Ghidul complet pentru a vă construi și structura în mod corect adresa URL
Un lucru este sigur – acela este că, există o mulțime de informații care pot părea confuze despre structura corectă a adreselor URL.
Sincer, aceasta reprezintă un concept destul de multidimensional, cu o mulțime de piese puzzle.
Și, deși structura corectă a adreselor URL nu este tocmai cea mai importantă piesă a eforturilor de SEO (Search Engine Optimization), totuși servește ca o modalitate remarcabilă de a câștiga un posibil avantaj față de concurența dvs. în clasamentul motoarelor de căutare.
Totuși, nu vă concentrați atât de mult pe o componentă specifică a SEO, cum ar fi structura adreselor URL, încât să uitați să luați în considerare SEO la nivel complet.
Pentru a vă ajuta de-a lungul călătoriei dvs. SEO, am realizat un ghid complet pentru a servi drept resursă pentru toate nevoile dvs. de structurare a adreselor URL.
Deci, ce înseamnă, mai exact, o adresă URL „corectă”?
Termenul „corect” se referă la structura URL-urilor îmbunătățită cu ajutorul SEO, care este optimizată pentru motoarele de căutare atât pentru a promova PageRank (autoritatea paginii), cât și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului.
Așa cum probabil știți deja, menținerea experienței utilizatorului în prim-plan este probabil cea mai importantă dintre toate eforturile unei afaceri.
Nu este îndeajuns să ne optimizăm conținutul și adresele URL, fără a oferi și o experiență excelentă utilizatorului și un conținut util, unic, care va atrage cititorul și va atrage promovarea conținutului.
Pasul 1: mențineți totul simplu și consecvent
Gândiți-vă la motoarele de căutare ca la acei indivizi stabili, consecvenți și responsabili în viață.
Nu le place prea multă emoție sau schimbare și nici surprize.
Ei caută, de fapt, lizibilitate, stabilitate și consistență.
Adresele URL sunt clasificate din punct de vedere fundamental, în două tipuri de bază:
1. Static
2. Dinamic
Adresele URL dinamice se modifică și includ parametri. Adresele URL statice rămân aceleași, atât timp cât nu se fac modificări în HTML.
Acestea sunt consistente – și când vine vorba de structura URL-ului, consistența este esențială în scopuri de clasare.
Ca urmare, este bine ca întotdeauna să tindeți să alegeți adresele URL statice, în defavoarea adresele dinamice cu parametri. Așadar, optați întotdeauna pentru adrese URL statice, care pot fi citite, ca aceasta:
In loc de cele dinamice:
Un alt factor important de care trebuie să ținem cont atunci când vine vorba de simplificarea lucrurilor este lungimea adresei URL.
Utilizați adrese URL scurte (cu cât sunt mai scurte, cu atât mai bine), deoarece acestea tind să se claseze mai sus pe prima pagină Google.
Adresele URL mai scurte îmbunătățesc experiența utilizatorului, creează încredere în browserul web și sunt optimizate pentru distribuirea pe rețelele de social media.
Lungimea recomandată a caracterelor este listată la maximum 2.083 caractere – și acesta este un număr generos.
Mențineți-le scurte și simple, devenind astfel și ușor memorabile.
Pasul 2: mențineți adresa URL bine organizată
Este important să vă păstrați structura URL organizată în formatul cel mai larg acceptat.
De cele mai multe ori, poate fi un lucru bun să ieșiți în evidență (cu excepția cazurilor SEO).
Deci, dacă doriți să atrageți atenția prin agitarea lucrurilor, asigurați-vă că o faceți prin conținutul paginii, și nu cu structurile URL.
În general, directoarele, categoriile și subfolderele sunt mult mai bune de utilizat decât subdomeniile atunci când vine vorba de structurarea adreselor URL, din punct de vedere fundamental.
Acest lucru se datorează faptului că subdomeniile împart autoritatea. Motoarele de căutare tind să clasifice subdomeniile ca fiind propriile lor entități independente, ceea ce nu este atât de benefic în scopuri SEO.
Exemplu:
www.exemplu.com/blog
vs.
Subdomeniu: www.blog.exemplu.com
Directoarele, categoriile și subfolderele sunt utile din motive estetice, motiv pentru care este mai bine să păstrați o structură curată și organizată, atunci când vine vorba de formatarea adresei URL.
Așadar, aveți pagina dvs. de pornire, care ar fi astfel:
Pagina principală
https://www.example.com
Apoi, în mod ideal, veți avea categoriile și subcategoriile organizate ordonat de acolo.
Iată un exemplu al modului în care ar trebui să arate:
Categorie (machiaj)
https://www.example.com/machiaj
Subcategorie (ruj)
https://www.example.com/machiaj/ruj
Produs (ruj lichid)
https://www.example.com/machiaj/ruj/lichid
Și așa mai departe, cu restul categoriilor. Acest lucru creează o imagine simplă și plăcută vizual, îmbunătățind experiența utilizatorului.
În ceea ce privește motoarele de căutare, această structură arată relevanță actuală, spunând motorului de căutare Google despre ce este fiecare pagină, precum și la ce se referă.
Aceasta arată motoarele de căutare că site-ul dvs. web are profunzime și substanță, ceea ce stabilește credibilitate și valoare.
În timp ce pagina de bază are cea mai multă autoritate, utilizarea de directoare / categorii / niveluri nu vă afectează auritatea paginilor.
O altă notă importantă privind organizarea structurilor URL are legătură cu site-urile web globale.
Dacă aveți un site web multiregional sau multilanguage, veți dori să plasați markeri de limbă relevanți în secvența URL.
Acest lucru îmbunătățește experiența utilizatorului și le spune oamenilor că tot ceea ce caută în acel director specific, va fi în aceeași limbă.
Iată câteva exemple:
https://hotelsite.com/en/numele-hotelului
https://hotelsite.com/fr/numele-hotelului
În acest exemplu, / en / indică faptul că site-ul web este scris în engleză, iar / fr / indică faptul că conținutul este scris în franceză.
Pasul 3: utilizați cuvintele cheie potrivite
Cercetarea corectă a cuvintelor cheie este primul pas către asigurarea faptului că adresa URL este structurată într-un mod optimizat pentru motoarele de căutare.
După ce ați aflat lista de cuvinte cheie, este important să nu exagerați cu ele în structura URL-ului.
Numărul recomandat de cuvinte cheie dintr-o adresă URL este cel mult 1-2.
Astfel, completarea adresei URL cu o grămadă de cuvinte cheie, nu va aduce poziții mai bune în motoarele de căutare.
De fapt, potrivit lui Matt Cutts, fost șef al echipei de web spam la Google, ar trebui să păstrați cuvintele cheie pe care le utilizați în adresa URL relativ aproape, sau exact la fel cu acelea utilizate în titlul paginii.
Acest lucru ajută motoarele de căutare să determine relevanța conținutlui.
De asemenea, adăugarea acestor cuvinte cheie în descriere va ajuta pagina să iasă în evidență în timpul indexărilor realizate de motoarele de căutare.
De exemplu, dacă căutați „negociați un contract de închiriere”, cuvintele cheie (și cuvintele strâns înrudite) care sunt incluse în meta descrierea unui site web vor fi îngroșate și, prin urmare, vor ieși în evidență.
Când vine vorba de utilizarea cuvintelor cheie în numele domeniului dvs., Cutts spune că alegerea unui nume de domeniu care să conțină cuvântul cheie în acesta poate fi benefică, dar „… cu siguranță va fi posibil să aveți succes și fără a avea cuvinte cheie în domeniul dvs.”
Cutts punctează de asemenea că domeniile ce conțin cuvinte cheie nu sunt nici pe departe necesare, și că brandingul poate juca un rol mai mare decât cuvintele cheie, atunci când vine vorba de succes.
Gândiți-vă la site-uri precum Spotify, Reddit, AirBnb și Facebook. Nu folosesc niciun cuvânt cheie, dar sunt extrem de cunoscute și au un real succes, fiind interesante din punct de vedere vizual și ușor de memorat.
De asemenea, un cuvânt pentru înțelepți: în 2012, Google a lansat o actualizare care a devalorizat domeniile care folosesc cuvinte cheie exacte.
Deci, dacă vă bazați pe un domeniu care conține 1 sau 2 cuvinte cheie principale pentru a vă ajuta să vă clasați mai bine, ați putea avea parte de o surpriză foarte urâtă.
Un alt factor care nu contribuie prea mult la PageRank este poziția cuvintelor cheie în structura URL.
Exemplu:
www.exemplu.com/cuvantcheie/Londra
vs.
www.exemplu.com/Londra/cuvantcheie
Contrar a ceea ce ar putea crede unele persoane, plasarea cuvântului cheie în structura URL-ului dvs. are foarte mică influență asupra rangului dvs. în motoarele de căutare. Aici aveți un link către un videoclip care v-ar putea ajuta să ințelegeți mai bine.
Cutts a precizat că poate ajuta un pic, dar nu până la punctul în care ar trebui să vă bazați numai pe asta sau să recurgeți la folosirea exagerată a cuvintelor cheie.
Una peste alta, este mai important să vă concentrați asupra calității conținutului pe care trebuie să-l oferiți și să evitați cu orice preț exagerarea folosirii cuvintelor cheie, astfel încât site-ul dvs. să nu pară spam.
Pasul 4: Faceți totul să pară de încredere pentru utilizatori
Totul se reduce la încredere.
Google pune utilizatorii săi și experiența utilizatorului în centrul atenției. Mereu.
Ca atare, site-ul dvs. web va fi clasificat pe baza a mai multor lucruri, inclusiv durata de timp de când a fost indexat pentru prima dată, tipul de conținut pe care îl publicați și caracteristicile de securitate pe care le utilizați.
Unii factori importanți legați de securitatea și încredere, de care ar trebui să țineți cont atunci când vă structurați adresele URL sunt descriși mai jos.
Fiecare dintre acestea vă va ajuta să construiți credibilitatea site-ului, ceea ce vă va ajuta totodată să vă îmbunătățiți clasamentul.
HTTP vs. HTTPS
Acesta este destul de simplu și direct.
„S” în HTTPS semnifică siguranță/ securitate. Toate comunicările dintre browserul dvs. și site-ul respectiv sunt criptate și sigure.
Acesta este standardul pentru toate site-urile web în care se schimbă informații financiare, cum ar fi serviciile bancare online și comerțul electronic.
HTTPS ar trebui să fie inclus în adresa URL, deoarece toate informațiile trimise printr-o conexiune HTTP de tip standard sunt făcute în text simplu.
Acest lucru prezintă o problemă de securitate semnificativă. Dacă un hacker „pătrunde” peste conexiunea dumenavoastră și, introduceți informații sensibile precum adresa de acasă, datele bancare, adresa de e-mail etc, acesta și le poate însușii cu ușurință.
TLD-uri
TLD (en: top level domain) înseamnă „domeniu de nivel superior” și se află în ultima parte a adresei URL, după acel punct.
Când vine vorba de TLD-uri, „.com” este cea mai de încredere opțiune de utilizat.
Un alt tip de TLD este gTLD, care înseamnă „domeniu generic de nivel superior”.
Aceste tipuri de TLD-uri pot fi direcționate geografic în Google Search Console și includ sufixe precum:
- .edu (educational)
- .net (network)
- .org (organizaton)
- .gov (government)
- .mobi
- .pro
- .info
- .jobs
- .biz
În continuare, rTLD-urile (domeniile regionale de nivel superior) sunt comparabile cu domeniile de nivel superior precum „.com” sau „.org”, dar sunt specifice regiunii.
Exemplele includ:
- .ue
- .asia
Și, în sfârșit, dar cu siguranță nu în ultimul rând, sunt domeniile generice de cod superior de țară (gccTLD). Lista gccTLD-urilor se schimbă frecvent, dar, la momentul redactării acestui articol, includea sufixe precum:
- .ro (romania)
- .be (belgia)
- .de (Deutschland- Germania)
- .nu
- .tv
- .tk
- .la
- .sc
- .ws
Alegerea TLD-urilor potrivite stabilește autoritatea și încrederea din perspectiva utilizatorului final, ceea ce face mai probabil ca site-ul dvs. să aibă trafic și vizibilitate.
Deși TLD-ul dvs. nu vă influențează în mod direct clasarea în sine, îl influențează indirect prin traficul generat – un factor care poate avea un impact direct și semnificativ asupra clasamentului dvs.
Adrese URL canonice
Înainte să aflăm detalii ce țin de adresele URL canonice, mai întâi trebuie să definim ce sunt acestea.
O adresă URL canonică este o adresă URL preferabilă, care acționează ca adresă principală pentru o pagină web.
Acestea sunt importante deoarece contribuie la facilitarea unei mai bune credibilități, oferind încredere, prin prevenirea conținutului duplicat.
Prin urmare, sunt eficiente la creșterea valorii autorității pe motoarele de căutare.
Iată un bun exemplu al modului în care funcționează.
Să presupunem că, o persoană creează o postare despre cele mai bune locuri pentru luat cina în oraș, din București și o postează pe pagina principală a blogului său. URL-ul acestuia ar arăta cam așa:
www.exemplu.com/cel-mai-bun-restaurant-Bucuresti
Acum, să spunem că, acesta vrea să clasifice această postare, deoarece are o mulțime de postări pe blog pe o mulțime de subiecte diferite și vrea să-și mențină site-ul organizat.
Așa că intră și clasează această postare în categoria „Mâncare”.
După ce face asta, se creează o adresă URL complet separată pentru aceeași postare, care arată cam așa:
www.exemplu.com/mancare/cel-mai-bun-restaurant-Bucuresti
Acum, are două adrese URL, ambele indicând aceeași pagină exactă:
Adresa URL # 1: www.exemplu.com/cel-mai-bun-restaurant-Bucuresti
Adresa URL # 2: www.exemplu.com/mancare/cel-mai-bun-restaurant-Bucuresti
Acest lucru nu este recomandat.
Google vede acest lucru ca un conținut duplicat pe același site web, deoarece există două linkuri separate care au același conținut.
Deci le devalorizează pe amândouă.
Vă întrebați cum ar trebui să vă structurați adresele URL pentru a remedia problema?
Trebuie să configurați o adresă URL canonică sau „preferată”.
Odată ce ați făcut-o, indiferent dacă cineva caută postarea și o găsește pe pagina principală sau prin categoria „Mâncare”, în browserul web apare o singură adresă URL.
Acum, site-ul dvs. nu va fi penalizat pentru conținut duplicat și subclasat de către motoarele de căutare.
De asemenea, evitați aceste mari capcane:
Există diferite capcane universale de evitat atunci când se ia în considerare structura URL. Câteva dintre cele semnificative care se remarcă în mod uniform în detrimentul clasamentului și valorii site-ului dvs. web sunt:
- Cuvintele de legătură
- Caractere speciale
- Parametri/ adrese URL dinamice
Evitați „cuvintele de legătură” cât mai mult posibil în structura URL-ului dvs.
Cuvintele de legătură sunt cuvinte precum „un”, „de”, “și” etc.
Iată un exemplu ca să puteți întelege mai bine:
https://exemplu.com/negociaza-contract-de-închiriere
vs.
https://exemplu.com/negociază-un-contract-de-închiere
Prima adresă URL este bună. A doua nu este.
Evitați caractere speciale, cum ar fi semne de întrebare, apostrofuri, puncte de exclamare,și asterisks-uri, atunci când creați structuri URL.
Cratima reprezintă metoda standard și preferată de separare a cuvintelor sau a cuvintelor cheie în structura URL.
Utilizarea oricărui alt caracter va cauza probleme de indexare cu motoarele de căutare.
Evitați parametrii și adresele URL dinamice, care sunt rezultatul căutărilor dintr-o bază de date care rulează pe script, pe site-uri web.
Motoarele de căutare au o preferință pentru indexarea paginilor unice.
Când văd parametrii și accesează URL-urile dinamice, acestea elimină părți din adresa URL, după o variabilă specifică sau un caracter special.
Motoarelor de căutare nu le plac caracterele speciale. Acestea nu sunt SEO friendly.
Iată un exemplu de trei adrese URL dinamice separate care leagă trei pagini separate:
Când motoarele de căutare le văd, aleg o anumită variabilă de conflict (de exemplu semnul întrebării) și apoi trunchiază restul adresei URL pentru indexare.
Aceasta prezintă o problemă destul de mare, deoarece rezultatul final devine:
Acum, dintr-o dată, trei adrese URL separate, care duc către trei pagini separate, se trunchiază la aceeași adresă URL exactă.
Acest lucru nu poate fi indexat.
Dacă pe parcurs vă decideți să schimbați adresele dinamice în unele statice, este foarte posibil ca paginile respective să își piarda din autoritatea inițială pe motoarele de căutare.
Concluzie
Învățarea elementelor fundamentale ale structurării adreselor URL este importantă, dacă ați decis să luați în serios optimizarea SEO pentru motoarele de căutare.
Ca reîmprospătare, iată cei 4 pași cheie:
- Pasul 1: păstrați-l simplu și consecvent
- Pasul 2: mențineți-l organizat
- Pasul 3: utilizați cuvintele cheie potrivite
- Pasul 4: faceți-l de încredere
Și, bineînțeles, evită cu orice preț marile capcane. În caz contrar, vă puteți distruge PageRank-ul paginii respective.
Câteva lucruri de evitat care sunt convenite în mod uniform sunt:
- Cuvintele de legătură
- Caractere speciale
- Parametri / URL-uri dinamice
Acestea nu numai că au un impact negativ asupra experienței utilizatorului, ci și devalorizează site-ul dvs. atunci când vine vorba de clasamentul în motoarele de căutare.
Da, pare mult.
Dar nimeni nu a spus că va fi ușor.
Nu este îndeajuns să vă asigurați că adresele URL sunt optimizate și structurate în cel mai bun mod posibil.
Însă într-un joc în care totul contează, este doar unul dintre multele moduri în care puteți contribui la succesul dvs. și vă puteți crește în mod legitim PageRank-ul și valoarea.
Așadar, începeți să implementați acești pași astăzi și veți fi pe drumul cel bun către îmbunătățirea autorității site-ului și, ulterior, a clasamentului de căutare în Google.
Intrebări frecvente și răspunsuri
Ce este un URL?
URL este un acronim pentru „Uniform Resource Locator” și reprezintă o referință (o adresă) către o resursă de pe Internet. În cea mai comună formă, o adresă URL începe cu „http: //” sau „https: //” urmată câteodată și de „www”, apoi numele site-ului.
Ce tipuri de adrese URL sunt cele mai sigure?
Un URL care începe cu „https://” indică faptul că sunteți pe un site securizat și sigur. Asta înseamnă că, dacă introduceți informații personale pe site-ul respectiv, acestea vor fi criptate înainte de a fi transmise. Informațiile criptate nu pot fi ușor furate sau interceptate.
Ce înseamnă TLD?
TLD înseamnă „domeniu de nivel superior” și acesta se află în ultima parte a unui nume de domeniu. Domeniile de nivel superior sunt gestionate de către IANA- “Internet Assigned Numbers Authority” (autoritatea pentru atribuirea numelor și numerelor în Internet). Acestea sunt de trei tipuri:
- domenii naționale (ccTLD – country code TLD): folosite de țări sau de teritorii dependente. Au lungimea de două litere, de exemplu .ro pentru România.
- Domenii generice (gTLD – generic top-level domain): folosite (cel puțin teoretic) de anumite categorii de organizații (de exemplu, .com pentru organizații comerciale). Are trei sau mai multe litere. Aproape toate gTLD-urile sunt disponibile indiferent de țară, cu excepția domeniilor .gov și .mil, care, din motive istorice, sunt folosite doar de către guverne și respectiv armata.
- domenii de infrastuctură: .arpa este deocamdată singurul asemenea domeniu.
Care sunt capcanele de evitat în structurarea unei adrese URL?
Este important să evitați capcanele de tipul cuvintelor de legătură, caractere speciale/diacritice si parametri/ URL dinamice. Cuvintele de leagătură sunt cuvinte de tipul “de”, “un”, “și”. Caracterele special pot fi semnele de întrebare, asterisks și punctele de exclamare, iar parametrii sau URL-urile dinamice reprezintă rezultatul căutărilor dintr-o bază de date care rulează pe script.
Care este diferența dintre adresele URL statice și cele dinamice?
Adresele URL dinamice se modifică și includ parametri. Adresele URL statice rămân aceleași, și sunt deseori preferate in locul celor dinamice.