Crearea unei povești, a unui fir narativ, precum și modul în care decideți să le povestiți, vă poate ajuta foarte mult afacerea.
Ce înseamnă mai exact storytelling în marketing?
Trebuie să știți că, povestirea nu este un proces, o metodă sau o tehnică, de vreun fel. Aceasta este descrisă, de National Storytelling Network, ca o artă … „arta” povestirii.
Povestirea reprezintă arta de utilizare a faptelor și a narațiunii pentru a comunica ceva publicului tău. Unele povești sunt veridice, iar altele sunt îmbunătățite sau improvizate pentru a explica mai bine mesajul de bază.
Ca și arta, aceasta necesită creativitate, viziune, îndemânare și practică. Povestirea nu este ceva ce poți înțelege într-o singură ședință, după un singur curs predat, ca mai apoi să o poți deprinde fără probleme, în orice domeniu activezi.
Este un proces continuu, în care trebuie să încerci până reușești.
În prezent, povestirea a devenit o componentă crucială a celor mai reușite campanii de marketing. Este cea care poate distinge o simplă afacere, de una de succes și care poate atrage mai mulți clienți loiali, decât orice altă metodă de marketing costisitoare.
Graficul de mai jos vă prezintă, cât mai concis, ce reprezintă o poveste și ce nu:
De ce este importantă povestirea sau modul în care este creată?
Într-o lume în care social media este în creștere, iar cât mai mulți creatori de conținut apar cu noi idei inovatoare, care pot fi originale sau nu, este cu atât mai greu să ieși din evidență, pentru a atrage cât mai mulți clienți.
De aceea, o poveste bună te poate ajuta să te conectezi cu acel public țintă și să îi facă să aleagă produsul sau afacerea ta, din marea mulțime din care te afli.
Crearea unei povești, pentru a-ți promova conținutul, solidifică, de fapt, acea conexiune emoțională de care ai nevoie, pentru a fi sigur că acel public țintă va deveni clientul tău, într-adevăr.
- Povestirea creează o interacțiune bidirecțională
Povestirea implică o interacțiune între un povestitor și unul sau mai mulți ascultători.
Răspunsurile (feedback-ul) ascultătorilor influențează povestirea. De fapt, povestirea reiese din interacțiunea și eforturile coordonate și cooperate ale povestitorului și ale publicului.
Însă, povestirea nu creează o barieră imaginară între vorbitor și ascultători, precum o fac formele de povestiri obișnuite, pe care le știm cu toții.
Natura interactivă a poveștii poate avea și un impact imediat, în a conecta în mod direct și real vorbitorul cu publicul său.
- Prin povești, puteți aborda concepte abstracte și simplifica mesajele complexe
Cu toții am avut un moment de confuzie, în momentul în care ni s-a prezentat o idee nouă, care părea puțin dificil de înțeles.
Poveștile oferă o cale de a rezolva acest aspect.
Povestirea ajută la consolidarea conceptelor abstracte și la simplificarea mesajelor complexe. Luarea unui concept complex, net tangibil și raportarea acestuia folosind idei concrete este unul dintre cele mai mari puncte forte ale povestirii în orice afacere.
Luați Apple, ca exemplu. Computerele și smartphone-urile sunt un subiect destul de complicat de descris consumatorului obișnuit. Folosind povești din viața reală, Apple reușit să descrie exact modul în care utilizatorii săi pot beneficia de produsele lor, în loc să se bazeze pe anumiți termeni tehnici pe care foarte puțini clienți i-ar putea înțelege.
- Poveștile aduc oamenii împreună
Poveștile, în general, sunt un fel de limbaj universal. Cu toții putem înțelege povestea “eroului”, a celui neînțeles sau a unei inimi rănite. Cu toții procesăm emoții și putem împărtăși sentimente de fericire, speranță, disperare și furie.
Partajarea unui conținut cu o poveste oferă chiar și celor mai neobișnuite persoane un sentiment de comunitate și comoditate.
Într-o lume împărțită de o multitudine de lucruri, poveștile aduc oamenii împreună și creează un sentiment de comunitate.
Poveștile ne leagă prin felul în care simțim și răspundem la acestea, indiferent de limba pe care o vorbim, religia, etnia sau preferințele politice.
- Poveștile inspiră și motivează
Poveștile ne fac oameni, și același lucru este valabil și pentru mărci. Când mărcile devin transparente și autentice, îi ajută pe consumatori să se conecteze cu ei și cu oamenii din spatele lor.
Accesarea emoțiilor oamenilor și dezvăluirea atât a celor bune, cât și a celor mai puțin bune este modul în care poveștile inspiră și motivează…și, în cele din urmă, aduc rezultatele dorite. Poveștile promovează, de asemenea, loialitatea față de marcă. Crearea unei narațiuni în jurul mărcii sau produsului dvs. nu numai că îl umanizează, ci și comercializează mult mai eficient afacerea dvs.
O modalitate bună de a folosi această tactică este prezentată și de ModCloth.
Aceștia au împărtășit povestea reală a fondatorului lor, astfel, nu numai că au făcut ca brandul lor să fie înțeles de toți ceilalți și să merite să fie cumpărat, dar au reușit să inspire și alți fondatori și antreprenori.
- Este prezentată o poveste
Povestirea implică întotdeauna prezentarea unei povești – o narațiune.
Oamenii, încă de mici, sunt învățați cu poveștile și povestirile, precum și cu modul în care acestea ar trebui prezentate.
Povestirea dă viață sau sens unui scenariu și creează acea conexiune emoțională, provocând sentimente de bucurie, durere sau pace și, în același timp, poate captiva publicul tău.
Multe alte forme de artă prezintă, de asemenea, o poveste, dar povestirea o prezintă într-un mod mult mai complex și întregit.
Fiecare cultură are propria sa definiție a poveștii. Ceea ce este recunoscut ca o poveste într-o situație nu poate fi acceptată la fel, în alta.
- Povestirea încurajează ascultătorii să își folosească imaginația
În povestiri, ascultătorul este cel care își imaginează povestea.
În cea mai mare parte a teatrului tradițional sau într-un film dramatic tipic, pe de altă parte, ascultătorul se bucură de iluzia că, acesta asistă de fapt la personajul sau evenimentele descrise în poveste.
Rolul ascultătorului este de a crea în mod activ imagini, acțiuni, personaje și evenimente, mai exact, de a crea realitatea poveștii prezentate chiar în mintea sa, pe baza performanței de către povestitor și a experiențelor din trecut ale ascultătorului.
Povestea propriu-zisă se creează, de fapt, în mintea ascultătorului, fiind un individ unic și personalizat.
Astfel, ascultătorul devine, așadar, un co-creator al poveștii la care asistă.
Ce face o poveste bună?
Cuvinte precum „bine” și „rău” pot fi relative, în funcție de opinia utilizatorului. Dar există câteva componente care nu pot fi negociate și care rezultă într-o experiență extraordinară de povestire, atât pentru cititor, cât și pentru povestitor.
Poveștile bune sunt:
- Distractive: poveștile bune țin cititorul implicat și interesat de ceea ce urmează.
- Educaționale: poveștile bune provoacă curiozitate și aduc noi cunoștințe pentru cititori sau ascultători.
- Universale: Poveștile bune sunt relevante tuturor cititorilor și abordează emoții și experiențe cu care majoritatea oamenilor pot rezona.
- Organizate: Poveștile bune urmează un plan concret care ajută la transmiterea mesajului de bază și îi ajută pe cititori să-l absoarbă cât mai corect.
- Memorabile: fie prin inspirație, scandal sau umor, poveștile bune rămân în mintea cititorului.
Totodată, potrivit cursului gratuit Power of Storytelling din HubSpot Academy, există trei componente care alcătuiesc o poveste bună – indiferent de povestea pe care încercați să o spuneți.
- Personaje. Fiecare poveste prezintă cel puțin un personaj, iar acest personaj va fi cheia pentru relaționarea publicului cu povestea. Această componentă este cea care te va lega pe tine, povestitorul cu publicul care asistă. Dacă publicul tău se poate pune în locul personajului tău, va fi mai probabil să fie de acord cu cee ace vei propune.
- Conflict. Conflictul este lecția despre modul în care personajul depășește o provocare. Conflictul din povestea ta provoacă emoții și conectează publicul prin experiențe cu care pot rezona. Când expuneți povești, puterea constă în ceea ce transmiteți și învățați. Dacă nu există niciun conflict în povestea dvs., atunci aceea nu este o poveste.
- Rezoluţie. Fiecare poveste bună are o încheiere, dar nu trebuie să fie întotdeauna una bună. Rezoluția poveștii dvs. ar trebui să încheie povestea, să ofere context în jurul personajelor și conflictelor și să lase publicului dvs. un îndemn.
Procesul de povestire
După cum am afirmat și mai sus, povestirea este o artă. La fel ca arta, povestirea necesită creativitate, viziune și îndemânare. De asemenea, necesită practică.
Pictorii, sculptorii și olarii își urmează propriul proces creativ atunci când își produc arta. Îi ajută să știe de unde să înceapă, cum să își dezvolte viziunea și cum să își perfecționeze practica în timp.
Același lucru este valabil și pentru povestiri.
De ce este important acest proces? Deoarece, ca organizație sau brand, aveți probabil o mulțime de informații, cifre și mesaje de transmis într-o singură poveste.
Dar de unde, mai exact, trebuie să începi?
- Cunoașteți-vă foarte bine publicul.
Cine vrea să audă povestea dvs.? Cine va beneficia și va răspunde cel mai bine? Pentru a crea o poveste convingătoare, trebuie să vă înțelegeți cititorii și cine va răspunde și va acționa după aceea.
Este necesar ca, înainte de toate, să faceți câteva cercetări pe piața dvs. țintă și să definiți foarte bine “personalitatea” cumpărătorului dvs. Acest proces vă va familiariza cu cine ar putea citi, viziona sau asculta povestea dvs. De asemenea, va oferi un punct de plecare foarte bun și un fundament pentru următorii pași.
- Definiți mesajul dvs. de bază.
Indiferent dacă povestea dvs. este de o pagină sau douăzeci, zece minute sau o oră, ar trebui să aibă un mesaj de bază.
La fel ca fundația unei case, aceasta trebuie stabilită înainte de a merge mai departe.
Care este scopul poveștii tale? Ce rost are povestea ta? Pentru a ajuta la definirea acestui lucru, încercați să rezumați povestea dvs. în șase până la zece cuvinte. Dacă nu puteți face acest lucru, nu aveți un mesaj de bază.
- Decideți ce fel de poveste spuneți.
Nu toate poveștile sunt create egale. Pentru a determina ce fel de poveste spuneți, aflați, mai întâi, cum vreți să se simtă sau să reacționeze publicul dvs. în timp ce o vizionează sau citesc.
Acest lucru vă va ajuta să determinați cum veți contura povestea dvs. și ce obiectiv urmăriți. Dacă obiectivul dvs. este să:
- Îndemnați la a lua acțiune, atunci povestea dvs. ar trebui să descrie modul în care o acțiune de succes a fost finalizată în trecut și să explice modul în care cititorii ar putea să pună în aplicare același tip de schimbare. Evitați detaliile excesive, exagerate sau alterarea subiectului, astfel încât publicul dvs. să se poată concentra asupra acțiunii sau schimbărilor pe care povestea dvs. le încurajează.
- Spuneți oamenilor despre dvs., atunci expuneți o poveste care prezintă eșecuri și victorii autentice și umanizante. Poate fi chiar propria poveste despre cum ați ajuns în punctul în care vă aflați. Consumatorul de astăzi apreciază și se conectează la mărcile care comercializează cu autenticitate și povestirea nu reprezintă o excepție.
- Transmiteți anumite valori, atunci spuneți o poveste care accesează emoții, personaje și situații familiare, astfel încât cititorii să poată înțelege modul în care povestea dvs. se aplică propriei lor vieți. Acest lucru este deosebit de important atunci când se discută despre valori cu care unii oameni ar putea să nu fie de acord sau să nu le înțeleagă.
- Stabiliți îndemnul (call-to-action).
Obiectivul și îndemnul dvs. (CTA) sunt similare, dar îndemnul dvs. va stabili acțiunea pe care doriți să o realizeze publicul după ce au aflat de povestea dvs.
Ce anume doriți să facă cititorii dvs. după aceea? Doriți să se aboneze la un newsletter, să urmeze un curs sau să cumpere un produs? Descrieți acest lucru alături de obiectivul dvs. pentru a vă asigura că acestea se aliniază.
De exemplu, dacă obiectivul dvs. este să încurajați spiritul de comunitate sau colaborare, CTA dvs. ar putea fi „Atingeți butonul de partajare de mai jos”.
- Alegeți-vă tipul de poveste.
Poveștile pot lua multe forme și forme. Unele povești sunt citite, unele sunt urmărite, iar altele sunt ascultate. Mediul dvs. de poveste ales depinde de tipul dvs. de poveste, precum și de resurse, cum ar fi timpul și banii.
Iată diferitele moduri în care vă puteți spune povestea.
- Povestea scrisă este expusă prin articole, postări pe blog sau cărți. Acestea sunt în mare parte text și pot include câteva imagini. Poveștile scrise sunt de departe cea mai accesibilă metodă de realizare a povestirii, deoarece necesită doar un procesor de text gratuit, cum ar fi Google Docs sau un pix și hârtie.
- Povestea vorbită sau vizuală este prezentată personal, cum ar fi o prezentare. Discuțiile TED sunt considerate povești vorbite. Datorită naturii lor „vii”, nemodificate, poveștile vorbite necesită de obicei mai multă practică și abilitate pentru a transmite mesaje și a provoca emoții în ceilalți.
- Povestea audio este rostită cu voce tare, dar înregistrată – asta o deosebește de povestea vorbită. Poveștile audio sunt, de obicei, sub formă de podcast și, cu tehnologia actuală, crearea unei povești audio este mai accesibilă ca niciodată.
Povestea digitală este spusă printr-o varietate de medii, cum ar fi video, animație, povești interactive și chiar jocuri. Această opțiune este de departe cea mai eficientă atât pentru poveștile cu rezonanță emoțională, cât și pentru poveștile active, vizuale, dar este și cea mai scumpă. Totuși, este important de reținut: calitatea videoclipurilor nu contează la fel de mult ca transmiterea unui mesaj puternic.
6. Scrieți-vă povestea!
Acum este timpul să puneți pixul pe hârtie (sau să deschideți documentul pe calculator) și să începeți să vă creați povestea.
Cu mesajul dvs. de bază, obiectivul publicului și îndemnul la acțiune deja stabilite, acest pas este pur și simplu despre adăugarea de detalii și aspecte creative la povestea dvs.
7. Împărtășiți-vă povestea.
Nu uitați să împărtășiți și să vă promovați povestea! Ca și în cazul oricărui conținut, crearea acestuia reprezintă doar jumătate din ecuație – partajarea acestuia este cealaltă.
În funcție de mediul ales, ar trebui să împărtășiți cu siguranță povestea dvs. pe social media și e-mail.
În plus, poveștile scrise pot fi promovate pe blogul dvs. sau prin guest posting pe alte pagini. Poveștile digitale pot fi partajate pe YouTube, în special.
În timp ce poveștile vorbite sunt transmise cel mai bine personal.
Cum puteți folosi povestirea, în cel mai eficient mod
Povestirea este arta de a-ți comunica ideile, mesajul sau evenimentul, prin construirea, într-un mod creativ, a cuvintelor, imaginilor și sunetelor într-o narațiune.
De ce ar trebui să utilizați povestirea în marketingul dvs. de conținut?
Oamenii adoră poveștile vizuale, cele care provoacă o conexiune emoțională puternică și cu care pot rezona. Chiar și în cele mai vechi timpuri, oamenii au înțeles cum să expună povești care trezeau interes și care realizau această conexiune emoțională.
Totodată, aceasta este unul dintre cele mai eficiente moduri de a atrage și convinge publicul.
Când expuneți o poveste adevărată, mesajul dvs. este perceput ca fiind autentic.
În același mod în care evenimentele live primesc mai multe repostări și distribuiri decât postările generale de pe canalele de socializare, conținutul dvs. autentic și real va avea impact mai mare asupra vieții persoanelor aflate în piața dvs. țintă și vă va îmbunătăți credibilitatea în ochii acestora.
Astfel, postările ce conțin povești vizuale sau comunicare vizuală, generează mai multe partajări pe canalele de social media decât orice alt tip de conținut.
Potențialii dvs. clienți nu caută o altă prezentare de produse/servicii sau o propunere care să pară prea bună pentru a fi adevărată. Aceștia caută ceva real, autentic.
De exemplu, atunci când vă construiți conținutul, folosiți imagini relevante și povești vizuale potrivite care trezesc interesul oamenilor.
Sau, dacă înregistrați un podcast, puteți utiliza muzică și sunete care declanșează diferite emoții.
Un studiu realizat de Forrester Research a dezvăluit faptul că 88% dintre directori și cei care dețin factorii de decizie organizațională, doresc să aibă conversații, nu prezentări îndreptate spre finalizarea vânzării.
Folosiți arta convingerii în crearea poveștilor dvs.
Persuasiunea este cheia principală care vă va crea un canal bine definit de conversie cu potențialii dvs. clienți.
Marketingul este pentru oameni, iar oamenii sunt ființe emoționale.
Creierul nostru este conectat pentru a răspunde la conexiunile emoționale și la declanșatoare de emoții. Povestirea este cea mai naturală sursă a acestor declanșatoare.
Când veți înțelege cum să îi convingeți în mod concret pe ceilalți, nu veți mai lupta pentru a obține mai mult trafic. În schimb, vă veți concentra pe îmbunătățirea conversiilor clienților, deoarece asta contează.
Ceea ce clienții dvs. potențiali percep ca fiind autentic, va ghida în cele din urmă acțiunile și procesele lor de luare a deciziilor. Indiferent dacă percepțiile consumatorilor sunt sau nu exacte sau corecte, aceștia vor trăi bazându-se pe acestea.
Este necesar să introduceți o poveste în conținutul dvs., însă nu trebuie să începeți cu „a fost odată” sau cu o variantă derivată a acestuia, ci să vă introduceți povestea în conținutul dvs.
Poveștile pot apărea chiar și în titlu, introducere și, cel mai important, pe pagina dvs. principală.
Adăugați experiențe, studii de caz, studii de cercetare și rezultate semnificative pe care clienții dvs. le-au obținut cu ajutorul dvs. Acestea sunt fundamentele poveștii tale.
Cu cât stăpânești mai devreme arta povestirii, cu atât este mai bine pentru brandul tău și pentru afacerea ta online.
Însă, nu ar trebui niciodată să inventați povești, pentru că se va simți acest lucru; în schimb, ar trebui să profitați de bogăția de povești de la familie, prieteni, clienți, alți antreprenori și diferitele mărci cu care interacționați.
Apoi, aliniați acele povești la publicul potrivit din piața dvs. țintă.
Definiți foarte bine elementele povestirii
Când expuneți sau împărtășiți o poveste potențialilor dvs. clienți, doriți să obțineți un rezultat cât mai specific și concret.
Veți avea nevoie cunoștințe generale necesare pentru a vă duce eforturile de marketing al conținutului la nivelul următor. În primul rând, asigurați-vă că includeți următoarele elemente ale povestirii.
- Un public țintă bine definit
V-ați definit publicul țintă deja? Înainte de a putea spune cu succes o poveste, trebuie să existe un public calificat și potrivit care să se bucure de ea.
Majoritatea oamenilor care fac acest lucru, nu înțeleg exact ce presupune aceasta, iar alții decid să nu încerce deloc.
Dar, este necesar ca, mai întâi, să vă definiți publicul țintă, deoarece, la rândul lor, vă vor defini produsul atât în cadrul marketingului de social media, cât și în afara acestuia.
Pe măsură ce timpul trece și construiți relații și vă angajați în discuții productive cu potențialii dvs. clienți și cu publicul țintă, aceștia vă vor trimite feedback excelent care vă va ajuta să vă definiți și să vă îmbunătățiți produsul.
Deci, cum vă definiți în mod clar publicul țintă și potențialii dvs. clienți? Există mai multe modalități de a face acest lucru, iar demografia ar putea fi primul pas.
Publicul dvs. demografic este doar un segment de piață, dar vă va oferi o înțelegere excelentă a personalității sau profilului lor complet.
Există câțiva pași pe care îi puteți parcurge pentru a vă putea defini publicul țintă, bazându-vă pe datele demografice:
Accesați Alexa.com și introduceți adresa URL a site-ului dvs. și apăsați „Go”
Apoi Alexa.com vă va oferi rezultatele demografice ale site-ului dvs.
În exemplul de mai sus, putem oberva că site-ul folosit are, ca majoritate, clienți de sex feminin, studenți și care accesează site-ul respectiv de acasă.
Mai departe, cu aceste date oferite, puteți ști exact cum să vă prezentați produsul respectiv și cărui tip de public trebuie adresat.
Acum, că aveți aceste date demografice ale publicului dvs., veți dori să căutați și mai adânc. Cunoașterea intereselor publicului dvs. este un pas critic în descoperirea celor mai mari provocări ale acestora și în a utiliza poveștile potrivite pentru a le rezolva acele probleme.
Bazându-vă pe interesele publicului dvs., ce canal de social media este cel mai potrivit?
- La momentul actual, Facebook nu mai este atât de folosit de tineri, precum în anii precedenți, însă asta nu înseamnă că nu veți atrage un public doritor. Facebook este platforma pe care puteți posta orice tip de conținut: de la promovarea serviciilor orice fel și comercializarea unei game variate de produse, la orice vă puteți imagina. Există, desigur, reguli care trebuie respectate privind anumite aspecte, însă Facebook poate fi primul pas, dacă doriți să vă extindeți aria de acoperire.
- Twitter este o platformă de microblogging pentru actualizări de tip știri. Utilizați canalul de socializare Twitter pentru a ține publicul țintă la curent cu ceea ce se întâmplă cu site-ul, compania sau comunitatea dvs. Aceasta nu este o platformă potrivită pentru comercializarea de orice tip.
- Pe lângă îmbrăcăminte și arte decorative, Pinterest favorizează produsele legate de alimente și băuturi. De asemenea, produsele care au legătură cu conceptul de familie și relații tind să primească mai multe apreciere și re-postări.
- Canalul (probabil) cel mai folosit, la momentul actual, este Instagram. Acesta favorizează, în special, tehnica de promovare și comercializare a produselor și a serviciilor de orice tip. Îmbrăcămintea, accesoriile și produsele legate de divertisment sunt extrem de populare pe Instagram, deoarece utilizatorii acestei platforme sunt, în primul rând, femei.
- În cele din urmă, LinkedIn este platforma preferată pentru comunicațiile legate de afaceri. Deci, dacă doriți să obțineți clienți orientați spre afaceri, LinkedIn va depăși performanțele pe care le puteți obține pe Twitter sau Instagram.
- Obiective măsurabile și tangibile
Al doilea element cel mai important al povestirii este un obiectiv măsurabil.
Oricine își poate stabili un obiectiv, dar câți oameni îl pot măsura în mod eficient?
Specialiștii în marketing doresc să își poată urmări progresul.
Când stabiliți un obiectiv pe care nu îl puteți măsura, veți pierde potențialul de extindere. De exemplu, nu veți ști ce alți factori sunt necesari atunci când vă stabiliți un obiectiv mai mare.
Iată câteva sfaturi pentru stabilirea obiectivelor măsurabile:
Începeți cu puțin: este în regulă să gândiți la nivel înalt, dar ar trebui să vă păstrați obiectivele realiste. Când începeți cu pași mai mici, cu siguranță veți atinge ținta și veți ști exact în ce direcție să vă îndreptați.
„20.000 de vizitatori într-o lună” nu poate fi realist, mai ales la început.
Cu toate acestea, puteți stabili un obiectiv mai mic, specific și măsurabil, cum ar fi „Generați 1000 de vizitatori de blog pe săptămână, prin utilizarea a 20 de cuvinte cheie și petrecând o oră în fiecare zi la consolidarea relațiilor cu potențialii clienți pe forumurile de discuții și platformele de socializare”.
Acest obiectiv este considerat a fi măsurabil, deoarece puteți verifica Google Analytics pentru a determina cuvintele cheie care funcționează cel mai bine în motoarele de căutare. Puteți, de asemenea, să vă urmăriți activitățile de marketing pe rețelele sociale și să înțelegeți care sunt momentele cele mai potrivite pentru a scrie o postare.
De asemenea, doriți să vă măsurați progresul atunci când utilizați povestirea pentru a atinge obiectivele de marketing. În caz contrar, nu veți putea afla dacă aceasta vă scade sau crește rata de conversie.
Stabiliți un program: pentru ca obiectivele dvs. să fie măsurabile, trebuie să setați un program. Ce veți face zilnic pentru a vă atinge obiectivul?
Astfel, un program vă organizează și vă crește productivitatea.
De exemplu, dacă v-ați stabilit un obiectiv măsurabil de a genera 1.000 de vizitatori de pe motoarele de căutare pe săptămână, vizând 20 de cuvinte cheie de căutare, programul dvs. zilnic ar putea fi:
- Cercetați și selectați cinci fraze cheie mai lungi: Dacă aș viza nișa de gătit/mâncare sănătoasă, aș putea selecta aceste fraze cheie mai ușor de vizat: rețete simple pentru începători, cum să gătești orice în mai puțin de 30 de minute, rețete de deserturi fără zahăr, cele mai bune rețete simple și rapide.
- Folosiți-vă de resursele disponibile, precum cărți, blog-uri, videoclipuri etc.: Vreau să aflu despre subiect cât de mult pot înainte de a scrie orice conținut. Există resurse utile pe care le poți accesa cu ușurință printr-o căutare rapidă pe Google.
- Veniți cu propriile titluri: acest lucru este esențial dacă doriți ca oamenii să vă acceseze, să citească și să partajeze conținutul dvs.
Petreceți de la 20 de minute până la o oră pe crearea titlului, pentru că, dacă nu aveți un titlu potrivit, toate eforturile vor fi în zadar. Pentru a economisi timp la scrierea titlurilor, găsiți un titlu din orice industrie care vă atrage atenția, apoi folosiți-l ca model pentru a crea unul mai bun, relevant și potrivit pentru propria industrie.
- Scrieți conținutul: mai întâi, creați o schiță pentru conținutul dvs., apoi extindeți-l pentru a crea conținutul sau videoclipul pe care îl doriți.
- Stabiliți un termen limită: Fără un termen limită, nu veți fi inspirat să acționați acum pentru a obține un rezultat semnificativ, deoarece timpul nu vă presează și veți considera că aveți tot timpul necesar. Adevărul, însă, este altul.
Stabiliți-vă de la început un termen limită și garantat, veți fi mult mai motivat să creați cel mai bun conținut.
Utilizând povestirile cu scopul de a vă crește conversiile, fiecare conținut pe care îl scrieți și fiecare pagină de destinație pe care o creați ar trebui să aibă un obiectiv măsurabil, cu un program și un termen limită.
- Convingerea sau persuasiunea
Al treilea element al povestirii eficiente este convingerea. Nu puteți influența oamenii să vă acceseze pagina sau să vă cumpere produsul, dacă nu îi puteți convinge.
În cartea sa cea mai bine vândută, Influence, dr. Robert B. Cialdini, a remarcat că reciprocitatea, angajamentul, dovada socială, autoritatea, dragostea și lipsa (raritatea) sunt cei mai puternici factori din psihologia persuasiunii.
Ideea principală este că: acești șase factori îi determină pe oameni să își schimbe comportamentul, să urmeze cursul pe care l-ați stabilit, să se aboneze la lista dvs. de e-mailuri și să vă cumpere produsul, chiar dacă nu au neapărat nevoie de el, la momentul respectiv.
- Cum poate, mai exact, dovada socială (social proof) să ajute la creșterea vânzărilor?
Cialdini a definit dovada socială ca fiind „arta de a face ceva pentru că îi vezi pe alții făcând același lucru”.
Iată un exemplu despre modul în care dovada socială mărește conversia clienților: Modcloth este un site de comerț cu îmbrăcăminte.
Aceștia au o comunitate excelentă, în care cumpărătorii votează stilurile pe care cred că site-ul ar trebui să le vândă mai mult în viitor.
Astfel de stiluri au o insignă „de top”.
Dovada acestei forme unice de dovadă socială este că produsele cu această insignă se vând de două ori mai mult decât produsele fără ea.
Iată alte exemple de mărci care folosesc dovezi sociale:
- Cluburile de noapte și barurile limitează intrarea și îi fac pe clienți să aștepte afară. Pur și simplu, imaginea aceasta, a persoanelor care așteaptă să intre înăuntru, crește instant popularitatea localului respectiv și face orice persoană care trece prin zonă să devină curioasă și să vrea să afle mai multe.
- Restaurantele McDonald’s includ “servim miliarde de clienți în fiecare zi” pe panourile lor de publicitate. Doar prin folosirea unui număr, în special peste ordinul zecilor de mii, în orice strategie de conținut, vei crea impresia că acel produs sau serviciu este într-adevăr excelent. Adică dacă miliarde de oameni mănâncă la McDonald’s zilnic, nu poate fi atât de rău, nu?
- Emisiunile de televiziune includ acele bine-cunoscute râsete și aplauze pe fundal, pentru a accentua percepția unei situații comice din emisiune. Acestea au ca scop să te îndrume să râzi, în același timp, cu ele.
- Elaborați o strategie de conținut pentru povestiri
Strategia dvs. de conținut se referă pur și simplu la un plan structurat prin care creați conținut, îl promovați, vă testați campaniile și vă urmăriți progresul.
Structura conținutului vă oferă ample oportunități de a spori eficiența strategiei dvs. de conținut.
Și, puteți obține cu ușurință acest lucru utilizând social media.
În momentul în care dezvoltați o strategie de conținut, este esențial inventarierea clienților potențiali pe care îi obțineți, a vânzărilor pe care le obțineți și a tendințelor de bază din industria dvs.
- Profitați de o poveste pe care oamenii o cunosc deja
Nu trebuie să reinventați alte povești diferite sau alte concepte. Ați putea da, ca exemplu, poveștile altor persoane pentru a crea un conținut puternic, de înaltă calitate, veșnic potrivit.
Poveștile sunt rețeta secretă pentru succesul altor persoane.
În cartea All Marketers Tell Stories, Seth Godin pune trei întrebări esențiale pentru fiecare marketer:
- Ai o poveste?
- Când oamenii potriviți vor auzi povestea, o vor crede?
- Este adevărată povestea?
Realitatea dură este că, chiar dacă povestea ta este grozavă, dar nu o poți expune cel mai bine, nimeni nu te va crede. Toți specialiștii în marketing spun povești, dar doar cei care au stăpânit arta povestirii pot atrage atenția.
Milioane de povești ale altor persoane sunt disponibile online. Tot ce trebuie să faceți este să găsiți una sau câte aveți nevoie pentru a vă contura ideea, să creați conținut personalizat în jurul poveștilor și să faceți referire la conținutul original.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu conținutul copiat sau duplicat, plagiat sau furtul de conținut.
Ci, veți crea conținut unic pe baza poveștilor altor persoane.
Astfel, veți crea conținutul respectiv bazat pe povestea altui creator de conținut și veți acorda toate meritele și aprecierile cuvenite acestuia, dar conținutul respective va crește traficul dvs. de căutare și, probabil, vă va atrage și alți clienți.
Ar trebui să existe un început, cu o narațiune care să arate ce s-a întâmplat și lecțiile învățate de pe urma acestei întâmplări, apoi o concluzie care arată exact cum aceeași poveste poate schimba viața cititorului în bine.
- Concentrați-vă pe generarea emoțiilor
Creierul nostru răspunde la povești mai mult decât orice altceva.
„Roata emoțiilor” lui Robert Plutchik dezvăluie unele dintre emoțiile ce pot influența deciziile clienților dvs., și care – atunci când sunt declanșate – vă pot stimula creșterea conversiilor.
Lisa Feldman susține, în cartea sa „Știința emoției (The Science of Emotion)”, că, în cea mai mare parte, oamenii au un control redus asupra emoțiilor lor. Adesea, acestea sunt răspunsuri automate la experiențele noastre. Ceea ce ne place sau detestăm și ceea ce percepem ca fiind durere sau plăcere sunt doar două tipuri de declanșatori emoționali, printre mulți alții.
Fericirea este o emoție care ne face să dorim să împărtășim.
Atunci când conținutul dvs. îi aduce pe oameni într-o stare sau le oferă un sentiment de fericire sau bucurie, aceștia vor răspunde automat la ofertele dvs., ba chiar se vor simți “obligați” să vă împărtășească conținutul și nu se vor opri din a le spune și altora despre dvs.
Acest lucru se datorează faptului că fericirea este conectată la creierul uman.
Funcționează literalmente de acolo. Dar poate rămâne acolo, nefiind accesată, până când ceva – cum ar fi o poveste – o declanșează.
Probabil, ați observat că, atunci când fericirea este împărtășită, aceasta crește în cele din urmă și creează o atmosferă care încurajează și mai multă fericire.
Ceea ce împărtășiți, va reveni înapoi înmulțit.
Încearcă să intri în mintea clientului tău, dar apelează atât la logică, cât și la emoții.
- Măsurați impactul poveștii voastre
Dacă v-ați întrebat vreodată de ce majoritatea mărcilor au, cu ușurință, publicitate media, în timp ce altele rămân în spate, este pentru că au reușit să folosească arta povestirii la întregul său potențial.
Trebuie să vă măsurați succesul – deoarece este esențial pentru a lua decizii mai inteligente de marketing de conținut.
Planificarea, execuția și învățarea în mod consecvent sunt factori cheie care vă vor ajuta să creșteți conversiile. Dar, trebuie să măsurați impactul poveștii dvs. de marcă.
Măsurarea activităților de pe rețelele sociale este ușoară. Dar, măsurarea impactului povestirii este puțin mai dificilă, deoarece are foarte multă legătură cu comunicarea emoțională.
Cum să vă construiți autoritatea prin intermediul poveștilor
Rețelele sociale influențează aproape 50% din toți factorii de decizie IT.
În trecut era vorba doar despre mass-media. Dar astăzi, rețelele sociale preiau controlul. Trăim în epoca autorității.
Mass-media tradițională ar putea fi încă la fel de populară, dar nu mai are aceeași eficiență, deoarece este un canal de comunicare unidirecțional.
Rețelele sociale sunt diferite. În majoritatea cazurilor, pe orice rețea de socializare, atunci când partajați o postare, puteți obține redistribuiri sau repostări, precum și comentarii de la urmăritorii dvs. și, în timp, să creați încredere.
Când vine vorba de construirea autorității prin povestiri, aveți nevoie de un nivel de influență în afacerea dvs., familia, societatea și sferele dvs. de contact, înainte ca oamenii să aibă încredere în voi.
Deci, cum începeți să vă construiți propria autoritate? Iată un plan simplu în trei pași, care s-a dovedit că funcționează:
- Afirmați că sunteți o autoritate în industria dvs.
- Concentrați-vă pe vocea dvs. creativă
- Împărtășiți povești care atrag oamenii în loc să-i înlăture
- Afirmați că sunteți o autoritate în industria dvs.
Poate nu știați de puterea care există în afirmații, dar aceasta este adevărată. Când îți afirmi ceea ce vrei să se întâmple în viața sau afacerea ta, vei vedea că se va întâmpla, în momentul în care este asociat cu o acțiune inteligentă. Desigur, nu poți doar să nu faci nimic și să te aștepți să se întâmple miracole.
Dar, dacă credeți că nu sunteți calificat, competent sau suficient de decisiv pentru a influența oamenii, acest lucru se va vedea în discursul dvs.
Afirmațiile sunt afirmații pozitive care descriu sau transmit o dorință puternică de a atinge un scop specific sau o stare de a fi, care este apoi repetată în mod consecvent până când este imprimată în mintea subconștientă.
De exemplu, vă puteți trezi în fiecare zi și puteți afirma „Astăzi va fi o zi excelentă”. Și, cel mai probabil, pentru dvs., pentru că v-ați afirmat acest lucru, va fi o zi minunată.
Afirmațiile funcționează deoarece, atunci când repetați continuu o declarație verbală, aceasta vă influențează gândurile și acțiunile. Mai exact, acestea reprezintă impulsul inconștient de care aveți nevoie și pe care vi-l puteți oferi chiar singuri.
De exemplu, repetându-vă: „Îmi voi crește vânzările luna aceasta”, vă plantează gândul în subconștientul dvs., care apoi începe să-și imagineze suma de bani pe care o veți câștiga și planul de care aveți nevoie pentru a atinge sumele respective.
Repetați-vă: „Eu spun povești mai bune” și, din nou, mintea vă va da impulsul de care aveți nevoie și vă va împinge să căutați o poveste puternică pentru următoarea dvs. postare de blog sau produs.
În cartea sa de bestseller, You Are A Writer (So Start Acting Like One), Jeff Goins a spus că „a deveni scriitor începe cu o convingere simplă, dar importantă: ești un scriitor și trebuie să începi să scrii”.
Astfel, astăzi, Jeff Goins conduce o afacere de editare online de succes. Chiar dacă nimeni nu a crezut vreodată în el, acesta și-a afirmat în repetate rânduri și a devenit cum și-a dorit.
Dacă vrei să devii cu adevărat bun la ceva, trebuie mai întâi să crezi în el și, implicit, în tine
- Concentrați-vă pe vocea dvs. creativă
Povestirea este o artă și, prin urmare, necesită unicitate și creativitate. Vocea ta creativă te diferențiază de mulțime, la fel ca punctul tău unic de vânzare.
O postare pe site-ul Oprah sugerează că este necesar să găsiți un loc liniștit unde să meditați și să asimilați toate informațiile pe care le-ați accesat în timpul zilei.
Când orice altceva eșuează sau pare că nu se potrivesc, vocea ta creative este cea care îi va da poveștii tale un ritm și îi va duce pe oameni într-o călătorie de experiență.
Iată câteva modalități de a vă descoperi vocea creativă și de a vă concentra asupra ei:
- Ține cont de sfatul de mai sus oferit de Oprah. Păstrați-vă timp pentru a găsi un loc liniștit pentru a medita.
- Învață de la alte persoane. Poziționați marca dvs., astfel încât să puteți beneficia de marca celorlalți.
- Cunoașteți-vă publicul țintă atât din interior, cât și din exterior.
- Folosiți povestirea pentru a vă exprima viziunea asupra lumii, nu pentru a-i impresiona pe ceilalți.
- Împărtășiți povești care atrag oamenii, în loc să-i îndepărteze
Povestirea este menită să atragă oamenii, nu să-i împingă sau să-i respingă. Este vorba de a ajuta oamenii să devină mai buni.
Povestea ta nu ar trebui să fie doar despre tine. În schimb, ar trebui să se refere la publicul și clienții dvs. și să-i facă să rămână.
Când utilizați povești pentru a captura un public, rețineți că este posibil să nu dorească neapărat să cunoască fiecare detaliu – rezultatul este cel care contează.
În calitate de creator de conținut, scriitor sau antreprenor, sunteți în această lume pentru a face diferența.
Este important să vă gândiți nu doar la banii pe care îi veți câștiga, ci la bucuria de a vă vedea publicul țintă și clienții dvs. că își îmbunătățesc viața, că își îndeplinesc obiectivele propuse și că ați reușit să îi faceți să zâmbească din nou.
Învățați din povești de succes
Am împărtășit mai multe povești de success, despre modul în care, prin intermediul poveștilor reale, mărcile au putut să își distingă produsele, serviciul pentru clienți și relațiile cu clienții.
Dar, mai sunt alte povești de succes care pot fi povestite.
- Lansarea poveștii ITV
ITV avea planuri să creeze un nou format de reclame multi-ecran, care să poată fi sincronizat cu alte platforme. Audiența lor era compusă în mare parte din utilizatori de smartphone-uri și tablete.
Când ITV a combinat această inovație cu povestirea vizuală, au reușit să îmbine beneficiile publicității difuzate TV cu tabletele și smartphone-urile moderne.
- Jon Morrow
Jon Morrow este cel care a împărtășit, acum ceva timp, atunci când a fost invitat pe Problogger, o postare, în care a povestit cum a fost lovit de o mașină în aprilie 2006.
A avut piciorul rupt în 14 locuri. În următoarele trei luni, a suportat dureri groaznice.
Apoi, a devenit curajos și a renunțat la slujba pe care o avea la momentul respectiv. A vândut tot ce deținea și a încetat să plătească majoritatea facturilor obișnuite.
Povestea a devenit și mai interesantă, când a povestit cum s-a mutat în paradis pentru a fi plătit pentru a schimba lumea.
În această postare, Jon a convins cititorii atât de puternic, încât a generat peste 72.000 de vizitatori.
Astăzi, Jon conduce o afacere online foarte profitabilă, iar blogul său de succes, Boost Blog Traffic, primește peste 100.000 de vizitatori lunari. De fapt, acesta câștigă peste 100.000 de dolari pe lună.
Așadar, trebuie să știți că, creierul uman este conceput să își amintească povești memorabile și vizuale.
Cu cât începeți să utilizați mai devreme arta povestirii în crearea și marketingul dvs. de conținut, cu atât va fi mai ușor să realizați creșterea conversiilor.
Întrebări frecvente
- Ce înseamnă storytelling-ul afaceri?
Povestirea este arta de a-ți comunica ideea, mesajul sau evenimentul, prin împletirea creativă a cuvintelor, imaginilor și sunetelor într-un fir narativ. Poveștile vizuale, poveștile scrise și poveștile verbale reprezintă conținutul pe care toată lumea îl apreciază și care, vă poate ajuta, în mod semnificativ, afacerea să se dezvolte.
- Cum înfluențează poveștile marketingul de conținut?
Puteți avea cel mai bun conținut creat vreodată, dacă oamenii nu vor decide să vă acceseze pagina, va fi în zadar. Iar, în marea mulțime de pagini web care pot părea similare, poveștile vizuale și povestirile reale, autentice, vă pot da acel punct forte și îi pot determina pe oameni să vă citească conținutul.
- De ce ai nevoie de convingere (persuasiune) în marketing?
Persuasiunea este cea care poate transforma eforturile tale de marketing în rezultate excelente. În orice domeniu te-ai afla, pentru a putea vinde, ai nevoie de convingere.
Convingerea este importantă, mai ales în marketing, fiindcă aceasta apelează la conexiunile emoționale, iar oamenii sunt ghidați, în special, de emoții.
- Care sunt componentele unui storytelling de succes ?
Atunci când dorești să creezi o poveste bună, trebuie să ai în vedere următoarele aspecte: personaje, conflict și rezoluții. Acestea trebuie să fie bine conturate și cât mai autentice.
- De ce este importantă autoritatea domeniului sau paginii pe Internet?
Autoritatea unui domeniu este o măsură metrică dezvoltată de Moz, iar aceasta determină cât de bine se va clasa site-ul dvs. în rezultatele de căutare Google și cât trafic de calitate va atrage.
În prezent, într-o lume în care cea mai mare putere de decizie se află pe rețelele de socializare, este cu atât mai important acest nivel de autoritate pe care îl dețineți.
Cu cât aveți o autoritate mai mare pe Internet, cu atât veți fi mai bine văzut și clasat în rezultatele căutării.