Nimeni nu este perfect și oricine poate face greșeli.

Însă, este important să nu le repetăm și să putem învăța din ele.

În marketing, este și mai ușor să facem aceste greșeli sau erori.

Așadar, iată cele mai importante reguli pe care trebuie să le respectați:

Cuprins ascunde

Încercați să nu fiți mereu primul

Pare fără sens, să vă sfătuim să nu fiți primul, însă, în prezent, apar atât de multe canale de marketing noi, încât este mai bine să nu vă grăbiți să le încercați pe toate. Mai ales când aceste canale sunt noi și netestate. Cel mai probabil, vă veți pierde timpul decât să găsiți soluția perfectă.

În același timp, nici nu vrei să fii ultimul. Cheia este să așteptați puțin, cât este nevoie, pentru a testa piața. Odată ce un canal se dovedește a fi sigur, atunci puteți încerca și dvs. să vedeți dacă îl puteți folosi pentru afacerea ta.

Profitați de acestea, cât durează

Fiecare canal care funcționează, într-un final, nu va mai merge la fel. Majoritatea rămân la fel și în vogă, unele își pierd din acea popularitate, iar altele pur și simplu nu funcționează la fel de bine.

De exemplu, Facebook a crescut prin trimiterea de e-mailuri de invitație către toată lumea din agenda dvs. de e-mail. Asta, pur și simplu, nu mai funcționează, la momentul actual.

Când găsiți un canal care funcționează uimitor de bine, profitați și bucurați-vă, cât durează. Odată cu trecerea timpului, veți dori să continuați să-l utilizați, dar, în mod natural, va trebui să reduceți ritmul, pentru a-l menține în cel mai bun stadiu.

Vânzările și marketingul ar trebui să fie gestionate de o singură persoană

Pentru a crește cu adevărat, trebuie să înțelegeți întreaga imagine. De la modul în care cineva ajunge pe site-ul dvs., la ceea ce caută, la modul de a vinde, a revinde și a păstra un client.

Trebuie să vă gândiți la întregul ciclu prin care trece un client.

Din acest motiv, o companie are nevoie în cele din urmă de un director de venituri (în special în lumea B2B). Un CRO este cineva care se ocupă atât de vânzări, cât și de marketing. Departamentele pot rula separat, dar au nevoie de un șef care să-i conducă.

Când ambele departamente nu se raportează la un singur șef, există de obicei o eroare. Acest lucru va face ca ratele de conversie clienților să fie mai mici.

Trebuie să gândiți pe termen lung

Știți foarte bine că, este necesar să vă faceți un plan de rentabilitate a investiției, dar este important să gândiți acest plan pe termen lung.

Mai exact, dacă doriți să învingeți concurența, trebuie să aveți o perspectivă de peste 3 ani. Acest lucru va deschide mai multe canale de marketing pe care concurența dvs. nu le poate privi din cauza investitorilor și a presiunii externe.

Cu marketingul dvs., nu înseamnă că trebuie să pierdeți bani timp de 3 sau mai mulți ani pentru a vă învinge concurența. Înseamnă că trebuie doar să deveniți creativ.

A face acest tip de lucruri necesită răbdare, deoarece poate dura ani de zile pentru ca ideile creative să se realizeze, dar va merita.

Nu vă bazați niciodată pe un singur canal

Canalele bune nu rămân pentru totdeauna la fel de popularizate și de succes și este prea riscant dacă marketingul dvs. se bazează exclusiv pe un canal.

Dacă acesta dispare sau nu mai funcționează pentru afacerea dvs., vă va distruge. Nu puteți controla algoritmi și nu puteți prevedea întotdeauna costurile. Concentrați-vă pe o abordare care poate funcționa pe mai multe canale.

Cu alte cuvinte, nu puteți face doar marketing SEO sau social media. În cele din urmă, trebuie să încercați să utilizați toate canalele majore de marketing.

Marketingul va avea costuri mai mari în timp

Este rar ca marketingul să devină mai ieftin. Nu poți controla acest lucru. Dacă vreți să vă concentrați pe marketing, trebuie să aveți în vedere, în special, optimizarea conversiilor. Este singura modalitate de a vă menține în joc pe măsură ce costurile cresc.

Încercați să efectuați cel puțin un test de verificare o dată pe lună și folosiți atât date cantitative, cât și calitative pentru a lua decizii.

Încercați să oferiți un mesaj concret și precis

Indiferent cât de eficiente sunt abilitățile dvs. de generare a traficului, nu vă vor ajuta cu nimic, dacă oamenii nu înțeleg de ce ar trebui să cumpere de la dvs. în fața concurenței.

Un exemplu excelent în acest sens este Airbnb. Ei sunt în fața companiei Home Away și valorează de aproximativ zece ori mai mult.

Amândouă companii au un produs similar și amândouă au executat bine. Airbnb a ieșit mult mai târziu, dar a știut cum să își execute mesajele.

Petreceți timp creând și perfecționând mesaje potrivite. De obicei, mesajul perfect necesită crearea unei povești și înțelegerea clienților.

Poate că va trebui să vă întrebați clienții sau să discutați cu ei prin telefon, dar, în cele din urmă, puteți veni cu mesajul potrivit folosind date calitative. Și după ce ați aflat care sunt mesajele potrivite, retestați piața în fiecare an, deoarece condițiile acesteia se pot schimba, ceea ce vă va afecta calitatea mesajelor.

Numerele nu mint niciodată

Opiniile nu contează!

Marketingul ar trebui să fie întotdeauna o abordare bazată pe date. Urmați numerele și continuați să le verificați, deoarece lucrurile se pot schimba în timp. Ceea ce funcționează acum ar putea să nu funcționeze în viitor din cauza unor factori externi pe care nu îi puteți controla.

De exemplu, dacă utilizatorii dvs. susțin că urăsc ferestrele de intenție de ieșire, dar datele arată că o fereastră de ieșire crește venitul lunar cu 10%, atunci utilizați în continuare fereastra de ieșire.

Persoanele din cadrul organizației poate nu vor fi de acord cu dvs., dar atâta timp cât nu faceți nimic lipsit de etică, urmați datele.

Este necesar să vă creați un brand

Fie că este una corporativă sau personală, oamenii se conectează mai mult cu mărcile. De la Nivea la Nike, oamenii preferă mărcile. Construind un brand, construiți, de fapt, longevitate cu marketingul dvs.

Indiferent cât de mică sau mare este compania dvs., ar trebui să lucrați continuu la îmbunătățirea brandului.

Când oamenii doresc să cumpere pantofi sport, ei nu efectuează întotdeauna căutări pe Google. În schimb, ei se gândesc imediat la „Nike” sau „Adidas”. Dacă oamenii își doresc fast-food, apelează mereu la McDonalds sau KFC.

Protejați-vă întotdeauna marca

Veți avea oportunități de a genera vânzări rapide sau trafic, dar la sacrificiul imaginii dvs. de marcă. Încercați să nu ajungeți în această situație sau să nu faceți asta.

Este mai bine să aveți mai puțin trafic și vânzări pe termen scurt decât să stricați imaginea pe termen lung. Dacă vă sacrificați marca, veți descoperi că va fi greu de recuperat și vă va costa mult mai mult.

Nu folosiți calea mai ușoară

De fiecare dată când cineva prezintă o scurtătură pentru rețelele sociale sau SEO, evitați-o. De cele mai multe ori, acestea nu vor dura mult și v-ar putea aduce mai multe probleme.

Este mai bine să fiți în siguranță și să gândiți pe termen lung.

Nu comercializați produse proaste

Aducerea pe piață a unui produs, serviciu sau site de proastă calitate sau neplăcut, pur și simplu nu va funcționa.

Având în vedere că, întreaga rețea Web fiind foarte competitivă și de altfel, este mai ușor să creați un site online, trebuie să vă asigurați că aveți un produs sau un serviciu incredibil.

Este de 10 ori mai ușor să comercializezi ceva ce va fi plăcut de oameni decât să promovați ceva de care oamenilor nu le va păsa.

Indiferent cât de bun ești în domeniul de marketing, nu este ușor să comercializezi ceva ce oamenii nu își doresc.

Nu respectați întotdeauna regulile convenționale de marketing

A face ceea ce fac ceilalți nu va funcționa mereu sau pe termen lung. A face contrariul funcționează de obicei mult mai bine.

Poate părea riscant să mergeți împotriva mulțimii, dar este una dintre cele mai bune modalități de a crește atunci când te afli într-o piață saturată.

Este normal să fiți speriați sau să vă fie frică de provocări

Dacă te bucuri de tot ceea ce faci atunci când vine vorba de marketing, ceva nu este în regulă. Trebuie să vă speriați și să treceți printr-un amestec de emoții de fiecare dată când lansați o nouă campanie de marketing.

Dacă nu ești, atunci nu îți depășești limitele.

Așa că nu vă speriați de noi provocări. Cu cât riscul este mai mare, cu atât recompensa va fi mai mare.

Cei care depășesc limitele tind să aibă o recompensă mai mare, decât cei care nu îndrăznesc să încerce.

Alegeți influencerii potriviți pentru echipa dvs.

Oamenii au tendința de a avea o legătură mai profundă cu persoanele fizice față de mărcile corporative. Căutați creatorii de conținut porriviți mai devreme, deoarece aceștia vă vor ajuta să atrageți clienții mai repede.

Asigurați-vă că influencerii dvs. sunt legați de afacerea dvs., altfel nu va funcționa și va fi doar o pierdere de timp și bani.

De exemplu, dacă vindeți produse legate de modă și haine, influencerii de pe Instagram care au canale populare de modă, vor contribui la creșterea vânzărilor.

Videoclipurile reprezintă viitorul

Oamenii vor dori să se conecteze cu dvs. și compania dvs.

Regula cea mai importantă în acest sens, este să integrați videoclipuri în cadrul strategiei dvs. de marketing.

Când creați videoclipuri, nu le puneți doar pe site-ul dvs.

Puneți aceleași videoclipuri peste tot. De la rețelele sociale până la colaborarea cu alte site-uri web, pentru a vă partaja videoclipurile pe site-ul lor, încercați să vă extindeți aria de distribuire.

Videoclipurile tind să fie mai eficiente decât anunțurile bazate pe text. Chiar dacă sunt mai scumpe de rulat, veți obține rezultate mult mai mari.

Acceptați că nu le puteți cunoaște pe toate

Marketingul se schimbă întotdeauna. Indiferent cât de bine dețineți sau cât de bun sunteți cu o anumită tactică, nu încetați niciodată să învățați mai multe.

A avea atitudinea că le știți pe toate, vă va aduce doar eșecuri.

Trebuie să aveți o minte deschisă și să fiți dispuși să învățați de la oricine, chiar și de la noii veniți pe piață, cu puțină sau deloc experiență, deoarece aceștia aduc întotdeauna perspective noi.

Testați continuu ceea ce funcționează pentru dvs.

Din cauza factorilor externi pe care nu îi puteți controla, lucrurile se pot schimba oricând.

Încercați și testați întotdeauna, la fiecare câteva luni, metodele ce au funcționat în trecut pentru a vă asigura că v-ar putea ajuta în continuare.

Când nu retestați aceste tehnici, veți constata că ratele de conversie vor scădea în timp fără să cunoșteți, de fapt, cauza.

Majoritatea oamenilor nu citesc întregul mesaj

Dacă scrieți o capodoperă, așteptați-vă ca majoritatea oamenilor să nu o citească. Asigurați-vă că aveți un conținut și pagini de destinație de marketing ușor de parcurs. Fără această noțiune, veți pierde o mare parte din vânzări.

Lucruri precum design-ul, spațierea, culorile și tipografia afectează toate lizibilitatea și cât de ușor este de a parcurge un conținut.

Întradevăr, mesajul pe care doriți să-l transmiteți este foarte important, dar dacă nimeni nu îl va citi, atunci nu veți genera vânzări.

Titlurile sunt mai importante decât conținutul

7 din 10 persoane îți vor citi titlul, în timp ce doar 3 vor face click și vor citi conținutul tău. Petreceți atât timp cât este nevoie, pentru a crea un titlu. De fapt, petreceți la fel de mult timp pentru crearea unui titlu, precum petreceți pentru conținutul în sine.

Dacă aveți un conținut uimitor și un titlu teribil, în final, nu va fi citit.

Testați cât mai multe variante de titluri, deoarece acest lucru vă va ajuta să veniți cu o versiune câștigătoare.

Extindeți-vă la nivel internațional după ce ați aflat care este piața dvs. principală

Limba engleză este întotdeauna competitivă. Dar piețe precum Asia și America Latină nu au concurență atât de mare, iar oamenii din aceste regiuni sunt dispuși să cheltuiască mai mulți bani.

Traduceți site-ul, conținutul, produsul și serviciul dvs. cât mai repede posibil (menținând în același timp calitatea acestora, desigur!). Astfel, vor apărea mai multe oportunități de marketing și un flux continuu de venituri.

Atunci când alegeți piețe noi, nu vă uitați doar la PIB și la populație. Dacă o regiune are un PIB ușor mai mic, dar o populație mai mare, luați în considerare mai întâi urmarea celei cu o populație mai mare.

Fiți dispus să o luați de la capăt în fiecare an

Nu vă așteptați să creșteți doar dublând ceea ce a funcționat în trecut, deoarece acest lucru rareori funcționează.

Având mentalitatea că trebuie să o luați de la capăt și să refaceți toate inițiativele de marketing în fiecare an, veți crește mai repede, deoarece veți fi receptivi la schimbări.

Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să ignorați ceea ce a funcționat pentru dvs. în ultimele 12 luni, înseamnă că trebuie să continuați să faceți acest lucru și să vă regândiți și să reîncercați noi tactici.

Ideile bune sunt inutile, dacă nu aveți echipa potrivită

Veți avea zeci de idei pe care doriți să le testați, dar dacă nu aveți oameni care să se ocupe de ele, nu vor da roade niciodată.

Dacă vreți să creșteți cât mai repede, aveți nevoie de oameni care să preia conducerea și să conducă fiecare dintre inițiativele dvs. de marketing. Acest lucru vă va permite, de asemenea, să reglați fin fiecare canal și să profitați la maxim de ele.

De asemenea, orice idee bună nu va avea niciun impact asupra oamenilor, dacă nu angajați un agent de marketing bun, care să știe cum să o prelucreze.

Este important să angajați persoana potrivită, fiindcă doar așa veți reuși să vă scoateți în evidență ideile pe care le aveți.

Așa că, acordați timp căutării persoanei sau echipei potrivite, fiindcă va merita, în cazul în care doriți să excelați în domeniul în care activați.

Nu angajați oameni fără experiență dacă doriți să creșteți rapid

Nu este nimic în neregulă cu angajarea persoanelor care au nevoie de instruire, dar nu și dacă vă doriți să creșteți cât mai repede posibil.

Dacă doriți mai mult trafic și vânzări cât mai repede, nu puteți angaja persoane care au nevoie de o mână de ajutor sau de instruire. Angajați specialiști în marketing cu experiență în industrie care știu cum stau lucrurile chiar din prima zi.

În mod ideal, ați putea chiar să luați în considerare și angajarea unor specialiști în marketing care au lucrat pentru concurența dvs. în trecut și s-au descurcat foarte bine.

Durează 3 luni pentru ca un agent de marketing să fie în cea mai bună formă

Indiferent cât de priceput este agentul de marketing pe care îl angajezi, chiar dacă vin de la concurența dvs., durează, de obicei, 3 luni pentru ca aceștia să își găsească ritmul.

Deci, atunci când decideți să îi angajați, aveți răbdare și fiți dispus să le acordați cel puțin 3 luni, înainte de a vă decide ce doriți să faceți.

Asta nu înseamnă că nu ar trebui să vedeți o anumită implicare din partea acestora, ci ar trebui să vedeți rezultatele în primele 3 luni (chiar dacă acestea sunt mici), dar trebuie totuși să aveți răbdare.

Oamenii iubesc poveștile

Crearea unei povești sau povestirea (în general) datează de secole în urmă. Acestea erau eficiente pe atunci și sunt și astăzi (și vor fi și peste câțiva ani). Încercați să integrați povești și în conținutul dvs. Vă va ajuta să creați o legătură mai bună cu publicul dvs.

Având o conexiune mai bună, veți avea rate de conversie mai mari.

Urmați tendințele actuale

Dacă vedeți că piața se mișcă într-o direcție, chiar dacă nu credeți că va dura pentru totdeauna, luați în considerare să vă alăturați.

Chiar dacă nu vă place să urmați tendințele sau să fiți ca restul mulțimii, veți constata că, de obicei, atragerea clienților va fi mult mai ușoară sau rapidă, în felul acesta.

Utilizați instrumente precum Google Trends pentru a vă ajuta să stabiliți ce tendințe sunt populare și pentru a vedea cum evoluează piața.

Optimizați-vă conținutul pentru venituri, nu pentru valorile superioare ale canalelor

În marketing, verificarea continuă a numerelor precum vizitatorii lunari este benefică, dar nu este cea mai importantă valoare. Nici optimizarea pentru clienți potențiali nu este suficientă.

Urmărirea dvs. trebuie să cuprindă întregul proces. Optimizând veniturile, veți putea lua decizii mai bune și veți vedea o creștere mai rapidă.

Când vă uitați la întregul proces, rețineți că nu ar trebui să se oprească cu o achiziție. Există multe alte aspecte pe care trebuie să le luați în considerare, pe lângă aceasta, precum vânzări în plus, achiziții repetate, vânzări încrucișate și chiar numărul de persoane care au încetat să mai folosească produsul dvs.

Respectați regula celor 7

Oamenii trebuie să audă despre marca dvs. sau să vă vadă marca de 7 ori înainte de a se transforma într-un client real. Cu alte cuvinte, trebuie să fiți peste tot dacă vreți să câștigați cota de piață.

Cu fiecare companie care oferă produse și servicii similare, oamenilor le este greu să se decidă de la cine să cumpere. Dacă marca dvs. este mai răspândită, este mai probabil ca oamenii să vă aleagă pe dvs.

Asigurați-vă că utilizați cât mai multe canale de marketing dovedite eficiente.

Concluzie

Știm că unele dintre principiile de mai sus vă pot părea evidente, dar veți descoperi că atât dvs., cât și echipa dvs. veți face multe dintre aceste greșeli, indiferent cât de evidente par.

Indiferent dacă este vorba de principiile de mai sus sau ale dvs., luați în considerare crearea unei liste proprii pentru ca echipa dvs. să o urmeze. Și regula acesta nu este valabilă doar pentru marketing.

La urma urmei, este important să faceți ceea ce este eficient și potrivit pentru dvs. și compania dvs. și să nu vă dați bătutu niciodată. Continuați ceea ce faceți, până veți avea succesul dorit.

Întrebări frecvente

  • Ce este un influencer?

Un influencer sau un creator de conținut este acea persoană din mediul online care are puterea sau credibiltatea de a influența sau ghida o persoană, cu privire la decizia de a cumpăra un anumit produs sau serviciu, de cele mai multe cazuri. Aceștia pot, de asemenea, să aducă recunoaștere urmăritorilor săi, despre un anumit caz social sau mișcare socială.

  • Ce semnifică PIB?

Produsul intern brut este un indicator macroeconomic care reflectă valoarea finală a bunurilor și serviciilor produse în toate domeniile economice ale unei țări, într-o perioadă de timp specificată, de obicei, pe parcursul unui an. Această valoare reprezintă un indicator foarte bun al creșterii economice ale unei țări.

  • Ce reprezintă B2B?

Business-to-business este o formă de tranzacționare dintre 2 companii sau afaceri, din care ambele pot beneficia. De exemplu, B2B poate fi atunci când o afacere furnizează materiale pentru procesul de producție unei afaceri care se ocupă cu producția. Astfel, ambele afaceri, beneficiază din acest proces de tranzacționare.

  • Ce este un CRO?

CRO, în afaceri sau mai degrabă, în marketing poate însemna 2 lucruri:

Optimizarea Ratei de Conversie sau Chief Risk Officer (Ofițer șef de risc).

În general, o conversie ar putea fi văzută ca orice acțiune a clientului pe care o puteți măsura folosind instrumente analitice precum Google Analytics. Astfel, optimizarea ratei de conversie se referă la eforturile de a îmbunătăți sau înmulți aceste acțiuni.

Iar un Chief Risk Officer este persoana care se ocupă cu eforturile de reducere a riscurilor de afaceri, care pot pune în pericol rentabilitatea și productivitatea unei afaceri.