteți face asta, includ distribuirea unui eșantion/mostre de produs, găzduirea unei petreceri de lansare de produs sau lansarea unui site web sau a unui cont de socializare.

  1. Sponsorizați, nu recrutați

Unul dintre beneficiile MLM este capacitatea de a crea noi reprezentanți și de a profita de vânzările pe care le realizează în afacerea lor. În timp ce unii consideră acest lucru ca „folosindu-i” pe alții, realitatea este că ești recompensat pentru că îi ajuți pe ceilalți să aibă succes. Dar pentru ca aceștia să reușească, este necesar ca tu să îți vezi rolul de lider și antrenor, ci nu acela de a acumula cât mai mulți recruți posibil. Apoi, accentul este pus pe succesul celor pe care îi ajutați în afaceri, nu pe dvs.

  1. Ascultați-vă clienții și vindeți-le soluția

Multe companii oferă texte gata pregătite, care să vă ajute să vindeți produsul sau serviciul. Deși acestea vă pot fi utile pentru a afla informații despre produsul dvs. și pentru a face față întrebărilor, vânzările ar trebuie să reprezinte, în principal, o soluție la ceea ce are nevoie un client. Ascultându-le nevoile, vă puteți adapta tonul astfel încât să fiți soluția la problema lor.

  1. Aflați cum să comercializați

Marketerii respectă, adesea, regula de 1 metru (toată lumea aflată la 1 metru de dvs. este un potențial client) și alte tactici tradiționale de marketing.

Dar vânzările directe sunt ca orice altă afacere. Poate și ar trebui comercializate într-o varietate de moduri, care iau în considerare piața dvs. țintă, de ce are nevoie, cum o puteți ajuta și unde poate fi găsită. În acest scop, puteți utiliza o varietate de instrumente de marketing, inclusiv un site web, e-mail și rețele sociale pentru a crește vânzările de produse și interesul pentru afacerea dvs.

  1. Distingeți-vă de alți distribuitori

Una dintre provocările MLM o reprezintă perspectivele convingătoare de a cumpăra sau de a vi se alătura, spre deosebire de ceilalți reprezentanți din zona dvs. sau pe care îi cunosc online. Vindeți aceleași lucruri ca și alte mii, ceea ce înseamnă că, potențialii dvs. clienți au de ales. Trebuie să faceți ceva care vă face unic, în comparație cu toți ceilalți. Oferiți oamenilor un motiv pentru a vă alege în locul altor reprezentanți. Puteți, de exemplu, include servicii mai personalizate, lansarea unui program de recompense sau ceva care vă oferă o valoare mai mare.

  1. Elaborați un sistem de urmărire (tracking)

Deși nu doriți să deranjați oamenii, în multe cazuri, cu o urmărire bună, puteți finaliza vânzarea sau recrutarea dorită, la un moment dat.

Dacă cineva îți spune că nu, dar a existat ceva în dialog care a sugerat că ar putea fi interesat pe viitor, întreabă dacă îi poți pune pe lista ta de e-mail sau dacă poți suna în șase luni pentru a verifica dacă sunt interesați. Mulți îți vor da adresa de e-mail sau numărul de telefon, doar pentru a fi drăguți. Însă, merită să încercați, poate veți reuși să îi convingeți, în cele din urmă.

  1. Stabiliți de ce ați ales să faceți asta

Este foarte important. Aceasta este forța dvs. principală, motivul dvs. „de ce” ați decis să faceți această acțiune și să deveniți un comerciant de rețea.

Poate fi libertatea familială, financiară sau chiar libertatea de timp. Asigurați-vă că este un motiv puternic și notați-l într-un loc, din care să îl puteți vedea în acele zile în care lucrurile nu stau foarte bine.

  1. Nu renunțați

Singurul mod în care puteți eșua vreodată în marketingul în rețea este renunțarea. Acest lucru ar putea suna a clișeu, dar este adevărat. Profesioniștii de Network Marketing de astăzi, la un moment dat sau altul, au avut gânduri să renunțe, dar nu au făcut-o, și de aceea sunt acolo unde sunt acum, având succesul dorit și câștigând sumele bine-meritate!

Marketingul în rețea necesită timp, dar dacă vă doriți cu adevărat să aveți succes și sunteți consecvent, rezultatele vor urma imediat!

 

Întrebări frecvente

  • Ce este Network Marketingul?

Network Marketingul sau Marketingul în rețea reprezintă metoda de afaceri prin care promovarea și comercializarea produselor/serviciilor se realizează în mod direct sau printr-o rețea de reprezentanți direcți. Acesta poate fi o oportunitate de afaceri pentru cei cu timp limitat sau oamenilor cărora le-ar plăcea să trăiască cu normă întreagă la un nivel part-time.

  • Ce semnifică MLM?

MLM (Multi-Level Marketing) sau Marketingul pe mai multe niveluri reprezintă acea practică de afaceri care se bazează pe sistemele de vânzări tip piramidale (pe mai multe niveluri), astfel comercializarea și promovarea produselor/serviciilor se realizează în mod direct sau prin intermediul recruților. Acesta este cunoscut și sub denumirea de Network Marketing.

  • În ce constă planul de afaceri al marketingului în rețea?

Planul de afaceri al marketingului în rețea poate fi privit ca o piramidă în vârful căreia se află distribuitorii/reprezentanții, mai jos sunt distribuitorii de nivel mediu și mai jos se află cei de nivel scăzut. O altă modalitate de a privi acest plan, este cea în care sunt prezentate 3 componente foarte importante: retailer, promoter, client. Astfel, promoterul acționează ca un intermediar și reunește cele trei componente, iar retailerul, care este reprezentat ca un agent, acționează ca o punte de legătură între client și promoter.