Un specialist SEO testeaza, analizeaza si face schimbari pe un website astfel in cat acesta sa fie optimizat pentru motoarele de cautare. Astfel, site-ul respectiv va urca usor in cautari pe majoritatea motoarelor de cautare precum Google si Bing.
Un expert SEO va optimiza toate paginile unui website pentru a se asigura ca acesta are o vizibilitate cat mai mare. Se va asigura de asemnea ca experienta de navigare a utilizatorului este cat mai placuta, astfel incat utilizatorii sa nu paraseasca site-ul in cateva secunde din cauza ca este dificil de navigat. Se va asigura ca va creste astfel traficul catre website, identitatea brandului si experienta generala de navigare. Cu alte cuvinte, un Specialist SEO nu este prea diferit fata un expert in digital marketing: scopul lor principal este sa creasca numarul de vanzari pentru compania care a apelat la aceste servicii.
Atunci cand face o analiza a cuvintelor cheie si se foloseste de anumite unele SEO, precum Google Analytics, Specialistul SEO poate creste vizibilitatea unui site pe Google. Aceste interventii pot avea un impact major asupra oricarei companii, daca sunt folosite in mod corespunzator de catre un specialist. De obicei, specialisti SEO sun in relatii stranse cu alte persoane din echipa de marketing. Astfel, ei se asigura ca dispui de cele mai bune servicii de copywriting, administrarea conturilor de social media si alte activitati ce vor duce la cresterea traficului si a numarului de clienti.
Care sunt responsabilitatile unui Specialist SEO?
Responsabilitatile unui Specialist SEO pot diferi in functie de natura jobului sau, daca lucreaza pentru o agentie de marketing, daca este angajat in departamentul de marketing al unei firme mari, daca este freelancer, etc. Principalele responsabilitati ale unui Specialist SEO vor in general:
- Dezvoltarea de strategii menite sa creasca vizibilitatea in motoarele de cautare a website-ului
- Atunci cand cand au loc campanii platite, un Specialist SEO ar trebui sa execute diferite teste, sa colecteze si sa analizeze datele. Va identifica astfel diferite trenduri pe care le va utiliza pentru a creste ROI-ul investiei
- Adminstreaza bugetul campanei, incercand sa nu il depasesasca. Estimeaza costurile lunare si ofera alternative de optimizare pentru diferite luni si perioade de timp
- Colaboreaza indeaproape cu echipa tehnica a site-ului pentru a se asigura ca cele mai bune practici SEO sunt implementate in mod corect pe toate paginile website-ului
- Colaboreaza cu echipa de copywriting pentru a crea continut de calitate, informativ care sa atraga cat mai multi clienti de profil. Propune daca este cazul texte descriptive pentru diferite pagini, articole ori produse
- Isi asigura responsabilitatea pentru optimizarea fiecarei pagini, astfel incat sa fie afisata in mod corespunzator standardelor SEO pe motoarele de cautare
- Cauta in mod constant diferite oportunitati de a creste vizibilitatea site-lui. Analizeaza diferite cuvinte cheie, cat de eficiente ar fi acestea, si cum ar putea fi implementate
- Este la curent cu toate actualizarile, si cele mai bune practici din lumea SEO
- Creeaza si executa strategia de link building (atat cea interna, cat si cea externa)
- Propune schimbarea arhitecturii website-ului, contintului, link-urilor si a oricaror altor factori care pot imbunatati pozitia SEO a cuvintelor tintite
- Analizeaza constant statisticile cu performantele SEO atinse. Foloseste unelte precum Google Analytics pentru a masura eforturile SEO, pentru a intelege cum trebuie optmizate pe viitor strategia SEO pentru rezultate si mai productive
- Colaboreaza cu celelalte persoane din departamentul de marketing, pentru o eficenta cat mai sporita
- Analizeaza competitia, pentru a intelege ce se poate face mai bine, ce cuvinte cheie asemanatoare pot fi optimizate, sau pentru a descoperi alte oportunitati de promovare
Unde putem gasi un specialist SEO?
Majoritatea Specialistilor SEO si consultantilor SEO isi incep cariera in alte domenii de actvitate. Usor, usor acestia cumuleaza cunostinte despre domeniul IT, se autoeduca si capata iformatii si aptitudini pe care le transfera in directia unui joc ca si specialist SEO.
Nu exita liceu ori universitate care sa-ti ofere diploma de Specialist SEO. Si cu siguranta nici o forma de studiu de 4 ani, nu va putea oferi aceste cunostinte nici pe viitor. Aceste cunostinte variaza foarte mult de la un an la altul, intruct tehnologia internetelui este intr-o continua si rapida expansiune. Un Specialist SEO se documenteaza constant si culege informatii din campaniile pe care le administreaza, ori studii de caz ale altor specialisti in domeniu.
Majoritatea expertilor SEO inteleg foarte bine cum functioneaza promovarea online, atat cea prin reclame platite pe Google ori Facebook, cat si cea organica (SEO). Acestia incearca in mod constant sa obtina cele mai bune rezultate, pe care sa le aplice in viitoarele campanii de optimizare seo. Astfel acestia pot oferi in viitor si servicii de consultanta SEO.
Optimizarea SEO nu se poate invata doar dintr-un curs online. Se invata aplicand multe strategii diferite, fiecare aducand rezultate diferite. Doar experienta in domeniu va face difernta dintre o campanie de succes, si o tentativa.
Care sunt caracteristicile unui Specialist SEO de Succes ?
Vom enumera cateva dintre caracteristicile principale ale unui specialist SEO de succes, abilitati care ii vor dovedi in luma marketing-ului digital si a optimizarii SEO:
Intelege cele 3 nivele principale ale optimizarii SEO
Exista 3 nivele diferite de optimizare SEO, pe care orice Specialist SEO ar trebui sa le cunoasca. Ar trebui sa fie tot timpul constient de ele, pentru a dezvolta in mod corespunzator strategia de marketing:
- Optimizarea SEO tehnica. Se refera la elementele site-uluii care nu tin in mod exlusiv de continutul acestuia. Se refera in mod specific la strategia de optimizare a structurii site-ului, la partea de back-end si structura. Este necesara o analiza aprofundata a website-ului, care va oferi oportunitati de imbunatatire pentru: viteza de incarcare a site-ului, indexarea paginilor, cat de usor este de navigat pe dispozitivele mobile, cat de usor este accesat de robotii de indexare Google si care este arhitectura site-ului. Optimizare Seo tehnica imbunatateste in mod semnificativ rata de accesare a site-ului, care in final imbunatateste experienta utilizatorilor si dovedeste astfel motoarelor de cautare ca este un website performant.
- Optimizarea SEO on-page. Aceasta se refera strict la contintul care este afisat pe website, si optimizarea acestuia pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga cat mai bine care este focusul afacerii, paginii ori produsului. Ajuta motoarele de cautare sa inteleaga de ce este valoros continutul tau, si de ce ar trebui sa raspunda cat mai bine in cautari. Optimizarea SEO on-page include optimizarea cuvinteleor cheie, meta descrierii, construirea structurii de link-uri interne si externe, alegerea unor titluri semnificative pentru fiecare pagina, etc. Toate acestea sunt tehnici care isi propun sa creasca vizibilitatea website-ului si sa-l aduca cat mai sus in rezultatele Google.
- Optimizare SEO off-page. Aceasta se refera la crearea unei legaturi puternice intre site-ul tau si celelalte site-uri de pe internet. Se apeleaza recenzii pe diferite platforme si la crearea unui strategii de referinte prin advertoriale platite. Se incearca in general sa se construiasca o reputatie a website-ului, pentru a arata motoarelor de cautare ca site-ul afacerii tale este o sursa de incredere, si ca merita sa se claseze in primele pozitii.
Un expert seo trebuie sa stie toate aceste aspecte SEO, sa fie contant pus la punct cu actualizarile algoritmilor Google si cum poate fi imbunatatita autoritatea website-ului.
Intelege cum functioneaza marketing-ul in general
Aspectele tehnice ale optimizarii SEO reprezinta bineinteles cea mai mare a job-ului de specialist SEO. Intelegerea problemelor si solutiilor care pot face ca Google sa aduca site-ul in primele rezultate este una cruciala. Dar odata ce ai prins care este ideea, cum functioneaza algoritmul Google, specialistul SEO tinde sa capteze cunostintele celorlalti specialisti de marketing, pentru o intelegere cat mai globala a conceptului. Acesta trebuie sa stie cum sa creeze continut de calitate, cum sa-i afiseze beneficiile, deprinde cunostinte de grafica si cum pot acestea influenta cumparatorul, etc.
Un aspect interesant este crearea de continut care sa fie atat pe placul motoarelor de cautare, si si pe placul algoritmului Google. Aceasta aptitudine se optine prin experienta continua.
Experienta SEO necesara pentru ca un Specialist SEO sa se conecteze cu aria unui profesionist in domeniul marketing-ului digital este destul de fina si intrepatrunsa. Pentru a reusi cu adevarat in campaniille SEO, un specialist SEO trebuie sa inteleaga continutul de marketing la un nivel mult mai profund, sa inteleaga psihologia cumparatorului, care este audienta tintita, prezenta pe social media, cunostinte de web design si dezvoltare web, strategii virale de marketing, lucrul cu influencer-ii si cunostinte generale care sa aduca rezultate si conversii campaniilor.
Abilitatea de a vedea in ansamblu
Asa cum am spus, campaniile SEO necesita foarte multe cunostinte. O campanie SEO se interconecteaza cu toate aspectele afacerii, nu doar cu website-ul acesteia.
Este util daca avem scopurile bine definite cand incepem o campanie SEO. Ca si Specialist SEO, este important sa ne focusam pe rezultatele optinute pe motoarele de cautare, pe cresterea traficului, pe cresterea identitatii brandului si a conversiiilor (abilitatea de a converti un simplu vizitator in client).
Defining aceste scopuri, si intelegand imaginea generala a afacerii tale, un Specialist SEO va putea executa o Strategie SEO de succes.
Abilitati de comunicare si spirit de echipa
Un Specialist SEO va lucra cu aproape toate departamentele unui business: vanzari, suport clienti, dezvoltatori web, statistica, IT, marketing si altele. Nu este intotdeauna usor sa explici de ce executarea unor modificari pe website vor creste rezultatele SEO si in final vor duce la mai mult trafic si conversii. Aici abilitatle de comunicare si intelegele vor fi de folos.
Specialistii SEO trebuie sa stie cum sa explice intr-un mod placut si usor de inteles de ce anumite modificari sunt necesare, si cum vor impacta acestea compania intr-un mod pozitiv. Va trebui sa reusesti sa convingi diferite departamante, nu doar cateva persoane in unele cazuri. Asa ca ar trebui sa te inarmezi cu rabdare si perseverenta.
S-ar putea de asemena sa ajungi sa te implici chiar tu in anumite aspecte tehnice ce vor trebui implementate pe website, de aceea ar trebui sa exersezi aceste abilitati.
Curios si usor Adaptabil
Google isi actualizeaza algoritmii de cautare in mod constant. Acestia se schimba de cele mai multe ori fara vreo notificare prealabila, ori vreun manual de instructiuni. Poate deveni frustrant sa vezi cum pozitiile a diferite afaceri la care ai lucrat o perioada buna de timp, se schimba de intr-o singura zi, din cauza unui simplu update. Trebuie sa intelegi ce se intampla, sa analizezi datele pe care le ofera si alti specialisti SEO si sa optii rezultate constante.
Trebuie sa fii agil si perseverent in munca de optimizare SEO. Foarte multi profesionisti au de invatat continuu si ar fi recomandat sa o faca. Un Specialist SEO trebuie sa o faca constant si imediat, daca isi doreste sa mentina rezultatele. Nu iti poti permite sa aduci rezultate nesatisfacatoare, ca si Specialist SEO trebuie sa analizezi si reanalizezi ce se intampla pe site in afara acestuia.
Ce descriere poate avea un job care implica abilitatile unui Specialist SEO?
Urmatoarele job-uri pot fi incluse in pozitia ta de viitor Specialist SEO:
Search Engine Marketer
Destul de des, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) si optimizare pentru marketing (SEM) sunt percepute ca fiind acelasi lucru. In realitate acestea sunt destul de diferite. Optimizare pentru marketing este un proces mult mai general si complex, care de fapt incorporeaza optimizarea SEO. Optimizarea de marketing presupune sa ai deja cunostinte despre reclamele platite (PPC- Pay Per Click), cunostinte despre relatii cu clientii si cunostinte despre motoarele de cautare. In timp ce specialistii in Marketing Digital se specializeaza in general in reclamele platite de tip PPC (intrucat au o curba de invatare mult mai redusa), unii au totusi si cunostinte SEO. Trebuie sa intelegi cum functioneaza cuvintele cheie atat in cazul reclamelor platite, cat si in cazul optimizarii SEO. Google Analytics va fi folosit in ambele situatii.
Business Marketing Consultant
Profesionistii SEO au foarte multe aptitudini care sunt la mare cautare. Va trebui sa demonstrezi ca ai o experienta SEO, preferabil un portofoliu cu proiectele de succes pe care le-ai avut. Ca si Marketing Consultant va trebui sa lucrezi cu alti clienti, sa le oferi solutii pentru nevoile lor specifice, sa planifici si sa implementezi diferite strategii SEO si de marketing. Va trebui sa masori impactul strategiilor implementate, eficenta strategiilor de marketing deja existente cat si sa oferi suport pe termen lung pentru realizarea de noi canale de promovare.
Digital Marketing Manager
Lumea marketing-ului digital si lumea SEO sunt intr-o stransa legatura. Specialistii in digital marketing de obicei au grija de toate aspectele ce tin de marketing-ul online, incluzand SEO, SEM, PPC si social media. Profesionistii in digital marketing creeaza si executa strategii de marketing, imbuntatesc strategiile SEO, gestioneaza continutul si utilizeaza retelele sociale la maximimum pentru a genera trafic, creste identitatea brandului si implicit vanzarile.
Social Media Manager
Fisa postului unui manager de retele sociale implica crearea de continut care sa atraga pe majoritatea platformelor de social media. Acesta trebuie publicat la momentul potrivit, in formatul potrivit pentru a genera cel mai mare impact. La fel ca specialistul SEO, o parte din responsabilitatea unui Social Media Manger este de a genera trafic catre site-ul web al companiei in timp ce interactioneaza in mod direct cu consumatorii si utlilizatorii prin intermdiul conturilor de social media.
Email Marketing Specialist
Daca ar fi sa mergem intr-o nisa mai profunda a mareting-ului digital, specialistii in email marketing stiu exact cum sa creeze continut pentru aceste campanii, care sa atraga faca clientii sa dea click pe acele butoane. Campaniile de email marketing continua sa fie una din cele mai puternice metode de a creste rata de conversie.
Cu cine lucrează specialistii SEO?
Majoritatea specialistilor SEO lucreaza in mod direct cu echipa de marketing a unei companii. Deci vor intra in contact cu managerii conturilor de social media, copywriteri, specialistii in email marketing etc.
Specialistii SEO au in general cunostinte aprofundate despre toate aspectele marketing-ului online, pentru ca toate afecteaza in mod direct sau indirect website-ul. El oricum va trebui sa colaboreze cu echipa de IT, deparatamentul de relatii clienti si altele.
Motive pentru a deveni un specialist SEO
Exista o multime de motive destul de convingatoare pentru a alege o cariera ca si Specialist SEO. Este un domeniu care cunoaste o crestere rapida, cu aplicatii practice in multe alte domenii ale marketing-ului digital. Iata cateva motive care te-ar putea ajuta sa te gandesti daca sa iei in considerare o cariera ca si Specialist SEO:
Te pricepi sa scrii
Uneori uităm că scrisul bine este însăși baza SEO. Un specialist SEO va trebui să știe să scrie clar și concis în timp ce creează conținut concentrat pe intenția utilizatorului. În plus, managerii tai s-ar putea bucura să vadă cum cateva mici adjustari asupra structurii cuvintelor, cat si alegerea cuvintelor cheie pot duce la vanzari mult mai mari. Sa comunici pentru oameni și motoarele de căutare în același timp în timp ce creați conținut care va fi considerat calitativ pentru ambele parti nu este o sarcină ușoară, așa că abilitățile de redactare sunt destul de valoroase.
Puține joburi sunt la fel de dinamice
Dacă ești genul de persoana cu o sete nesfârșită de informații – și o apreciere pentru lumea digitala – o carieră în SEO ar fi potrivită. Un expert SEO știe că studierea constantă a revizuirilor algoritmului Google și ajustarea în consecință este o parte cheie a conducerii traficului motorului de căutare și a menține eficiența ca expert SEO. Un specialist SEO trebuie să rămână atent, deoarece nu știe niciodată ce schimbări ar putea fi după colț. Dacă acest lucru este interesant pentru tine, atunci un job ca si Specilist SEO ar fi potrivit pentru tine.
Securitatea puternică a locului de muncă
Companiile și-au revenit abia recent în fire în a investi mai mult în optimizarea motoarelor de căutare și marketingul pentru motoarele de căutare. Potrivit unui raport recent, companiile care cheltuiesc mai mult de 25.000 USD pe an pe marketing au raportat că marketingul în motoarele de căutare și SEO au oferit cea mai bună rentabilitate a investiției, iar două treimi au enumerat SEM și SEO drept o prioritate extrem de mare sau o prioritate foarte mare în viitor – mai mult decât marketingul prin e-mail sau marketingul pe rețelele sociale. Companiile direcționează deja mai mulți bani către marketing digital decât oricând înainte – deoarece SEO preia o parte mai mare din această plăcintă și continuă să ofere valoare suplimentară, ar trebui să conducă la mai multe locuri de muncă pentru oamenii cu un set de abilități SEO.
Iti formezi ochiul pentru aspecte ce tin de design
Un specialist SEO bun nu ia în considerare niciodată SEO într-un vid. Un expert SEO trebuie să ia în considerare întregul site web al unui client sau al companiei și să ia în considerare nu doar structura, ci și experiența utilizatorului și aspectul general. Așadar, meseria unui specialist SEO nu implică doar scrierea de conținut convingător, ci trebuie să știe și cum să-și exercite privirea pentru estetică și design web. Nu există multe locuri de muncă care să îți permită să îndoiești atât de mulți mușchi creativi precum ai face ca un specialist SEO și aceasta este o perspectivă atrăgătoare pentru mulți.
Abilitățile SEO sunt transferabile
Odată ce ai stabilit o abilitate SEO și ai stăpânit instrumentele SEO, vei fi un candidat atractiv pentru o serie de alte locuri de muncă în diferite industrii și afaceri. Aruncați o privire printr-o descriere a postului de specialitate non-SEO și este posibil să găsiți în continuare expertiza SEO un loc de muncă fix în domenii precum comunicații, management de conținut, marketing, social media și jurnalism.
Intrebari si raspunsuri – Specialist SEO
Ce este un specialist SEO?
Un specialist SEO testeaza, analizeaza si face schimbari pe un website astfel in cat acesta sa fie optimizat pentru motoarele de cautare, sa urce mai sus in cautari pe diferite cuvinte cheie.
Care sunt responsabilitatile unui Specialist SEO?
Un specialist SEO trebuie sa aiba cunostinte general de digital marketing, intrucat se va ocupa de promovarea generala a afacerii.
Care sunt costurile unui specialist SEO?
Costurile difera in functie de afacerea ta, competitie, cuvintele cheie alese, etc. Contacteaza-ne pentru o oferta personalizata.