Cuvintele cheie sunt rezultatul unui proces numit optimizare a motorului de căutare sau SEO.
Dacă încă nu ați aflat ce înseamnă SEO, trebuie să știți că aceasta semnifică optimizarea motoarelor de căutare. Reprezintă un proces de perfecționare a vizibilității site-urilor sau paginilor web. Aceasta clasare se face în cadrul rezultatelor căutărilor de pe anumite motoare de căutare.
Dar ce sunt cuvintele cheie (eng.: keywords) și de ce sunt atât de importante pentru SEO?
Ce sunt cuvintele cheie?
Scopul principal al SEO este de a clasa cât mai bine site-ul sau pagina în rezultatele motorului de căutare pentru cuvintele și expresiile pe care le caută clienții potențiali. Aceste cuvinte și fraze sunt cuvintele cheie.
Există mulți factori care ajută capacitatea site-ului dvs. de a se clasa bine, dar cuvintele cheie ajută motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba fiecare pagină de pe site-ul dvs. Acest lucru le permite să afișeze paginile adecvate pentru anumite căutări și să fie siguri că le furnizează utilizatorilor informațiile pe care doresc să le găsească cu adevărat.
Aceasta înseamnă că unul dintre principalele obiective ale SEO este identificarea cuvintelor cheie pe care le utilizează potențialii clienți atunci când caută produsele sau serviciile dvs., apoi le puteți utiliza în zonele potrivite ale site-ului dvs.
Cu ce ajută cuvintele cheie în promovarea SEO?
Cuvintele cheie sunt cuvintele sau expresiile folosite în conținutul dvs. web care ajută oamenii să vă găsească site-ul web prin motoare de căutare precum Google. Optimizarea site-ului dvs. web cu cuvinte cheie SEO vă poate ajuta să atrageți mai mulți utilizatori și trafic pe site-ul dvs., rezultând în mai mulți potențiali clienți.
Tipuri de cuvinte cheie
Există 2 tipuri de cuvinte cheie SEO principale, despre care trebuie să știți: cuvinte scurte (short-tail) și cuvinte lungi (long-tail).
1. Short Tail (Cuvinte cheie scurte)
Cuvintele cheie scurte sunt cuvinte care sunt alcătuite doar din unul sau două cuvinte.
În graficul de mai sus, de exemplu, „câine (dog)” este un cuvânt cheie scurt.
Aceste cuvinte cheie tind să aibă un volum de căutare extrem de ridicat, ceea ce înseamnă că mai mulți oameni le caută în fiecare lună. Acest lucru este foarte bun, dacă vreți să vă expuneți afacerea în fața unui număr cât mai mare de oameni.
Din păcate, cuvintele cheie scurte au, de asemenea, o concurență foarte mare, ceea ce înseamnă că va fi dificil să vă clasați bine pentru ele. Acest lucru este și mai complicat, mai ales dacă tocmai v-ați creat un site web și îl puneți să concureze împotriva companiilor care își optimizează site-urile de ani de zile.
De aceea, cuvintele cheie short-tail nu sunt chiar varianta preferată pentru SEO, cel puțin pentru companiile care sunt la început și doresc să își optimizeze site-urile web. În cazul companiilor care folosesc SEO de ceva timp, în comparație, pot viza cuvintele cheie scurte fără nicio problemă.
2. Long Tail (Cuvinte cheie lungi)
Cuvintele cheie lungi, pe de altă parte, pot varia de la trei la până 10 cuvinte și, uneori, chiar mai multe. În același exemplu, „cea mai bună rasă de câine de pază pentru familiile cu copii (best breed of guard dog for families with children)” este un cuvânt cheie lung.
Aceste cuvinte cheie tind să aibă un volum de căutare mai mic, dar și o concurență mult mai mică. Asta înseamnă că, deși mai puțini oameni îi caută în fiecare lună, aveți șanse mult mai mari de a ajunge la acei oameni.
În plus, aceste cuvinte lungă tind să aibă o intenție mult mai clară asupra subiectului decât cuvintele cheie scurte.
De exemplu, dacă ați încerca să vă clasificați pentru termenul „câine”, ar fi aproape imposibil să știți ce căutau vizitatorii dvs. și să furnizați aceste informații. Dar dacă doriți să atrageți vizitatori care caută „cea mai bună rasă de câine de pază pentru familiile cu copii”, ați știi exact despre ce să vorbiți pe pagina respectivă.
Alte tipuri de cuvinte cheie ar fi:
3. Short-term Fresh – sunt cuvinte scurte sau lungi care prezintă un trafic sau o căutare semnificativă într-o perioada bine definită a anului.
Acestea sunt prezente, în special atunci când apar evenimente majore sau știri virale despre anumite subiecte sau persoane.
În cazul acestor cuvinte, creșterea volumului de căutari și a traficului se întâmplă doar în anumite perioade.
Exemple de cuvânt cheie short-term fresh: Halloween, Crăciun, etc.
4. Long-term Evergreen – sunt cuvinte pe baza cărora pot fi realizate articole și ghiduri complexe cu caracter extins sau de lungă durată (acestea nu iși pierd relevanța în timp).
Exemple de cuvinte cheie evergreen: cum să slăbești, cum se creează un site web, cum să gătiți paste, etc.
5. Product defining – sunt cuvinte cheie care descriu foarte clar produsul sau serviciul comercializat.
Acestea se referă la cuvintele utilizate în căutarile pe care o persoană le realizează pentru un anumit produs, serviciu sau date, indiferent daca se dorește achiziționarea sau doar obținerea de informatii.
6. Customer defining – sunt cuvinte cheie care vă ajută să gândiți puțin ca și potențialii dvs. clienti, să ințelegeți tipologia acestuia și informația pe care acesta o dorește, în legatură cu o nișă anume.
7. Geo-targeting – sunt cuvinte cheie prin care se încearcă atragerea potențialilor clienți aflați într-o arie geografică specifică.
De exemplu, un astfel de cuvant cheie, în cazul nostru, este: agenție de marketing online Constanța.
8. LSI sau Latent Semantic Indexing sunt acele cuvinte cheie sau acei termeni care sunt înrudiți conceptual cu principalul cuvânt cheie și pe care motoarele de căutare îi folosesc pentru a ințelege mai bine conținutul unei pagini web.
De exemplu, dacă vei publica un articol despre clătite, motoarele de căutare vor căuta și cuvinte precum: făină, fără zahăr, vegane, cu ciocolată, etc.
9. Intent Targeting – Aceste cuvinte se impart in 3 categorii de cuvinte cheie cu interes:
– navigațional
– informațional
– tranzacțional/comercial.
Cum să alegeți cuvintele cheie potrivite pentru a produce trafic pe site
Acum, că ați aflat exact ce sunt cuvintele cheie SEO și câte tipuri există, este momentul să alegeți cuvinte cheie potrivite pentru SEO. Din fericire, există o mulțime de instrumente care vă ajută să găsiți cele mai bune cuvinte cheie, precum și abordări de încredere pe care le puteți utiliza.
1. Folosiți instrumente de cercetare a cuvintelor cheie
Keyword research-ul, sau analiza cuvintelor cheie, reprezintă un proces esențial din punct de vedere SEO.
Aceasta implică identificarea cuvintelor și expresiilor pe care oamenii le introduc în motoarele de căutare, în încercarea lor de a găsi o rezolvare la nevoile pe care le au.
În primul rând, realizarea acestei analize a cuvintelor cheie te va ajuta să înțelegi care este nivelul cererii pentru anumite cuvinte cheie.
In al doilea rand, vei obtine indicii despre cum ar fi să concurezi pentru acei termeni în rezultate organice, ceea ce iți oferă o direcție clară pentru eforturile de optimizare.
Cu toate acestea, analiza cuvintelor cheie (keyword research-ul) nu ține doar de volumul de căutări pentru un anumit cuvânt cheie.
Vorbim, în acest caz, și despre explorarea tuturor variantelor folosite de oameni pentru a căuta o idee sau un subiect.
Ca atare, analiza cuvintelor cheie nu este doar un element important din procesul de SEO, ci și un element major al marketingului de conținut.
Selectarea cuvintelor cheie nu ar trebui să implice niciodată presupuneri și există o varietate de instrumente online pe care le puteți utiliza pentru a cerceta cele mai bune opțiuni posibile pentru afacerea dvs.
Dacă rulați campanii pay-per-click (PPC) cu Google Ads, Planificatorul de cuvinte cheie Google este una dintre cele mai bune opțiuni, deoarece extrage datele direct din Google Ads. Oferă informații exacte despre volumul căutărilor și nivelurile de concurență ale fiecărui cuvânt cheie.
De asemenea, sugerează cuvinte cheie bazate pe conținutul deja de pe site-ul dvs., care este un punct de plecare util pentru cercetarea cuvintelor cheie.
Dacă nu aveți campanii Google Ads active – sau dacă doriți pur și simplu să folosiți altceva, în afară de Google – puteți alege dintre alte câteva instrumente de cercetare a cuvintelor cheie. În timp ce unele sunt plătite, există opțiuni gratuite pe care le puteți utiliza pentru a găsi cuvinte cheie pentru SEO.
Câteva exemple ale unor instrumente gratuite includ:
2. Alegeți să folosiți mai mult cuvintele cheie lungi
Pe măsură ce identificați posibilele cuvinte cheie pentru site-ul dvs., este important să vă concentrați asupra cuvintelor cheie lungi.
Deși puteți selecta câteva cuvinte cheie mai scurte (în special cuvinte cheie de marcă, cum ar fi numele companiei dvs.) pentru pagina dvs. de pornire și alte pagini specifice companiei, identificarea cuvintelor cheie lungi ar trebui să fie obiectivul dvs. principal.
Folosind același exemplu de mai sus, introducerea „câinelui (dog)” și „cea mai bună rasă de câine de pază (best breed of guard dog)” în Planificatorul de cuvinte cheie arată că, deși „câinele” este căutat de peste 1,2 milioane de ori pe lună, ar fi dificil să se claseze pentru acel cuvânt cheie, din cauza competiției foarte mare.
Pe de altă parte, „Cea mai bună rasă de câine de pază” este căutată doar de 40 de ori pe lună, dar concurența pentru acel cuvânt cheie este redusă. Aceasta înseamnă că, dacă afacerea dvs. ar fi un adăpost pentru animale, un magazin pentru animale de companie sau un magazin cu produse de îngrijire a animalelor de companie, vizarea acestui cuvânt cheie ar fi o alegere bună.
La urma urmei, 40 de căutări pe lună pot părea reduse – dar acestea oferă o posibilitate de 480 de căutări pe an de la persoane care ar putea deveni în cele din urmă clienții dvs.
3. Căutați cuvinte cheie cu volum mare și concurență redusă
Anumite industrii sunt mai competitive decât altele și chiar și cuvintele cheie lungi pot fi dificil de clasat. Acest lucru este valabil mai ales dacă compania dvs. face parte din industria juridică, asigurări sau educație online.
Cu toate acestea, indiferent în ce fel de industrie vă aflați, este important să țineți cont de cât de dificilă va fi clasarea pentru un anumit cuvânt cheie. Dacă nu aveți nicio șansă de clasare pentru o anumită frază, atunci optimizarea unei pagini pentru aceasta, ar fi o utilizare slabă a timpului dvs.
În schimb, concentrați-vă cercetarea asupra cuvintelor cheie pentru care aveți șanse de clasare și să aveți trafic pe site-ul dvs.
Cum să utilizați cuvinte cheie SEO pe site-ul dvs. web
După ce ați ales cuvintele cheie, va trebui să le utilizați pe întregul site. Ca regulă generală, cel mai bine este să vă concentrați pe un singur cuvânt cheie pe pagină. Acest lucru permite crawlerelor motoarelor de căutare să identifice cu ușurință obiectivul principal sau subiectul oricărei pagini date și să le furnizeze ca rezultat pentru căutări relevante.
Începeți să utilizați cuvinte cheie SEO pe site-ul dvs. web, introducându-le în următoarele:
- Adresele URL
În primul rând, trebuie să vă asigurați că toate adresele URL sunt compatibile cu SEO. Dacă nu sunt, refaceți structura URL-ului și adăugați cuvinte cheie relevante în noile adrese URL.
- Etichetele meta
Apoi, includeți cuvinte cheie în meta-etichete, cum ar fi titlul și etichetele de titlu.
Fiecare etichetă de titlu ar trebui să fie exact cum sună – un titlu pentru pagină.
Etichetele de titlu sunt subtitluri pe o pagină, menite să împartă diferitele secțiuni sau idei de pe pagină. Acestea nu numai că spun motoarelor de căutare despre ce este pagina dvs., ci și facilitează vizitatorilor accesul la informațiile dorite.
- Conținutul
Citiți fiecare pagină și asigurați-vă că, cuvântul cheie țintă este folosit în mod natural de câteva ori. Dacă adăugați cuvântul cheie în locuri irelevante sau care nu au sens, acesta este considerat ca fiind o supraîncărcare a cuvintelor cheie.
Folosirea excesivă a cuvintelor cheie este împotriva tuturor regulile majore ale motorului de căutare și rezultă într-o penalizare care împiedică afișarea site-ului dvs. în rezultatele motorului de căutare.
În schimb, utilizați cuvântul cheie al fiecărei pagini numai acolo unde are sens – și dacă nu are sens nicăieri, atunci nu este cuvântul cheie potrivit pentru acea pagină. Pentru cele mai bune rezultate, încercați să utilizați cuvântul cheie SEO în primul dvs. paragraf sau undeva la început.
- Imaginile
Chiar dacă motoarele de căutare nu vă pot „vedea” imaginile, le pot „citi”.
De aceea, doriți să vă optimizați imaginile pentru cuvântul dvs. cheie SEO. Puteți adăuga cuvântul cheie la numele de fișier al imaginii dvs., precum și ca text alternativ. Dacă adăugați cuvântul cheie la textul alternativ, asigurați-vă că este natural și are sens.
Pentru referință, textul dvs. alternativ ar trebui să vă descrie imaginea, literalmente.
O imagine a unui buchet de flori, de exemplu, ar putea primi un text alternativ de genul „buchet de flori”. Dacă introduceți sau forțați cuvântul cheie în textul dvs. alternativ, acest lucru vă poate afecta eforturile de SEO, ceea ce rezultă într-o clasare mai mică, un trafic mai mic și mai puține vânzări de la vizitatorii site-ului.
Cum să utilizați cuvintele cheie SEO pentru marketingul de conținut
Pe măsură ce căutați cuvinte cheie legate de industria, produsele și serviciile dvs., veți da peste multe care indică anumite subiecte despre care publicul țintă dorește să afle mai multe, dar care nu sunt acoperite în paginile existente pe site-ul dvs.
Aceste cuvinte cheie sunt extrem de valoroase pentru strategia dvs. de marketing pentru conținut. Dacă nu sunteți familiarizați cu marketingul de conținut, acesta implică crearea și publicarea de postări originale pe blog, pagini de articole, videoclipuri și alt conținut care vă informează sau încântă clienții potențiali.
Această strategie este valoroasă în special pentru cuvintele cheie lungi. La urma urmei, dacă cineva caută o anumită frază, probabil că știe exact ce informații caută. Și dacă doriți să îi aduceți și să îi țineți pe site-ul dvs., trebuie să furnizați aceste informații.
Atunci când creați conținut original care răspunde la întrebările potențialilor dvs. clienți sau care rezolvă o anumită problemă, aduceți trafic pe site-ul dvs. și creșteți gradul de cunoaștere a mărcii dvs. Atât timp cât conținutul pe care îl oferiți este cu adevărat util, prima lor impresie despre compania dvs. va fi una excelentă.
Chiar dacă acești vizitatori nu sunt pregătiți să efectueze o achiziție sau să vă contacteze la prima interacțiune cu site-ul dvs., își vor aminti de site-ul sau marca dvs., ceea ce înseamnă că acel conținut pe care îl creați poate avea un impact direct asupra vânzărilor și veniturilor dvs.
Întrebări frecvente
- Ce sunt cuvintele cheie?
Cuvintele cheie reprezintă o colectie de cuvinte și fraze inserate în conținutul unei pagini web. Acestea au rolul de a informa motoarele de cautare si clientii despre continutul si calitatea informatiilor oferite.
- Ce este analiza cuvintelor cheie (keyword research)?
Analiza cuvintelor cheie sau keyword research reprezintă un procesul de indentificare a cuvinteleor si expresiilor pe care oamenii le introduce pe motoarele de cautare. Aceste cuvinte cheie vor oferi apoi diferite rezolvari, raspunsuri, produse ori servicii.
Astfel, cei care realizează această analiză, pot afla ce cuvinte sunt cel mai des folosite și pentru ce cuvinte cheie s-ar putea clasa cel mai bine un site / o pagina web pe motoarele de căutare.
- Cum facem analiza cuvintelor cheie ?
Analiza cuvintelor cheie ar fi foarte dificila fara ajutorul unor programe si unelte specializate in aceasta directie. Va recomandam sa folositi unele dedicate pentru o analiza profesionala.
- Ce înseamnă SEO?
Optimizarea motoarelor de căutare sau Search Engine Optimization (SEO) reprezintă procesul prin care îți poți îmbunătăți conținutul de pe site, pentru a avea o vizibilitate și prezență cât mai mare și cât mai bine clasată în cadrul rezultatelor motoarelor de căutare.
- Cum vă puteți optimiza site-ul?
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) depinde, în mod special, de tipul de cuvinte cheie pe care alegeți să le folosiți. Așadar, pentru a vă putea optimiza site-ul aveți nevoie de cel mai bune cuvinte cheie. Însă, trebuie să știți exact ce tip de concurență au acestea, pentru a vă putea clasa cât mai bine în rezultatele căutărilor pe motoarele de căutare.