Definiție

Simbolul „hashtag” – numit și „octotorp” (octothorpe) – a fost inițial folosit pentru a marca numerele.

Hashtag-ul a fost folosit, pentru prima dată, în sensul în care îl cunoaștem cu toții, în vara anului 2007 de către Chris Messina, pe platforma Twitter.

Atunci, acesta, a sugerat să se înceapă utilizarea simbolului „hashtag” pentru a grupa postări asociate sau similare unui anumit subiect.

De atunci, utilizarea hashtag-urilor, acoperirea și eficacitatea lor a crescut.

Astăzi, un hashtag reprezintă o etichetă pentru conținut, care îi ajută pe cei interesați de un anumit subiect, să găsească rapid conținut pe același subiect.

Gândiți-vă la hashtag-uri ca la o modalitate de a conecta conținutul social media la un anumit subiect, eveniment, temă sau conversație.

Aceste nu mai sunt folosite doar pe Twitter. Hashtag-urile sunt eficiente și pe alte platforme de socializare. (Despre care vom vorbi pe parcurs)

Noțiuni de bază despre folosirea hashtag-urilor

  • Acestea încep întotdeauna cu #, dar nu vor funcționa dacă folosiți spații, punctuație sau simboluri.
  • Asigurați-vă că aveți contul public. În caz contrar, conținutul cu etichetă pe care îl scrieți nu va fi văzut de nicio persoană care nu vă urmărește.
  • Nu folosiți prea multe cuvinte împreună. Cele mai bune hashtag-uri tind să fie relativ scurte și ușor de reținut.
  • Creați-vă propriul hashtag. Oricine poate crea un hashtag. Tot ce trebuie să faci pentru a crea un hashtag este să-l gândești, iar mai apoi să începeți să-l utilizați în mesajele dvs.
  • Folosiți hashtag-uri relevante și specifice. Dacă este prea neobișnuit, va fi greu de găsit și probabil că nu va fi folosit de alți utilizatori de pe social media.
  • Limitați numărul de hashtag-uri pe care le utilizați. Mai multe nu înseamnă întotdeauna mai bune. De fapt, acestea pot părea chiar spam.

De ce să folosiți hashtag-uri?

  • Benefciați de o implicare mult mai mare cu urmăritorii dvs.

Includerea hashtag-urilor în postările dvs. înseamnă participarea la o conversație care se desfășoară pe acea platformă de socializare. Și cel mai important, face ca postările dvs. să fie vizibile în acea conversație.

Acest lucru poate duce la o implicare mai mare, stimulând implicarea brandului dvs. în rețelele sociale prin aprecieri, distribuiri, comentarii și noi urmăritori.

  • Reprezintă o modalitate de a arăta sprijin pentru problemele sau cauzele sociale

Utilizarea unui hashtag care este legat de o problemă dincolo de marca dvs., este o modalitate de a vă alătura și de a vă arăta sprijinul unei cauze sau probleme importante.

De exemplu, #EachforEqual și #IWD2020 au fost utilizate pe toate platformele de socializare, inclusiv LinkedIn, de Ziua Internațională a Femeii.

Rio Tinto post on LinkedIn using #eachforequal

  • Acestea adaugă context la o postare pe rețelele sociale

Pe Twitter, nu aveți o mulțime de spațiu pentru a scrie un text tip descriere. Aveți 280 de caractere, mai exact.

Pe Instagram, descrierile sau textele mai lungi nu sunt întotdeauna cele mai eficiente. La fel și în cazul platformelor Facebook, Pinterest, LinkedIn sau oricare alta – uneori, mai puțin este mai bine.

Utilizarea unui hashtag poate fi un mod simplu de a contextualiza ceea ce doriți să transmiteți, fără a scrie un text extrem de lung și cu un caracter repetitiv.

Un exemplu bun este NASA, care au sărbătorit a 50-a aniversare a aterizării lunare a Apollo 11 în iulie 2019. Utilizarea hashtagului #Apollo50 a făcut parte din campania lor digitală.

Așadar, de Ziua Mondială a Emoticoanelor (World Emoji Day), care este tot în luna iulie, NASA a postat unul dintre cele mai populare postări de pe Twitter, pentru a sărbători ambele evenimente:

  • Va ajuta publicul țintă să vă găsească mai ușor

Pe Instagram și LinkedIn, utilizatorii pot urmări hashtag-uri, precum și alți utilizatori. Folosirea câtorva hashtag-uri populare poate fi un alt mod de a ajuta noii utilizatori să vă găsească.

Travel hashtag page on Instagram with 377,000,000 posts De exemplu, dacă folosiți #travel sau #food în postările de pe Instagram, cineva care urmărește acel hashtag va vedea postarea dvs. recentă în feed-ul lor.

Astfel, s-ar putea să câștigați câțiva urmăritori noi în acest fel.

Cele mai bune hashtag-uri: 6 moduri de a le găsi pe cele mai potrivite

Pentru a găsi hashtag-uri specifice mărcii, industriei și publicului dvs., va trebui să faceți puțină cercetare privind mediul în care vă aflați.

  1. Cercetați influencerii și concurenții de pe social media dvs.

Începeți prin a face o analiză competitivă pe social media. Adunați informații despre concurenții dvs. și despre orice influencer relevant din nișa mărcii dvs. sau din mediul în care vă aflați.

Notați ce hashtag-uri folosesc cel mai des și câte hashtag-uri folosesc în fiecare dintre postările lor. Acest lucru vă va ajuta să aflați cum se interacționează concurenții cu publicul dvs. țintă comun și ce cuvinte cheie au tendința de a utiliza și care funcționează cel mai bine.

  1. Folosiți Hashtagify.me

Hashtagify.me este un site care vă ajută să găsiți cele mai bune hashtag-uri pe care să le folosiți pe Twitter sau Instagram pentru a vă îmbunătăți numele mărcii dvs.

Cu acest instrument, puteți căuta orice hashtag și puteți vedea cât de popular este în momentul acela. De exemplu, dacă căutați popularitatea #martie, veți obține rezultate care vă arată popularitatea generală a acestui hashtag, popularitatea sa recentă și tendințele lunii și săptămânii.

De asemenea, puteți introduce și descrierea pe care vreți să o folosiți pentru Twitter sau Instagram, iar acesta vă va oferi sugestii de hashtag.

  1. Aflați ce hashtaguri sunt în tendințe

RiteTag vă permite să introduceți descrierea pe care doriți să o adăugați pe rețelele sociale în bara de text și să încărcați fotografia pe care o veți asocia cu textul respectiv.

Apoi, RiteTag generează sugestii de hashtag în funcție de conținutul dvs.

Veți vedea cele mai bune hashtaguri pentru a vă vedea postarea imediat, precum și hashtaguri pentru a vă face postarea cât mai vizibilă în scurt timp.

Faceți click pe „Obțineți raportul” pentru o analiză detaliată a hashtag-urilor afișate.

hashtag comparison page on RiteTag

  1. Găsiți hashtag-uri similare

Dacă știți deja ce hashtag-ur funcționează bine pentru marca dvs., luați în considerare utilizarea hashtag-urilor conexe. Acestea ar putea fi puțin mai specifice decât hashtag-urile popularele pe care le utilizați deja, ceea ce vă poate ajuta să vă conectați cu un public mai specific și mai concret.

Pe Instagram, hashtag-urile similare sunt afișate chiar deasupra filelor „Sus” (Top) și „Recent”, în secțiunea „Explorează”.

hashtag page for

Pe LinkedIn, este și mai ușor. Trebuie doar să apăsați pe un hashtag oarecare și veți putea vedea opțiunea de a descoperi mai multe hashtag-uri.

  1. Analizați ce hashtag-uri au avut succes în postările anterioare

Țineți evidența hashtag-urilor pe care le-ați folosit în postările anterioare.

Analizați ce postări au fost cele mai populare, apoi vedeți dacă hashtag-urile pe care le-ați folosit se află în tendință actuală.

Dacă observați că unele dintre cele mai populare postări ale dvs. conțin întotdeauna aceleași hashtag-uri, încercați să le includeți și în viitoarele dvs. postări.

Cum puteți utiliza hashtag-uri pe fiecare platformă de social media

Mai jos am enumerat câteva sfaturi simple și ușor de urmat pentru utilizarea hashtag-urilor pe diferite platforme de socializare.

Cum se utilizează hashtag-urile pe Twitter

  • Numărul optim de hashtag-uri pe care le trebuie să le utilizați: 1-2
  • Unde puteți folosi hashtag-uri pe Twitter: Puteți utiliza hashtag-uri oriunde în postările dvs.

Folosiți-le la început pentru accentuarea ideii, la sfârșit pentru context sau la mijlocul postării dvs. pentru a evidenția un cuvânt cheie.

Hashtag-urile pot fi adăugate și într-un comentariu atunci când repostezi un tweet, în răspunsuri și în biografia ta de pe Twitter.

Puteți, de asemenea, să încercați:

  1. Să introduceți un cuvânt cheie cu hashtag, în bara de căutare de pe Twitter pentru a găsi conținut similar acelui cuvânt sau în același domeniu.
  2. Să accesați hashtag-uri de tendință în subiectele de tendință de pe Twitter.

Alte câteva sfaturi esențiale de reținut în utilizarea hashtag-urilor:

  • Teoretic, puteți utiliza câte hashtag-uri doriți într-un Tweet, în limita de 280 de caractere. Totuși, Twitter recomandă să nu folosiți mai mult de două, fiindcă nu veți avea succes.
  • Dacă doriți să creați un nou hashtag, faceți mai întâi câteva cercetări, pentru a vă asigura că nu este deja utilizat și popularizat.

Cum se utilizează hashtag-urile pe Facebook

  • Număr optim de hashtag-uri de utilizat: 1-2
  • Unde veți putea folosi hashtag-uri pe Facebook: Hashtag-urile pot fi incluse în orice parte a postării dvs. scrise de Facebook sau în comentarii.

Hashtag-urile sunt utile și pentru gruparea conținutului în grupuri private de Facebook pe anumite teme sau subiecte. Acest lucru este important în cazul brandurilor, care trebuie să țină cont de faptul că Facebook înțelege când utilizatorii săi trec la canale private.

Puteți, de asemenea, să încercați:

  1. Să căutați un hashtag utilizând bara de căutare Facebook.
  2. Faceți click pe un hashtag pentru a vedea un flux de postări pe Facebook care folosesc același hashtag și sunt similare similar subiectului respectiv.
  3. Căutați hashtag-uri folosite în grupuri private de Facebook folosind bara „Căutați în acest grup” din meniul grupului.

Alte câteva sfaturi esențiale pentru utilizare hashtag-urilor pe Facebook:

  • Deoarece atât de multe profiluri de utilizatori sunt private pe Facebook, este cu atât mai dificil pentru mărci să urmărească modul în care utilizatorii interacționează cu hashtag-urile acestora.
  • Monitorizați hashtag-urile mărcii dvs. și vedeți ce profiluri publice se alătură conversației sau subiectului referitor la hashtag-urile respective, utilizând adresa URL facebook.com/hashtag/_____. Includeți la final (în spațiul liber) cuvântul cheie pe care doriți să îl căutați.

Cum se utilizează hashtag-urile pe Instagram

  • Număr optim de hashtag-uri de utilizat: 5-10
  • Unde puteți utiliza hashtag-uri pe Instagram: Includeți hashtag-uri după ce ați scris o legendă/descriere foarte bună pe Instagram. De asemenea, puteți include hashtag-uri în secțiunea de comentarii atunci când vă angajați într-o discuție cu urmăritorii dvs.

Totodată, puteți include până la 10 hashtag-uri în poveștile dvs. de pe Instagram.

De asemenea, este posibil să includeți hashtag-uri în biografia profilului de Instagram al mărcii dvs.

Puteți, de asemenea, să încercați:

  1. Să căutați hashtag-uri în fila “Etichete” din secțiunea Explorează – Căutare de pe Instagram.
  2. Să urmăriți diferite hashtag-uri. Asta înseamnă că, orice conținut de la orice creator va fi afișat în feedul dvs., atât timp cât acesta include hashtagul pe care îl urmăriți.

Alte câteva sfaturi esențiale pentru utilizarea hashtag-urilor pe Instagram:

  • Luați în considerare postarea hashtag-urilor dvs. ca prim comentariu al postării inițiale, astfel încât urmăritorii dvs. să se poată concentra pe descrierea excelentă pe care ați compus-o.
  • Cu un cont de Instagram Business, puteți accesa Instagram Insights. Astfel, veți putea vedea câte impresii a primit profilul dvs. din pricina hashtag-urilor.

Instagram Insights page showing where to view how many people saw your post because of your hashtags

Cum se utilizează hashtag-urile pe YouTube

  • Număr optim de hashtag-uri de utilizat: 2-3
  • Unde puteți utiliza hashtag-urile pe YouTube: Adăugați câteva hashtag-uri în titlul videoclipului dvs. de YouTube sau în descrierea videoclipului.

Faceți click pe hashtag-ul cu hyperlink pentru a vedea un flux cu alte videoclipuri care folosesc, de asemenea, același hashtag.

Însă, trebuie să rețineți: nu utilizați mai mult de 15 hashtag-uri. Altfel, YouTube va ignora toate hashtag-urile și poate chiar să semnaleze conținutul dvs. din cauza comportamentului dvs. aparent spam.

Totuși, hashtag-urile pe YouTube nu sunt singura modalitate de a ajuta utilizatorii să vă găsească videoclipurile. Există o mulțime de alte tactici care vor ajuta videoclipurile mărcii dvs. să obțină vizionări.

Alte câteva sfaturi esențiale pentru utilizarea hashtag-urilor pe YouTube:

  • Hashtag-urile sunt conectate cu un hyperlink în titluri și descrieri, astfel încât urmăritorii/abonații să poată găsi alt conținut cu aceleași hashtag-uri, doar făcând click pe oricare dintre ele.
  • Dacă alegeți să nu includeți hashtag-uri în titlu, primele trei hashtag-uri din descriere vor apărea deasupra titlului videoclipurilor dvs.

Cum se utilizează hashtag-urile pe LinkedIn

Puteți, de asemenea, să incercați:

  1. Să căutați hashtag-uri utilizând bara de căutare a platformei.
  2. Să accesați hashtag-urile LinkedIn care se află în tendință, acestea fiind afișate în secțiunea „știri și vizualizări” de pe pagina principală.
  3. Să obțineți sugestii de hashtag-uri de la LinkedIn pe măsură ce scrieți o actualizare sau un articol.

Alte câteva sfaturi esențiale pentru utilizarea hashtag-urilor pe LinkedIn:

  • LinkedIn este o platformă profesională. Astfel, încercați să adaptați utilizarea hashtag-urilor, în același mod.
  • Urmăriți hashtag-uri pe LinkedIn pentru a vedea cele mai recente postări care utilizează acel hashtag.

Cum se utilizează hashtag-urile pe Pinterest

  • Număr optim de hashtag-uri de utilizat: 2-5
  • Unde puteți utiliza hashtag-uri pe Pinterest: Când folosiți Pinterest pentru afaceri, includeți hashtag-uri atunci când scrieți o descriere pentru o postare sau într-o descriere scrisă la repostare.

Pinterest oferă chiar și sugestii de hashtag (numai în versiunea mobilă) atunci când creați un nou Pin.

Alte câteva sfaturi esențiale pentru utilizarea hashtag-urilor pe Pinterest:

  • Gândiți-vă la Pinterest ca la un motor de căutare. Utilizați hashtag-uri care pot fi căutate, specifice și care conțin cuvinte cheie relevante.
  • Este important să nu utilizați mai mult de 20 de hashtag-uri într-o descriere a Pinului.

Dacă nu ați încercat deja, acum este timpul să începeți să folosiți hashtag-uri în postările de pe rețelele sociale. Astăzi, acestea sunt mult mai utile și mai populare decât atunci când au fost folosite pentru prima dată.

Întrebări frecvente

  • Ce este un hashtag?

Un hashtag este o etichetă pentru un conținut specific, reprezentat de simbolul #. Acesta îi ajută pe ceilalți utilizatori care sunt interesați de un anumit subiect, să găsească rapid conținut pe același subiect.

  • De ce este necesar să folosim hashtag-uri?

Includerea hashtag-urilor în conținutul dvs., vă poate aduce o mulțime de beneficii pe termen lung. Acestea vă pot oferi oportunități de a crește numele brandului și de a avea și o implicare mai crescută cu urmăritorii dvs. De asemenea, hashtag-urile adaugă un context la postărilor de pe rețelele de socializare și constituie un mod de a arăta sprijin pentru anumite probleme sau cauze sociale.

  • Care este cea mai importantă regulă a hashtag-urilor?

Există o mulțime de reguli importante pe care le puteți folosi pentru a vă perfecționa conținutul, însă ceea ce privește hashtag-urile, este important să evitați poluarea cu acestea. Mai exact, nu folosiți mai multe hashtag-uri într-un singur mesaj. Numărul maxim recomandat de hashtag-uri este de 2 per mesaj.

  • Care sunt cele mai populare hashtag-uri de pe rețelele sociale?

Cele mai populare hashtag-uri și totodată, cele mai des folosite sunt cele utilizate pentru a comemora o anumită amintire sau o fotografie: #throwbackthursday, #flashbackfriday sau #throwbacktime. Acestea sunt și cele care au cea mai mare rată de creare a unei conversații cu alți utilizatori.

  • Când a apărut pentru prima dată hashtag-ul?

Chris Messina este cel care a sugerat, pentru prima data in 2007, celor de la Twitter, ca simbolul “hash” (denumit ulterior hashtag) să fie folosit pentru a grupa conținut similar sau asociat. El a fost și cel care l-a folosit prima oară, într-un tweet în care a pus aceeași întrebare, în mod public, tuturor utilizatorilor de pe Twitter.